Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 3
  • 4
2019-06-07, 00:35
  #37
Medlem
hnkls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nordiad
Ok! De har i teorin tre år på sig.
Har du haft andra kontakter med företaget under tiden? Är det på samma ställe du förväntas lämna bilen på service och köpa allehanda reservdelar?

Nej, jag har ingen som helst kontakt med bilfirman i dagsläget. När det gäller service och köp av reservdelar/garantier så kan de ske på andra verkstäder. Finns återförsäljare med verkstad här där jag bor. Har god kontakt med den verkstaden.
Citera
2019-06-07, 00:46
  #38
Medlem
hnkls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kaffemedaffe
Du kan vara helt lugn. De behöver stämma dig i tingsrätten för att få några pengar och de kommer aldrig göra det. De skulle heller aldrig vinna en sådan tvist. Ingen chans.

Det var det juristen från motormännen också sade. De har inte mycket att komma med, och att dra det till domstol vore bara dumt. Hon menade att bilfirma rimligtvis inte borde stå och falla på dessa 60 000 kr.

Allt detta hade troligtvis kunnat lösas snyggt och enkelt om försäljaren ringt och bett om ursäkt, förklarat vad som hänt och tydligt sagt att de gärna ser en lösning. Istället valde säljaren att vara otrevlig och anklaga mig som köpare. Säljaren var troligtvis så skitnödig vid telefonsamtalet att han på något sätt ansåg att det var mitt fel att en rabatt i deras system råkade slinka med i kontraktet.
Citera
  • 3
  • 4

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback