Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-12-05, 23:22
  #1
Medlem
Det är så att jag läser en webbutvecklingskurs på distans. Jag har fått en uppgift där jag ska skapa en egen webbsida med css och html5. Hon har i uppgiften skrivit att det ej är tillåtet att använda sig av bootstraps eller något liknande. Då undrar jag om det finns någon som är lite mer kunnig än mig och kan svara på om jquery räknas som något likt bootstraps? Jag hoppas på ett snabbt svar utan att behöva mejla min lärare. Tack på förhand!
Citera
2018-12-06, 00:42
  #2
Medlem
Bootstrap är ett framework som används för att snabbt skapa färdigstylade element. Istället för att skriva all css själv.

JQuery är ett ramverk som gör det lite lättare att skriva javascript genom förkortad syntax och kortare funktioner. Allt färre kör dock med jQuery och jag föredrar själv vanlig js framför jQuery.
JQuery erbjuder även ett style framework som du troligtvis inte får använda om du inte får använda bootstrap.

Vanliga jQuery, kanske, men skulle i så fall rekomendera dig att lära dig vanliga js istället då de flesta andra ramverk bygger på det och därför är mer relevant.

Men nu skulle du ju bara använda css och html lr? Då är troligtvis inget annat tillåtet.

Kolla på w3school , finns bra exempel där att lära av
__________________
Senast redigerad av boktrollet 2018-12-06 kl. 00:45.
Citera
2018-12-06, 00:44
  #3
Medlem
Eftersom uppgiften är att bygga med HTML och CSS så behöver du ju inte jQuery. Det är som sagt Javascript.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback