Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-12-15, 23:55
  #157
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Methos
Ja, vad har bredden på bilen med ditt inlägg att göra.. tänk en gång till.



Arbetsmiljöverket tar sin statistik ur röven då det är klart så att mer än 80% av alla lastbilar som rullar i Sverige är bilar som at täckta skåp (dvs de som kör din mat till din favoritbutik, de som kör din post eller dina paket). Dessa surrar man ofta inte, utan man förstängder godset i skåpet. Sedan hänger artikeln upp sig på stål och betong som ofta körs med öppna flak.

Förklara gärna vad min bils bredd har med saken att göra tack. En lastbil som kör i väggrenen skvätter grus, du håller inte med om det eller?

Jag vill varken ha betongfundament eller återvinningsskrot på min bil, för att inte tala om isblocken som far av deras trailers under vintern.
Citera
2018-12-16, 03:34
  #158
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jonny.Boj
Man ligger i draget på framförvarande lastbil, dvs du har i princip inget vindmotstånd om du ligger 20meter bakom en långtradare. Detta är heller inte så farligt som det ser ut då den första lastbilen ofta har läst och den som ligger bakom är tom, Skulle den första lastbilen pallnita så stannar lastbilen längst bak snabbare ändå iochmed viktförhållandena. Detta gör man för att spara bränsle, här sparar man närmare 1Liter diesel per mil beroende på motor, av att bara ligga nära en annan lastbil. Så vem fan gör något för miljön din jävla hycklare!!
Skulle inte dragit upp miljön, det va helt klart dumt av mig!
Däremot ser jag som sagt lastbilar ligger cirka 5-10 meter bakom varandra. Då spelar det ingen roll vare sig du är tom eller fullastad. Tvärnitar han som ligger först smäller det! Så riskera ditt och andra trafikanters liv för att spara 1L milen låter ju inte jättevärt...
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback