Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2018-12-06, 13:22
  #25
Medlem
Byxfuckers avatar
Har nästan uteslutande haft svenska kollegor under mina 12 år som "vuxen" och jag känner verkligen inte igen mig i vad TS beskriver.
Svenskar är jävligt trevliga och mysiga att umgås med, det är vad man gör det till.

Arbetat både kontor och som hantverkare.
Citera
2018-12-07, 00:28
  #26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Deballerur
Lite onödigt hårt angrepp mot trådskaparen, varför så upprörd? osar starkt klassförakt kring din kommentar.
Jag har stort förakt för underklass som ser dem som har det bättre som fienden.
Istället för att jobba/plugga hårt för att få en bättre situation så gnäller ts och umgås med folk som står och stampar på samma plats.
Har f. D vänner som tog den vägen och nu är dem nollor som känner förakt mot dem som skapade en framtid.
Noll respekt för det beteendet.
Citera
2018-12-07, 01:13
  #27
Medlem
Man ska inte dra alla över en kam, det är skillnad på svenskar och svennar.
Samt utlänningar och blattar.

Svennar drivs av något de tror är högt anseende, konformism och moralpolitik.
Man kan inte förvänta sig mycket annat av dessa PK- kärringar vilka dessutom är en ganska stor andel av befolkningen.
Deras daddy är käre fadern statsmekanismen.
Maskinen tillverkar massvis av programmerade robotor sedan årtionden.
Robotarna stör sig på allt utanför sitt program och försöker eliminera det.
Dessvärre blir naiviteten deras stolthet samt förfall.
Brainwash 2.0
Vänligen byt operativsystem.
Citera
2018-12-07, 04:56
  #28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IronSpartan
Jag har stort förakt för underklass som ser dem som har det bättre som fienden.
Istället för att jobba/plugga hårt för att få en bättre situation så gnäller ts och umgås med folk som står och stampar på samma plats.
Har f. D vänner som tog den vägen och nu är dem nollor som känner förakt mot dem som skapade en framtid.
Noll respekt för det beteendet.

Tråden handlade dock inte om samhällsklasser överhuvudtaget, därför blir din reaktion så överdriven.
TS diskuterar sociala beteenden som är typiska hos vissa svenskar, vilket såklart inte betyder att ALLA är likadana.
Jag har vuxit upp bland två familjer varav den ena sidan består av en viss typ av medelklass med sociala koder/begränsningar likt de som beskrivs i tråden. De är något som kan bli frustrerande att anpassa sig till ibland.
Citera
2018-12-07, 08:28
  #29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gefundenes
Vad menar jag med jobbigt. Det är ebergikråvande, man måste redigera sig själv, de är nedsättande, kommer med ful sarkasm, ironi som gränsar till mobbning, aldrig gemenskapskänsla, inga människor man kan slappna av med. Allt ska vara formellt och uppstyltat "så får man inte göra". Man känner aldrig gemenskap med dem och de är som alltid kyliga och kalla. Ofta är de undvikande, lömska med dubbla personligheter och rentav otrevliga ibland.

Med invandrare kan man prata om allt. Ingen skiter ner sig så fort man diskuterar nåt. Man är sig själv och kan ta det lugnt. De dömer inte varandra och är mycket varmare som människor och de har mer hjärta och känslor. De har en sund syn på verkligheten. Jag pratar inte om kaosblattar nu.

Jag som svensk håller med TS. Svenskar är ett oerhört förtryckande folk som inte tollerar att oliktänkande. Det finns så många oskrivna regler som måste följas för att man inte ska bli utfryst. Receptet till framgång i Sverige är att vara så o-orginell som möjligt och att bara följa opinionen. Smaklöst och personlighetslöst folk, tvi.
Citera
2018-12-07, 08:36
  #30
Medlem
Vi är ett ensligt och tillknäppt folk, fostrade i ensam-är-stark-andan. Finns väl forskning som visar att vi är bland de ensammaste människorna på planeten, och då blir man nog lite speciell till sättet också. Vi har höga krav på individuell frihet och stort egenutrymme. Är man stöpt i den formen så blir man nog lätt antisocial som sagt.

Finnarna är väl ännu värre.
Citera
2018-12-08, 22:02
  #31
Medlem
Du relaterar nog till några svenskar i din närhet, som du ofta umgås med verkar det som? Bott länge i Sverige? Finns ju många olika sorter, även enkla människor. Men personligen skulle jag nog säga att ju "lägre" ned i samhällsklassen desto enklare människor. Bland rikare folk och högutbildade kan det råda mer krystat stämning. Talar av erfarenhet.
Citera
2018-12-10, 23:17
  #32
Medlem
yidarmy123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trifecta
Man ska inte dra alla över en kam, det är skillnad på svenskar och svennar.
Samt utlänningar och blattar.

Svennar drivs av något de tror är högt anseende, konformism och moralpolitik.
Man kan inte förvänta sig mycket annat av dessa PK- kärringar vilka dessutom är en ganska stor andel av befolkningen.
Deras daddy är käre fadern statsmekanismen.
Maskinen tillverkar massvis av programmerade robotor sedan årtionden.
Robotarna stör sig på allt utanför sitt program och försöker eliminera det.
Dessvärre blir naiviteten deras stolthet samt förfall.
Brainwash 2.0
Vänligen byt operativsystem.


Klockren beskrivning
Citera
2019-01-08, 17:16
  #33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IronSpartan
Jag har stort förakt för underklass som ser dem som har det bättre som fienden.
Istället för att jobba/plugga hårt för att få en bättre situation så gnäller ts och umgås med folk som står och stampar på samma plats.
Har f. D vänner som tog den vägen och nu är dem nollor som känner förakt mot dem som skapade en framtid.
Noll respekt för det beteendet.
Det är ju så svenskar är mot alla oavsett klasstillhörighet. Om någon från underklassen är sparsam så går dumsvennarnas avundsjukeradar igång och börjar vardagsmobba honom.

Samma med ditt skitinlägg. Du förutsätter att andra också vill jobba och göra karriär, annars stampar man på samma ställe enligt dig. Jag vill inte bidra med ett skit till det gär värdelösa skattesamhället helt enkelt för att svenskars solidaritet är ensamhet, statsindividualism, fejkglädje, paragrafrytteri och stora drömmen om att få betala skatt. Tycker man något annat så är man fel ute. Det är ett miserabelt och hopplöst naivt skitfolk.

Sen är de äckliga mobbare också, varenda dumsvenne ska ägna sig åt vardagsmobbning.
Citera
2019-01-08, 20:24
  #34
Medlem
Jagaresamlarens avatar
Jag känner igen det i en bekant som är väldigt vänster och det är tröttsamt att gå på äggskal. Annars tycker jag inte det stämmer in på mina riktiga vänner. Vi har varit vänner sen vi var barn.

I Sverige verkar det dock vara svårt att få riktig kontakt med folk efter tonåren.
Citera
2019-01-11, 00:05
  #35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gefundenes
Det är ju så svenskar är mot alla oavsett klasstillhörighet. Om någon från underklassen är sparsam så går dumsvennarnas avundsjukeradar igång och börjar vardagsmobba honom.

Samma med ditt skitinlägg. Du förutsätter att andra också vill jobba och göra karriär, annars stampar man på samma ställe enligt dig. Jag vill inte bidra med ett skit till det gär värdelösa skattesamhället helt enkelt för att svenskars solidaritet är ensamhet, statsindividualism, fejkglädje, paragrafrytteri och stora drömmen om att få betala skatt. Tycker man något annat så är man fel ute. Det är ett miserabelt och hopplöst naivt skitfolk.

Sen är de äckliga mobbare också, varenda dumsvenne ska ägna sig åt vardagsmobbning.
Wow vad du generaliserar jag kritiserade ett väldigt specifikt beteende du pissa på alla som har det bättre.
Detta är f.ö inget svenskt beteende alla sydeuropeer är så det finns ett starkt förakt för dem slöa mäniskorna som klagar hela tiden och inte gör någonting för att förbättra sitt liv.

Istället för att studera 20-35 h per vecka under 3 år står dem på McDonalds och plockar skit lön och är missunsamma mot dem som får bättre jobb än dem.
Jag jobbade hårt för att nå en position jag kan gå ned i tid.
Nu drar jag in mer än nollorna som står och stampar på samma plats och jobbar mindre timmar än dem.
Dem lägger större del av sitt liv på arbete och du säger att jag är en löneslav.
Du tänker så binärt och kommer vara fast på samma plats hela livet.
Citera
2021-06-23, 18:08
  #36
Medlem
fethorunges avatar
Jag har märkt en liknande sak bland vissa av mina landsmän, men inte alla. Så att det skulle bero på att de är svenskar tror jag inte på. Tror mer att det har att göra med den svenska nördheten/autismen som vissa (många?) lider av, vilket inte alls verkar lika vanligt bland invandrare.

Särskilt när man säger något lite fel, uttalar någonting felaktigt, då fan kommer truppen fram direkt och hånar en. Det har jag aldrig upplevt från mina invandrarkompisar.

Dessutom brukar svenskarna vara så in i helvete jävla snåla, eller så slösaktiga att de inte kan skilja på någon som är dumsnål från någon som är smartsnål. För dessa är alla som inte vill betala 100kr för en krogdrink, snåla.


Invandrare bjuder också alltid om de har någonting med sig, svenskar gör fan aldrig det.

Men jag älskar mina landsmän ändå.
Citera
  • 2
  • 3

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback