Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-12-06, 18:09
  #13
Medlem
Du kan bli tillfrågad om du vet något om det eller om det är ditt. Kan inte tänka mig att det räknas som skälig misstanke att ta prov eller göra husrannsakan såvida det inte är en del av ett mönster av annan kriminalitet.
Citera
2018-12-06, 19:09
  #14
Medlem
blue_no1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OlladeDittHasch
Coolt! Jag har aldrig sett ett maskingevär förut. Jag hoppas inte dem slår för hårt bara. Får jag betalt för min dörr? Tror inte hyresvärden kommer uppskatta det.
😂 hoppas du inser att den du citerade inte har nån aning om nåt som helst.
OnT vänta en vecka, städa som satan hemma om inget dyker upp, tvärneka
Citera
2018-12-06, 20:44
  #15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.J.Pilvikukka
Beror också på paketets storlek. Är det tillräckligt stort så knackar polisen inte på utan slår in dörren med murbräcka och dina tänder med kolven på AK5.

Polisen använder väl väldigt sällan AK5?
Citera
2018-12-06, 21:45
  #16
Medlem
Mr.J.Pilvikukkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blue_no1
😂 hoppas du inser att den du citerade inte har nån aning om nåt som helst.
OnT vänta en vecka, städa som satan hemma om inget dyker upp, tvärneka

Är du autist eller bara tappad? Det är väl klart att om man beställer hem >100 kg så händer det mer än brev hem från tullverket.
Citera
2018-12-06, 21:50
  #17
Medlem
blue_no1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.J.Pilvikukka
Är du autist eller bara tappad? Det är väl klart att om man beställer hem >100 kg så händer det mer än brev hem från tullverket.
Hahaha, mm, du tror då att brevbäraren skulle inte tycka det var konstigt eller lite annorlunda ifall han plötsligt får ett 100kg tungt brev/paket att dela ut?!?😂

Enligt min erfarenhet tycker jag inte polisen varken slår in dörrar i onödan, eller använder ak5.
Insatsstyrkan har ganska tunga vapen, men även om dom är lite bryska i land, bankar dom alltid på dörren och vrålar innan dom öppar den själv.
Men det där kan väl en så farlig kille som du utantill gissar jag?😂
Citera
2018-12-06, 21:58
  #18
Medlem
Kalkon77s avatar
Du kan vara lugn, jag har beställt från 5 olika vendors samma kväll utan problem. Allt kommer fram när det skickas inrikes
Citera
2018-12-06, 22:38
  #19
Medlem
OlladeDittHaschs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blue_no1
😂 hoppas du inser att den du citerade inte har nån aning om nåt som helst.
OnT vänta en vecka, städa som satan hemma om inget dyker upp, tvärneka

Jag misstänker att han skämtade. Men om snuten slår in min dörr och springer in med maskingevär så hade jag kunnat skryta om det i resten av mitt liv. Men mina tänder vill jag ha kvar.
Citera
2018-12-06, 22:44
  #20
Medlem
blue_no1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OlladeDittHasch
Jag misstänker att han skämtade. Men om snuten slår in min dörr och springer in med maskingevär så hade jag kunnat skryta om det i resten av mitt liv. Men mina tänder vill jag ha kvar.
Haha ja tänder är bra att ha!😂
Nej, men seriöst....dom bankar på dörren o vrålar, öppnar du inte då , då tar dom sig in bara
Citera
2018-12-06, 23:50
  #21
Medlem
stastnys avatar
Beställde ca 10 g hash från sheepmarket när det fanns, blev taget i tullen och några dagar senare från den förväntade ankomsdagen så ringer dom från tullen. Blev ett par frågor om det men lyckades snacka mig ur det som att någon har beställt i mitt namn. Hon verkade köpa det för har aldrig fått påknacking efter det, är dock ostraffad så kanske vägde in lite
Citera
2018-12-11, 10:58
  #22
Medlem
rytaris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stastny
Beställde ca 10 g hash från sheepmarket när det fanns, blev taget i tullen och några dagar senare från den förväntade ankomsdagen så ringer dom från tullen. Blev ett par frågor om det men lyckades snacka mig ur det som att någon har beställt i mitt namn. Hon verkade köpa det för har aldrig fått påknacking efter det, är dock ostraffad så kanske vägde in lite

Tror faktiskt inte de får göra så mycket mer än att konfiskera, om de ska komma hem till dig så måste det finnas skälig misstanke om att du har så pass stora mängder att det inte räknas som lätt narkotikabrott längre eller att du tänker sälja, alltså över 50 g om jag har fattat det rätt
Citera
2018-12-11, 11:32
  #23
Medlem
Strongmanx2s avatar
Ifall din försändelse blir stoppad och beroende på mängd så får du antingen gå på ett förhör altn förhör och husrannsakan.

Hittar de droger i ditt hem blir du åtalad för detta.
Hittar de inga droger men misstänker att du har droger i kroppen så kommer urinprov att tas, och har du droger i kroppen så får du böter för detta.

Ifall du är helt ren men bara har oturen att få en försändelse stoppad så händer inget såvida du inte är dum nog och erkänner att du har beställt.
Citera
2018-12-11, 17:15
  #24
Medlem
SVHDDs avatar
Jag fick mitt efter en vecka igår av en vendor jag vanligt vis får efter 1-2 dagar, du får ju tänka på att det är December, postnord har fullt upp.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback