Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2018-12-06, 08:35
  #1
Medlem
Som rubriken lyder, går man ner i vikt av att snorta tjack? mvh underviktig
Citera
2018-12-06, 08:38
  #2
Medlem
Abradolf-Linclers avatar
Kort svar ja det gör du.
Citera
2018-12-06, 08:46
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Abradolf-Lincler
Kort svar ja det gör du.
Tack! Är det för att man blir mindre hungrig, eller är det själva substansen som orsakar viktminskning? Otydlig fråga kanske..
Citera
2018-12-06, 08:48
  #4
Avstängd
link71s avatar
Du tappar mat känslan helt , men många äter för att landa och sova på slutet av pundandet.
Citera
2018-12-06, 08:49
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av link71
Du tappar mat känslan helt , men många äter för att landa och sova på slutet av pundandet.
Okej tack!
Citera
2018-12-06, 09:20
  #6
Medlem
starsucks avatar
Tar man det ofta i mindre mängd så man fått rutin på sova och äta kan man lyckas gå upp i vikt!

Men då ska det nog till att man blandmissbrukar med benzo för sömnen. Benzo ger lite ”munchies”.
Citera
2018-12-06, 10:12
  #7
Medlem
Japp. Jag körde på tills man såg revbenen oavsett vilken vinkel man kollade på trots att jag kombade med benzo.
Citera
2018-12-06, 10:26
  #8
Medlem
AX64s avatar
Kort svar: ja. Är du med din fråga ute efter att hålla vikten, gå ner i vikt, eller öka i vikt? Beroende på svar kan man säkert rekommendera bättre alternativ för dig.
Citera
2018-12-06, 11:53
  #9
Medlem
(FB) amfetamin för viktminskning
Citera
2018-12-06, 11:55
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av oklaresh
Tack! Är det för att man blir mindre hungrig, eller är det själva substansen som orsakar viktminskning? Otydlig fråga kanske..

Amfetamin ökar kroppens egen metabolism. Samtidigt tappar du allt sug att äta någonting, själv blir jag till och med äcklad av att tänka på mat under ruset.
Citera
2018-12-06, 11:58
  #11
Medlem
AX64s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rosqvist
Amfetamin ökar kroppens egen metabolism. Samtidigt tappar du allt sug att äta någonting, själv blir jag till och med äcklad av att tänka på mat under ruset.

Räcker ju med att kolla på ihärdiga meth-missbrukare. De är allihopa undernärda/anorektiska och avlider oftast av sådant som är direkt relaterat till detta. Tror inte meth är en bra viktminskningsmetod, men ska man välja knark utifrån denna egenskap så lär meth vara svårslaget - du kommer tappa så pass mycket i vikt att du försvinner då din kropp i princip äter upp sig själv.
Citera
2018-12-06, 14:32
  #12
Medlem
Du har redan fått många svar i frågan men tänkte jag endå kunde bidra med hur det varit för mig.
Till en början tappade jag ganska mycket vikt, tills man helt enkelt började lära sig hålla en hyffsat normal kost.

Under ett race förut: Vatten, filmjölk och lite frukt på sin höjd.
Under ett race numera: Vätskeersättning, filmjölk, frukt och även en enkel vesuviopizza på kvällskvisten efter nån timmes sömn. Då håller man vikten rätt okej, det man glömmer är motion.
För mig iallafall.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback