Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-12-06, 12:21
  #1
Medlem
Hovslättsmannens avatar
Jag är verkligen superskeptiker, och fiskar verkligen inte efter någon paranormalt. Hoppas på svar från en skeptiker, och ett bra sådant.

Jag befinner mig i ett hus, någon kilometer från närmaste granne. Det är ingen annan hemma. Inga husdjur. Hus från artonhundratalet, tjockt timmer. Vattenburen värme med elpatron.
Hör titt som tätt något som låter som tunga fotsteg på övervåningen. Inte som att någon går över golvet, men som att någon stampar med en fot, hårt. Ibland ett lösare stamp, följt av ett hårdare.
Det händer mest på dagtid. Inte lika ofta på nätterna, men någon gång har jag hört det då också.
Citera
2018-12-06, 12:30
  #2
Avstängd
uppmärksamma om det blåser ute eller är vindstilla när du hör , gamla hus kan låta en del utan att det spökar , trähus rör sej efter väderlek , någon vindskiva /plåt kan skramla , kottar kan ramla på taket , djur kan leva i väggar och vind

tror inte att du behöver vara orolig för att spöket laban vankar där
Citera
2018-12-06, 12:32
  #3
Medlem
Det finns nog spöken i vissa hus. Finns ett hus utanför umeå tillexempel som alla som flyttat in i också flyttat ut ur efter ett tag eftersom det finns andar eller spöken från nån som dog i huset.
Citera
2018-12-06, 12:34
  #4
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Blatteman
Det finns nog spöken i vissa hus. Finns ett hus utanför umeå tillexempel som alla som flyttat in i också flyttat ut ur efter ett tag eftersom det finns andar eller spöken från nån som dog i huset.

fantasier , i de flesta gamla hus har folk någon gång dött eller farit illa , skulle spöka överallt om spöken härjade i våra liv
Citera
2018-12-06, 13:29
  #5
Medlem
hippilis avatar
En träkåk rör sej i olika temperaturer och fuktighet och då låter det som någon går eller man hör "mystiska" ljud. Som någon skrev, det skulle spöka i nästan vart enda gammalt hus och det gör det inte. Tror folk har sett för mycket spökfilmer på teve'n
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback