Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2018-12-05, 22:44
  #1
Medlem
Måste få ordning på maten nu, träningen gör mig för hård!
Jag äcklas av att dricka gainers och dieter som GOMAD funkar absolut inte på mig.
Ökar jag mitt intag av något så minskar allt sug efter något annat.
Behöver hitta ett "naturligt" sätt för att öka mängden kalorier in.

Min kropp fungerar bra på 800-1500 Kcal per dag.
Överäter jag någon dag så kommer nästa dag hamna en bra bit under.

Känns som all "bra mat" är bra för att den innehåller mycket protein ock lite kalorier.
Och om man väljer "dålig mat" så är det lågt protein och kalorierna består av socker.
Undantaget är pizza/kebab som faktiskt innehåller både mycket fett och mycket protein


Precis avslutat ett grymt benpass ska försöka äta den största fryspizzan som Ica hade i sin frysdisk.
1384 Kcal (178g fett och 60g protein) totalt.
Med frukost, lunch och mellanmål så kommer jag nå en total på 1883 Kcal, (om jag lyckas trycka hela).
Troligtvis kommer jag vara så mätt imorgon att det inte kommer gå att äta någon frukost alls.
Citera
2018-12-05, 22:51
  #2
Medlem
Svea.Folks avatar
Är du kvinna eller väger lite? Att äta 2K Kcal är inget problem för de flesta. Lägg en burk bea på din pizza så når du ditt dagliga mål i en måltid.
Citera
2018-12-05, 22:51
  #3
Medlem
HeadlessAgnews avatar
Vad äter du i övrigt? 500kcal för frukost, lunch och mellanmål är ju ingenting.
Citera
2018-12-05, 22:52
  #4
Medlem
Du klarar inte av att äta en påse godis, en påse chips eller en platta choklad?
Citera
2018-12-05, 22:59
  #5
Medlem
okok1s avatar
Drick mjölk.
Citera
2018-12-05, 23:06
  #6
Medlem
Domyojis avatar
For lite info om dig, och overlag.

Hogkalorisk mat finns det massor av.

Om du vill ga upp i muskler reccas gainers for att du ska na antal proteins, annars kmr du vara tvungen o kaka massa kyckling brost, agg och ja, mjolk e bra kanske.

Om du overlever pa 800 kcals om dagen kan jag inte tanka mig att du varken vager mkt elr lyfter mkt dock...

Ps, du klagar pa att du blir matt oxa, vilket ger annu mer anledning till att kora gainers.... att bulka e drygt som fanns o man kmr kanna sig extremt matt o man maste trycka massa matt... vager du lite kmr dock inte p och f enbart vara relevant utan du kmr behova 50% c typ sa... pasta o ris... elr ja, pizza e val ok kanske men laga eget...
__________________
Senast redigerad av Domyoji 2018-12-05 kl. 23:10.
Citera
2018-12-05, 23:08
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svea.Folk
Är du kvinna eller väger lite? Att äta 2K Kcal är inget problem för de flesta. Lägg en burk bea på din pizza så når du ditt dagliga mål i en måltid.
Exakt såna tips som inte fungerar tyvärr.
Citera
2018-12-05, 23:10
  #8
Medlem
Witkos avatar
Käka jordnötter, 100g innehåller runt 550-600 kcal samt lite mineraler och annat smått och gott, sen ger det lite extra protein.
Citera
2018-12-05, 23:11
  #9
Medlem
Domyojis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svea.Folk
Är du kvinna eller väger lite? Att äta 2K Kcal är inget problem för de flesta. Lägg en burk bea på din pizza så når du ditt dagliga mål i en måltid.

Varfor reccar du att dirty bulka o bli fet for nar de vill fa ordning pa saker?
Citera
2018-12-05, 23:11
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HeadlessAgnew
Vad äter du i övrigt? 500kcal för frukost, lunch och mellanmål är ju ingenting.
Idag var det Kaffe+smörgås till frukost och thaimat till lunch mellanmålet var en apelsin.
Klassisk dag för mig men oftast orkar jag inte speciellt mycket middag, normal middag är närmare 4-600kcal (dagens stora mål ändå).
Citera
2018-12-05, 23:13
  #11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av okok1
Drick mjölk.
Ogillar att dricka tjocka saker, annars hade jag kunnat köra gainer, men jag blir väldigt illamående av flytande föda som är tjockare än kaffe.
Endast i mitt Kaffe kan jag ha i lite mjölk.
Citera
2018-12-05, 23:18
  #12
Medlem
Om du vill ha i dig mer energi bör du fokusera på fett. Om du lätt mår illa av fett kan du dricka någon matsked äppelcidervinäger före/efter måltid.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback