Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2018-12-06, 10:46
  #1
Medlem
hipp-hipps avatar
Hej. Jag är en man. Jag jobbar inom ett högkompetitivt område och där finns enbart 20% kvinnor. Men alla jobb – enligt staten – måste fördelas circa 50%: alla bidrag, alla projekt, alla jobb, alla stipendier, alla arbetskontrakt... Om jag var kvinna så skulle jag ha mer än 100% chans att få jobb.

Helt enkelt sagt: mitt (eget-)företag är diskriminerad pga kön, som har konsekvenser när det gäller privatekonomi, och det har konsekvenser vidare för mina barn, som ett exempel. Jag undrar varför skulle mina barn bli indirekt diskriminerade eftersom jag har ett manligt personnummer?

Vad säger ni?
Citera
2018-12-06, 11:48
  #2
Medlem
Den enda arbetsplatsen jag vet om som har detta "krav" om ≈ 50/50, är regeringen, så du får nog kläcka ur dig viket " högkompetitivt område" du syftar på, om du vill diskutera
Citera
2018-12-06, 11:50
  #3
Medlem
Bomboclat.el.bombos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hipp-hipp
Hej. Jag är en man. Jag jobbar inom ett högkompetitivt område och där finns enbart 20% kvinnor. Men alla jobb – enligt staten – måste fördelas circa 50%: alla bidrag, alla projekt, alla jobb, alla stipendier, alla arbetskontrakt... Om jag var kvinna så skulle jag ha mer än 100% chans att få jobb.

Helt enkelt sagt: mitt (eget-)företag är diskriminerad pga kön, som har konsekvenser när det gäller privatekonomi, och det har konsekvenser vidare för mina barn, som ett exempel. Jag undrar varför skulle mina barn bli indirekt diskriminerade eftersom jag har ett manligt personnummer?

Vad säger ni?


Är du egenföretagare och var medveten om diskrimineringspolicyn där du sökte kontrakt borde du har skenanställt 3-4 kvinnliga bekanta på "vid behov" tjänster- huxflux är du en UE med majoritet av kvinnlig arbetskraft.

Det verkar som du inte alls har tänkt igenom nånting, eller inte har kapacitet att så göra, och nu skyller på alla andra för du inte kan sätta mat på dina barns tallrikar.

Tänk efter innan du öppnar käften, och tänk efter två gånger innan du ingår avtal med stat/kommun/landsting.

Onekligen VISSTE du om deras positiva särdiskrimineringspolicy men du sket i att ändra i ditt anbud ändå? Du har dig själv att skylla ingen annan.

Lär dig leva efter hur dagens sjuka samhälle ser ut eller dö ut.
Citera
2018-12-06, 12:12
  #4
Medlem
hipp-hipps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bomboclat.el.bombo
Är du egenföretagare och var medveten om diskrimineringspolicyn där du sökte kontrakt borde du har skenanställt 3-4 kvinnliga bekanta på "vid behov" tjänster- huxflux är du en UE med majoritet av kvinnlig arbetskraft.

Det verkar som du inte alls har tänkt igenom nånting, eller inte har kapacitet att så göra, och nu skyller på alla andra för du inte kan sätta mat på dina barns tallrikar.

Tänk efter innan du öppnar käften, och tänk efter två gånger innan du ingår avtal med stat/kommun/landsting.

Onekligen VISSTE du om deras positiva särdiskrimineringspolicy men du sket i att ändra i ditt anbud ändå? Du har dig själv att skylla ingen annan.

Lär dig leva efter hur dagens sjuka samhälle ser ut eller dö ut.

Du är arg. På vem? Och sluta skrika och upprepa. Du har inte läst vad jag har skrivit. Jag är inte arbetsgivare. Jag är egenföretagare.

Jag har inte ändrat MIG något. Under senaste 5-10 åren har det blivit så. Jag kan inte ändra mitt jobb. Och det gäller alla jobb inom mitt område. ALLA, fattar du det. I mitt yrke kan jag ENBART ingå i avtal med staten. Det finns inga privata jobbgivare inom mitt yrke. Avtal är avtal – när du får ett uppdrag , men vi män har svårare att få uppdrag överhuvudtaget.

Jag undrar, ftf, hur det kallas "jämställdhet" genom att utföra blanco könsdiskriminering? Sweden 21 Century!
Citera
2018-12-06, 12:22
  #5
Medlem
hakro807s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hipp-hipp
Jag har inte ändrat MIG något. Under senaste 5-10 åren har det blivit så. Jag kan inte ändra mitt jobb. Och det gäller alla jobb inom mitt område. ALLA, fattar du det. I mitt yrke kan jag ENBART ingå i avtal med staten. Det finns inga privata jobbgivare inom mitt yrke. Avtal är avtal – när du får ett uppdrag , men vi män har svårare att få uppdrag överhuvudtaget.
Varför berättar du inte mer om din faktiska situation. Vad jobbar du med? Hur fördelas uppdragen? Vilken myndighet jobbar ni primärt mot? Att försöka leka 20 frågor är ganska så tröttsamt.
Citera
2018-12-06, 12:24
  #6
Medlem
Bomboclat.el.bombos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hipp-hipp
Du är arg. På vem? Och sluta skrika och upprepa. Du har inte läst vad jag har skrivit. Jag är inte arbetsgivare. Jag är egenföretagare.

Jag har inte ändrat MIG något. Under senaste 5-10 åren har det blivit så. Jag kan inte ändra mitt jobb. Och det gäller alla jobb inom mitt område. ALLA, fattar du det. I mitt yrke kan jag ENBART ingå i avtal med staten. Det finns inga privata jobbgivare inom mitt yrke. Avtal är avtal – när du får ett uppdrag , men vi män har svårare att få uppdrag överhuvudtaget.

Jag undrar, ftf, hur det kallas "jämställdhet" genom att utföra blanco könsdiskriminering? Sweden 21 Century!


Vad jag menade, och som du som egenföretagare borde fatta, är det är lätt att fejka upp en jämn könsfördelning i en EF. Du kan ha anställda precis som alla andra företag. Det är inte så att bara för du är EF så är det DU och bara DU som är företaget. Det finns tusentals EF där den verklige ägaren inte gör ett skit men har hundratals anställda båda män och kvinnor.

Sätt dig in i reglerna lite. Snacka ihop dig med ett par kvinnor du känner bra. anställ dem på timbasis men med flashiga titlar och ha med dem i din ledningsgrupp. På nästa möte med staten har du med en av dem och hux flux, du har kontraktet igen.

Du får det att låta som att du blir knullad av staten och har inte ens viljan att rövknulla dem tillbaka. Skärp dig!

jämställdhet genom diskriminering mot oss män kallas positiv särbehandling och är fullt tillåtet tack vare kommunisterna som styr vårt land. Även anledningen varför blattar kan få jobb vi svenskar inte kan inom samma myndighet. Diskriminering är förbjuden men du får positivt särbehandla någon för att uppnå t.ex. jämställdhet eller diversitet på arbetsplatsen. Vi vita män är de enda som inte kan bli positivt särbehandlade, vi kan bara bli diskriminerade och gissa vad, vi är den enda gruppen i samhället som inte har en diskrimineringsombudsman. Vi får mao. ta skiten som den är eller försöker böja på reglerna bäst vi kan för att överleva i dessa dagar då blattar och kvinnor ska ha allt och så fort man säger något är man en kränkt vit man.

Nej fyhelvete glad jag la ner min egen firma i Sverige och drog utomlands. Här är folk iaf. vettiga när det kommer till jämnlikhet. I Sverige känns det som Nürnbergtal fast det är feminister som står vid podiet och folket hailar efter varje sjuk groda som kommer ur den feta rosahåriga feministens käft.
__________________
Senast redigerad av Bomboclat.el.bombo 2018-12-06 kl. 12:30.
Citera
2018-12-07, 08:27
  #7
Medlem
hipp-hipps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bomboclat.el.bombo
Du kan ha anställda precis som alla andra företag. Det är inte så att bara för du är EF så är det DU och bara DU som är företaget. Det finns tusentals EF där den verklige ägaren inte gör ett skit men har hundratals anställda båda män och kvinnor.

Som sagt, jag kan inte anställa någon eftersom i mitt yrke (ska avstå att berätta vad, för det är så exakt, vill behålla anonymitet) får man personliga uppdrag och kontrakt (kontrakt med NN).

Men, jag vill bara berätta om situationen. Det är just hemskt - "diskrimineringsjämställdhet".
Citera
2018-12-07, 08:42
  #8
Avstängd
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hipp-hipp
Som sagt, jag kan inte anställa någon eftersom i mitt yrke (ska avstå att berätta vad, för det är så exakt, vill behålla anonymitet) får man personliga uppdrag och kontrakt (kontrakt med NN).

Men, jag vill bara berätta om situationen. Det är just hemskt - "diskrimineringsjämställdhet".
Fast då är ju sannolikheten högre att uppdragen för dig uteblir för att du inte erbjuder den kompetens och kvalitet på arbetet som de efterfrågar --- och inte att det handlar om diskriminering.
Citera
2018-12-08, 21:43
  #9
Moderator
HusvagnSvenssons avatar
Feminism --> Jämställdhet och diskriminering
/Moderator
Citera
2018-12-10, 00:14
  #10
Medlem
Pungterings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hipp-hipp
Som sagt, jag kan inte anställa någon eftersom i mitt yrke (ska avstå att berätta vad, för det är så exakt, vill behålla anonymitet) får man personliga uppdrag och kontrakt (kontrakt med NN).

Men, jag vill bara berätta om situationen. Det är just hemskt - "diskrimineringsjämställdhet".
Skyll dig själv som försöker snatta skattepengar och sko dig själv på statens slöseri.

Hoppas du tvingas gå i personlig konkurs, din utsugare!
Citera
2018-12-10, 09:08
  #11
Medlem
hipp-hipps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Fast då är ju sannolikheten högre att uppdragen för dig uteblir för att du inte erbjuder den kompetens och kvalitet på arbetet som de efterfrågar --- och inte att det handlar om diskriminering.

Citat:
Ursprungligen postat av Pungtering
Skyll dig själv som försöker snatta skattepengar och sko dig själv på statens slöseri.

Hoppas du tvingas gå i personlig konkurs, din utsugare!

Sitt ner. Ni fattar inget. Det handlar inte om MIG personligen. Utan det handlar om jämställdhetsprincipen, som har blivit en ren diskriminering.

Läs en gång till vad jag har skrivit. I mitt yrke av 100 personer finns 20% kvinnor. Men dessa kräver 50% av alla uppdrag. Det handlar inte bara om mig. Vad säger ni om detta? Ta bort mig från tråden.

Ett exempel. På svenska universitet är det nästan ett krav att det finns lika många M som K professorer. Men det kan uppstå diskriminering, eftersom det finns i vissa områden överflöd av manliga kompetenta forskare etc som kan bli professorer.
Citera
2018-12-10, 12:40
  #12
Avstängd
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hipp-hipp
Sitt ner. Ni fattar inget. Det handlar inte om MIG personligen. Utan det handlar om jämställdhetsprincipen, som har blivit en ren diskriminering.

Läs en gång till vad jag har skrivit. I mitt yrke av 100 personer finns 20% kvinnor. Men dessa kräver 50% av alla uppdrag. Det handlar inte bara om mig. Vad säger ni om detta? Ta bort mig från tråden.

Ett exempel. På svenska universitet är det nästan ett krav att det finns lika många M som K professorer. Men det kan uppstå diskriminering, eftersom det finns i vissa områden överflöd av manliga kompetenta forskare etc som kan bli professorer.
De betyder väl i så fall att de är mycket effektivare än ni män eftersom de klarar en högre arbetstakt.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback