Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2018-12-06, 14:45
  #1
Medlem
RickRozays avatar
Den andra december, i lördags samlades 500-600 invandringskritiker på Mynttorget i Gamla stan för att samlas och relatera till varann om dom katastrofala ekonomiska effekterna massinvandringen har för svenskarna. Alla talare är filmade och finns på youtube. https://www.youtube.com/watch?v=OY0UELpYthk

Det som är sjukt är att ingen talare säger något rasistiskt, alla talar i stort sett om samhällsekonomi, att välfärden urholkas, att pensionärer, sjuka, nedsatta utförsäkras och hamnar på gatan.

Det här blir kallat högerextremt. https://www.expressen.se/nyheter/kat...grationsavtal/

Ni kan lyssna på alla talare, alla uttrycker att dom är stora kritiker av migrationspolitiken och rejält trötta på den
MEN INGEN SÄGER FAN NÅGOT HÖGER EXTREMT

NMR/nynassar var där men ignorerades, och samtalet, som ni hör är 90% sakligt men det blir ändå kallat högerextremt. Vad fan är det med journalisten?

Det här var talare som mestadels var pålästa, i synnerhet den första och sista talaren, men av nån jävla anledningen har skribenten satt sig på tvär och utan NÅN SOM HELST anledning valt att kalla dom alla nynassar och moraliskt förbjuda hela anledningen varför dom samlades.


VAD FAN ÄR DET MED MÄNNISKOR? FÅR MAN INTE PRATA OM MIGRATIONSPOLITIK ÖVER HUVUD TAGET? Är skribenten alkoholist som måste skriva psykotiska saker för att få rätt?

____DET VAR ingen som sa något rasistisk och ingen sa något obehagligt i klippet så jag fattar inte vad som då är höger extremt.


Major wtf, bara för att några få höger extrema står på allmän plats, som enskild inte får avvisa ska hela torget då plötsligt vara höger extrema?
Sinnesjukt det här, det här är det galnaste jag nånsin hört hur ett betydelselöst samtal blir relegerat som höger extremt FÖR ATT DOM PRATAR??

Snälla, se på klippet, se första talaren K. Janouch och sista mannen i gul väst. Janouch kör en lite, lite överemotionell ruljans mot massinvandring men annars var jättebra, och sista mannen i klippet analyserar helt enkalt FN avtalet. Det var lite konspirationsvibbar från mittersta talaren som skulle vara bättre utan, men inget olämpligt nånstans.

Major wtf alltså. Oj, förlåt jag glömde nämna att Nyheter idag också närvarade och på Expressen kallas "höger extrema". Varför deltar nationalekonomer och forskare i Sverige i intervjuer med dom om dom fan är "höger extrema"?

Det här är det dummaste utspel jag nånsin bevittnat, journalisten utövar patetisk fascism mot faktum att någon öppet debatterar. Sjuk jävla kärring.
__________________
Senast redigerad av RickRozay 2018-12-06 kl. 14:52.
Citera
2018-12-06, 15:00
  #2
Medlem
Man behöver kika på vilka det är som äger media, våra "svenska" tidningar, för att förstå vad de skriver och varför de bara skriver fake news.
Citera
2018-12-06, 15:26
  #3
Medlem
RickRozays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Odiskadmugg
Man behöver kika på vilka det är som äger media, våra "svenska" tidningar, för att förstå vad de skriver och varför de bara skriver fake news.
Nej, det behöver man inte, man behöver veta om att många är så smutsiga att man inte ens klarar av att skilja på ekonomisk debatt och rasistisk debatt. Trots att man är såhär lerig i sitt tänkande får man jobb som journalist.
Citera
2018-12-06, 16:18
  #4
Medlem
Starbacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RickRozay
Den andra december, i lördags samlades 500-600 invandringskritiker på Mynttorget i Gamla stan för att samlas och relatera till varann om dom katastrofala ekonomiska effekterna massinvandringen har för svenskarna. Alla talare är filmade och finns på youtube. https://www.youtube.com/watch?v=OY0UELpYthk

Det som är sjukt är att ingen talare säger något rasistiskt, alla talar i stort sett om samhällsekonomi, att välfärden urholkas, att pensionärer, sjuka, nedsatta utförsäkras och hamnar på gatan.

Det här blir kallat högerextremt. https://www.expressen.se/nyheter/kat...grationsavtal/

Ni kan lyssna på alla talare, alla uttrycker att dom är stora kritiker av migrationspolitiken och rejält trötta på den
MEN INGEN SÄGER FAN NÅGOT HÖGER EXTREMT

NMR/nynassar var där men ignorerades, och samtalet, som ni hör är 90% sakligt men det blir ändå kallat högerextremt. Vad fan är det med journalisten?

Det här var talare som mestadels var pålästa, i synnerhet den första och sista talaren, men av nån jävla anledningen har skribenten satt sig på tvär och utan NÅN SOM HELST anledning valt att kalla dom alla nynassar och moraliskt förbjuda hela anledningen varför dom samlades.


VAD FAN ÄR DET MED MÄNNISKOR? FÅR MAN INTE PRATA OM MIGRATIONSPOLITIK ÖVER HUVUD TAGET? Är skribenten alkoholist som måste skriva psykotiska saker för att få rätt?

____DET VAR ingen som sa något rasistisk och ingen sa något obehagligt i klippet så jag fattar inte vad som då är höger extremt.


Major wtf, bara för att några få höger extrema står på allmän plats, som enskild inte får avvisa ska hela torget då plötsligt vara höger extrema?
Sinnesjukt det här, det här är det galnaste jag nånsin hört hur ett betydelselöst samtal blir relegerat som höger extremt FÖR ATT DOM PRATAR??

Snälla, se på klippet, se första talaren K. Janouch och sista mannen i gul väst. Janouch kör en lite, lite överemotionell ruljans mot massinvandring men annars var jättebra, och sista mannen i klippet analyserar helt enkalt FN avtalet. Det var lite konspirationsvibbar från mittersta talaren som skulle vara bättre utan, men inget olämpligt nånstans.

Major wtf alltså. Oj, förlåt jag glömde nämna att Nyheter idag också närvarade och på Expressen kallas "höger extrema". Varför deltar nationalekonomer och forskare i Sverige i intervjuer med dom om dom fan är "höger extrema"?

Det här är det dummaste utspel jag nånsin bevittnat, journalisten utövar patetisk fascism mot faktum att någon öppet debatterar. Sjuk jävla kärring.

Klart att dom inte säger nåt extremt. Alla vet ju att man åker ur partiet som med fart om man på minsta vis bekänner vad man egentligen tycker om utlänningar. Titta hur det gick för Järnrörserik
och Kent Ekerot. och Åsa Asplid har tyvärr rätt.

K. Januch är numera en välkänd taltratt för främlingshatare i Sverige. Tillsammans med den ökända Ann Heberlain ryggar hon heller inte för att ge småpojkar skulden för våldtäkter och annan kriminalitet under förutsättning att dom är invandrade.

Dom där två främlingsfientliga tjejerna platsade inte ens som sd-ombud på Ålandsbåtarna där dom höll på att få jobb som våldtäktsbevakare. Vikingline ville inte ha dom ombord när sanningen om deras rasistiska agenda kröp fram. Visst har Åsa Asplid träffat huvet på spiken.
Citera
2018-12-06, 16:20
  #5
Medlem
RickRozays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Starback
...
snälla sprid dina lögner nån annan stans
vem som helst kan se på klippt och höra att den goda tonen respekterades, det var sakliga tal.
om ni kallar alla som pratar om invandring ohederligra lyssnar ingen till slut på er
det är rassarna ni ska göra till mål inte betydelselösa talare om invandringspolitik,det är bara extremt okunnigt
vilket parti är det dom skulle åka ur för den delen?
måste man vara del av något parti för att ha en åsikt om ekonomiska konsekvenser av nuvarande invandringspolitik?
lite sorgligt hur okunniga ni är.
__________________
Senast redigerad av RickRozay 2018-12-06 kl. 16:29.
Citera
2018-12-06, 16:28
  #6
Medlem
Starbacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RickRozay
snälla sprid dina lögner nån annan stans
vem som helst kan se på klippt och höra att den goda tonen respekterades, det var sakliga tal.
om ni kallar alla som pratar om invandring ohederligra lyssnar ingen till slut på er
det är rassarna ni ska göra till mål inte betydelselösa talare om invandringspolitik era okunniga barnungar

Klart du inte gillar att höra sanningen. Det är inte meningen heller. Jag har aldrig sagt att du är ohederlig. Jag säger bara emot dej.

Har jag kanske gått fel? Är inte detta ett debattforum?
Citera
2018-12-06, 16:30
  #7
Medlem
RickRozays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Starback
Klart du inte gillar att höra sanningen. Det är inte meningen heller. Jag har aldrig sagt att du är ohederlig. Jag säger bara emot dej.

Har jag kanske gått fel? Är inte detta ett debattforum?
vad för sanning? om du har sagt något sant så kan du skriva det igen, men det vågar du inte för du har inget sant med det du säger. du bara skapar nonsens och löper med det, det är bara strunt, eller propaganda om man inte är intresserad av att hålla en någorlunda sanningsenlig debatt.
__________________
Senast redigerad av RickRozay 2018-12-06 kl. 16:33.
Citera
2018-12-06, 16:37
  #8
Medlem
Kämpendahls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RickRozay
Den andra december, i lördags samlades 500-600 invandringskritiker på Mynttorget i Gamla stan för att samlas och relatera till varann om dom katastrofala ekonomiska effekterna massinvandringen har för svenskarna. Alla talare är filmade och finns på youtube. https://www.youtube.com/watch?v=OY0UELpYthk

Det som är sjukt är att ingen talare säger något rasistiskt, alla talar i stort sett om samhällsekonomi, att välfärden urholkas, att pensionärer, sjuka, nedsatta utförsäkras och hamnar på gatan.

Det här blir kallat högerextremt. https://www.expressen.se/nyheter/kat...grationsavtal/
Om jag klistrar in lite citat ur artikeln så kan väl du bara bekräfta om de stämmer eller inte?


"Bland plakaten fanns budskap som ”Folkförrädare!” och ”De som skriver på FN:s Global Compact For Migration är landsförrädare som skriver under Sveriges dödsdom”."


"Enda massmedium på plats var högerextrema tidningen Nya Tider, vars reporter noterade att ingen representant för Sverigedemokraterna deltog i demonstrationen."


"Under manifestation på Mynttorget i söndags närvarade även representanter för högerextrema Nordisk ungdom. Men Katerina Janouch värjer sig mot att kalla rörelsen runt protesterna för högerextremistisk.

– Det som media kallar för högerextremister är många gånger krafter som opponerar sig mot den negativa samhällsutvecklingen. Vanligt folk som fått nog av vansinnet. Jag blir smutskastad som om jag var rasist och högerextremist bara för att jag är systemkritisk, säger hon."
Citera
2018-12-06, 16:50
  #9
Medlem
RickRozays avatar
"Bland plakaten fanns budskap som ”Folkförrädare!” och ”De som skriver på FN:s Global Compact For Migration är landsförrädare som skriver under Sveriges dödsdom”."
Förlåt att mer utförliga svar får vänta till ikväll, jag har ett tåg jag måste ta men i korthet:
Vad är det för fel med att tycka så? Du tar det personligt?

"Enda massmedium på plats var högerextrema tidningen Nya Tider, vars reporter noterade att ingen representant för Sverigedemokraterna deltog i demonstrationen."
Jag vet inte vad du har för definition av höger extrem men att Nyheter idag skulle vara "extrema" och konservativa, alltså extremt konservativa är lite tokigt. Dom är otraditionella medier som försöker se saker för vad dom är, utan offerkofta. Det är inte extremt, eller ens omoraliskt för den delen, bara annat än vänsteromsorg som är helt frivilligt att ha som ideologi.

"Under manifestation på Mynttorget i söndags närvarade även representanter för högerextrema Nordisk ungdom. Men Katerina Janouch värjer sig mot att kalla rörelsen runt protesterna för högerextremistisk.

– Det som media kallar för högerextremister är många gånger krafter som opponerar sig mot den negativa samhällsutvecklingen. Vanligt folk som fått nog av vansinnet. Jag blir smutskastad som om jag var rasist och högerextremist bara för att jag är systemkritisk, säger hon."

Jag har ingen kommentar på Janouch's försvar, jag tycker hon kunde ha försvarat sig bättre med att det är ett nationalekonomiskt ämne med stora konsekvenser och att stämplas som höger extrem för att man TALAR om något är fascism från Asplids håll.
Citera
2018-12-06, 16:53
  #10
Medlem
Starbacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RickRozay
vad för sanning? om du har sagt något sant så kan du skriva det igen, men det vågar du inte för du har inget sant med det du säger. du bara skapar nonsens och löper med det, det är bara strunt, eller propaganda om man inte är intresserad av att hålla en någorlunda sanningsenlig debatt.

Du får sista ordet. Förr eller senare springer du på en mina med den attityden till debatt. Varför ljuger du? Vem har tid med denna skit?
__________________
Senast redigerad av Starback 2018-12-06 kl. 16:56.
Citera
2018-12-06, 17:01
  #11
Medlem
RickRozays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Starback
Du får sista ordet. Förr eller senare springer du på en mina med den attityden till debatt. Varför ljuger du? Vem har tid med denna skit?
Det var du som sa att "jag inte tyckte om att höra sanningen".
Men du sa inget som var "sant" då hade jag lyssnat och hört vad du sa.
Därför sa jag att de bara sa strunt, för du hittade bara på: "Janouch och whover är rasister, dom är med i parti som du inte berätter vilket du tänker på och dom döljer sin sanna extremitet bakom dörrarna"

det finns inget bevis på det här, du kan inte bara hitta på skit och argumentera med det
__________________
Senast redigerad av RickRozay 2018-12-06 kl. 17:07.
Citera
2018-12-06, 17:05
  #12
Medlem
Herostratoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Starback
Klart du inte gillar att höra sanningen. Det är inte meningen heller. Jag har aldrig sagt att du är ohederlig. Jag säger bara emot dej.

Har jag kanske gått fel? Är inte detta ett debattforum?
Vilka SDare var på Mynttorget eftersom du nämner Ekeroth & Co?
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback