Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-12-06, 16:48
  #1
Medlem
Människr säger alltid att man inte ska ge upp och det kommer bli bättre.
Men jag skäms så för den jag är. Jag dricker för att döva min ångest och har fått ett beroende, som jag måste bli av med. Men alkoholen har varit en ventil, en flykt.

Och jag går varje dag när jag är nykter och ältar den jag är, allt jag har gjort.

Hur ska man kunna leva sitt liv om man bär på något som man absolut inte kan tala om för någon?
Att man är något man inte vill vara. något riktigt riktigt avvikande tex?

Vad är då en sådan människa för tillgång? varför ska man inte dö då?
Citera
2018-12-06, 16:51
  #2
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HardRainDrops
Människr säger alltid att man inte ska ge upp och det kommer bli bättre.
Men jag skäms så för den jag är. Jag dricker för att döva min ångest och har fått ett beroende, som jag måste bli av med. Men alkoholen har varit en ventil, en flykt.

Och jag går varje dag när jag är nykter och ältar den jag är, allt jag har gjort.

Hur ska man kunna leva sitt liv om man bär på något som man absolut inte kan tala om för någon?
Att man är något man inte vill vara. något riktigt riktigt avvikande tex?

Vad är då en sådan människa för tillgång? varför ska man inte dö då?
Håll det inne så när du avverkar från jorden så dömer Gud dig till helvetet istället.
Det är okej allt ordnar sig.
Citera
2018-12-06, 16:54
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MammasLillaFlicka
Håll det inne så när du avverkar från jorden så dömer Gud dig till helvetet istället.
Det är okej allt ordnar sig.

så det ordnar sig för mig när jag kommer till helvetet?
Citera
2018-12-06, 16:55
  #4
Medlem
namnskylts avatar
Är du pedofil eller nått sånt?

Om det är, så att säga, nått som inte är, eller aldrig kommer bli socialt accepterat så finns det ju få utvägar att frigöra sig från sina undertryckta begär.

Men om det bara är nå subjektivt du upplever som "ej socialt accepterat" men av samhället accepterat, så kan du ju söka dig till såna communities och få stöd. Och sakta närma dig din last.
Citera
2018-12-06, 17:04
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av namnskylt
Är du pedofil eller nått sånt?

Om det är, så att säga, nått som inte är, eller aldrig kommer bli socialt accepterat så finns det ju få utvägar att frigöra sig från sina undertryckta begär.

Men om det bara är nå subjektivt du upplever som "ej socialt accepterat" men av samhället accepterat, så kan du ju söka dig till såna communities och få stöd. Och sakta närma dig din last.

Nej. det är jag inte.

skäms över mitt inre av andra anledningar.
Citera
2018-12-06, 17:06
  #6
Medlem
namnskylts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HardRainDrops
Nej. det är jag inte.

skäms över mitt inre av andra anledningar.

...så det är bara nått du själv upplever som skamfullt och fult?

I så fall finns det nog hoppförmåga dig!
Citera
2018-12-06, 17:06
  #7
Medlem
men om jag säger så här då.. vad skulle vara skäl att sitt liv?
Vad skulle ni säga är något som gör det ok att ta sitt liv?
Citera
2018-12-06, 17:10
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HardRainDrops
Nej. det är jag inte.

skäms över mitt inre av andra anledningar.

Man får jobba på att ändra sig.

Det som varit är snart glömt om man låter bli att påminna sig om det.

Bli lite bättre varje dag, och försök gottgöra det dåliga du gjort. Varje leende och tack leder dig närmare att börja gilla dig själv.

Pedofili är osmakligt för de flesta, men hålls det privat och om man aldrig skadar någon eller konsumerar porr där producenten av porren skadat andra, är det inte så illa. Tecknad eller animerad porr tex.
Citera
2018-12-06, 18:34
  #9
Medlem
Insults avatar
Fast det här med att vara en tillgång för andra idag är lite föråldrat. Idag lever vi i ett samhälle där självcentreringen är extrem, du behöver som individ inte ta någon hänsyn alls till gruppen. Vem som helst kan bli vad som helst - klassamhället är passé och alla är lika värda men samtidigt så är varje människa unik.

Ta till vara på det där dravlet och lev ditt liv på ditt eget sätt, drick om du mår bättre av det. Du kommer kanske till en punkt när det inte funkar längre och då lär du ha en genuin motivation för att minska drickandet. Någon dag blir du kanske viktig för någon annan, men börja med att bli viktig för dig själv först.
Citera
2018-12-06, 20:02
  #10
Medlem
Sverigegrabbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HardRainDrops
Människr säger alltid att man inte ska ge upp och det kommer bli bättre.
Men jag skäms så för den jag är. Jag dricker för att döva min ångest och har fått ett beroende, som jag måste bli av med. Men alkoholen har varit en ventil, en flykt.

Och jag går varje dag när jag är nykter och ältar den jag är, allt jag har gjort.

Hur ska man kunna leva sitt liv om man bär på något som man absolut inte kan tala om för någon?
Att man är något man inte vill vara. något riktigt riktigt avvikande tex?

Vad är då en sådan människa för tillgång? varför ska man inte dö då?

Vad är det du har ångest för?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback