Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2018-12-05, 19:52
  #1
Medlem
Vad menar jag med jobbigt. Det är ebergikråvande, man måste redigera sig själv, de är nedsättande, kommer med ful sarkasm, ironi som gränsar till mobbning, aldrig gemenskapskänsla, inga människor man kan slappna av med. Allt ska vara formellt och uppstyltat "så får man inte göra". Man känner aldrig gemenskap med dem och de är som alltid kyliga och kalla. Ofta är de undvikande, lömska med dubbla personligheter och rentav otrevliga ibland.

Med invandrare kan man prata om allt. Ingen skiter ner sig så fort man diskuterar nåt. Man är sig själv och kan ta det lugnt. De dömer inte varandra och är mycket varmare som människor och de har mer hjärta och känslor. De har en sund syn på verkligheten. Jag pratar inte om kaosblattar nu.
Citera
2018-12-05, 19:57
  #2
Medlem
TheJackets avatar
Varför ljuger du? Det är precis tvärtom.
Citera
2018-12-05, 20:06
  #3
Medlem
koskesh.polos avatar
Det är mest araber som är nedsättande, kommer med ful sarkasm, mobbning, aldrig gemenskapskänsla, inga människor man kan slappna av med. och är AGGRESSIVA.

kyliga kan svenskar vara men det är en annan grej.
__________________
Senast redigerad av koskesh.polo 2018-12-05 kl. 20:39.
Citera
2018-12-05, 20:08
  #4
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gefundenes
Vad menar jag med jobbigt. Det är ebergikråvande, man måste redigera sig själv, de är nedsättande, kommer med ful sarkasm, ironi som gränsar till mobbning, aldrig gemenskapskänsla, inga människor man kan slappna av med. Allt ska vara formellt och uppstyltat "så får man inte göra". Man känner aldrig gemenskap med dem och de är som alltid kyliga och kalla. Ofta är de undvikande, lömska med dubbla personligheter och rentav otrevliga ibland.

Med invandrare kan man prata om allt. Ingen skiter ner sig så fort man diskuterar nåt. Man är sig själv och kan ta det lugnt. De dömer inte varandra och är mycket varmare som människor och de har mer hjärta och känslor. De har en sund syn på verkligheten. Jag pratar inte om kaosblattar nu.
Jag som svensk håller med dig. Det beror troligtvis på att många svenskar sedan barnsben (dagis) indoktrinerats i vilka ord man får och inte får säga, vilka skämt som är okej och vilka som inte är det och så vidare. De har blivit sinnessjuka, helt enkelt. Det finns en del sunt folk kvar, men de blir färre och färre.
Eftersom de blivit så indoktrinerade och sjuka, har de lätt för att bli avundsjuka på folk som är öppna och trevliga och som skämtar och har kul. En svensk måste bli full för att öppna sig, på grund av rädslan att göra/ha fel. Det är mycket tragiskt och en av anledningarna till att denna folkspillra är dömd till undergång.
Citera
2018-12-05, 20:08
  #5
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av koskesh.polo
Det är mest araber som är nedsättande, kommer med ful sarkasm, ironi som gränsar till mobbning, aldrig gemenskapskänsla, inga människor man kan slappna av med. och är AGGRESSIVA.
inga människor man kan slappna av med.

kyliga kan svenskar vara men det är en annan grej.
Vi vet alla att araberna många gånger är helt fucked up, men det finns ju fler utlänningar än just araber.
Citera
2018-12-05, 20:15
  #6
Medlem
koskesh.polos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Japhy
Vi vet alla att araberna många gånger är helt fucked up, men det finns ju fler utlänningar än just araber.
mellanöstern packet är rättare sagt plus somalier

Men jag har egen erfarenhet med just araber och vet hur deras kultur funkar, mycket förnedring och leka boss hela tiden.
__________________
Senast redigerad av koskesh.polo 2018-12-05 kl. 20:26.
Citera
2018-12-05, 20:17
  #7
Medlem
Snartfinsks avatar
Låter som du suttit för mycket med vänsterfolk. Pröva att umgås med andra normala Svenskar så lär din syn ändrad rätt fort.
Citera
2018-12-05, 20:39
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gefundenes
Vad menar jag med jobbigt. Det är ebergikråvande, man måste redigera sig själv, de är nedsättande, kommer med ful sarkasm, ironi som gränsar till mobbning, aldrig gemenskapskänsla, inga människor man kan slappna av med. Allt ska vara formellt och uppstyltat "så får man inte göra". Man känner aldrig gemenskap med dem och de är som alltid kyliga och kalla. Ofta är de undvikande, lömska med dubbla personligheter och rentav otrevliga ibland.

Med invandrare kan man prata om allt. Ingen skiter ner sig så fort man diskuterar nåt. Man är sig själv och kan ta det lugnt. De dömer inte varandra och är mycket varmare som människor och de har mer hjärta och känslor. De har en sund syn på verkligheten. Jag pratar inte om kaosblattar nu.
Jag skulle säga att det här tvärt om. Det är framförallt när man är med dom hetsiga och smått aggressiva adidas herrarna som man har svårt att slappna av. Men sen finns det såklart hetsiga svenskar med tyvärr. Men jag skulle säga att svenskar och sivileserade nysvenskar är trevligare att va med än dem lite mer hetsiga ”ortengrabbarna”.
Citera
2018-12-05, 20:55
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flummakarn
Jag skulle säga att det här tvärt om. Det är framförallt när man är med dom hetsiga och smått aggressiva adidas herrarna som man har svårt att slappna av. Men sen finns det såklart hetsiga svenskar med tyvärr. Men jag skulle säga att svenskar och sivileserade nysvenskar är trevligare att va med än dem lite mer hetsiga ”ortengrabbarna”.
Vilka tänker du på då? Adidaskillarna brukar ju vara kaosblattarna men det var inte dem jag menade, de är ju jobbiga. Nysvenskarna, vilka är det?

Alltså jag träffade en afghan som hade kommit till sverige när han var två år och pratade bra svenska, det var efter tre månaders umgänge med svenskar som jag träffar honom och det blir en helt annan, skön och avslappnad stämning. Svenskar pratar "Åh bilen går bra, ska du inte köpa en ny bil, vad gör du ikväll då, i helgen då" och massa bullshit. Man vågar inte skämta riktigt och gör man det så är det nedsättande om andras kunskaper, bildningsnivå eller etnicitet. Det är aldrig rumsrena och sköna skämt.

De är avundsjuka och kan ge igen genom att vara otrevliga, köra utfrysningsmetoder osv. Nu senast fick vi inbjudan om julbord. Knappt någon hälsar på mig och när jag säger att jag inte kommer så blir de låtsasförvånade och säger klart att jag ska med, men era fittor, de hälsar inte ens. De undviker en aktivt.
Citera
2018-12-05, 21:03
  #10
Medlem
defenseurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gefundenes
Vad menar jag med jobbigt. Det är ebergikråvande, man måste redigera sig själv, de är nedsättande, kommer med ful sarkasm, ironi som gränsar till mobbning, aldrig gemenskapskänsla, inga människor man kan slappna av med. Allt ska vara formellt och uppstyltat "så får man inte göra". Man känner aldrig gemenskap med dem och de är som alltid kyliga och kalla. Ofta är de undvikande, lömska med dubbla personligheter och rentav otrevliga ibland.

Med invandrare kan man prata om allt. Ingen skiter ner sig så fort man diskuterar nåt. Man är sig själv och kan ta det lugnt. De dömer inte varandra och är mycket varmare som människor och de har mer hjärta och känslor. De har en sund syn på verkligheten. Jag pratar inte om kaosblattar nu.

Du har helt enkelt haft tur, och träffat invandrare som du känner gemenskap med.
Själv känner jag precis tvärtom. Jag har lättare för att umgås med dem som fungerar ungefär som jag, och svårt för dem som är annorlunda. Men jag har inget umgänge alls med svenskar som är uppstyltade. De får umgås med varandra.
Citera
2018-12-05, 21:10
  #11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av defenseur
Du har helt enkelt haft tur, och träffat invandrare som du känner gemenskap med.
Själv känner jag precis tvärtom. Jag har lättare för att umgås med dem som fungerar ungefär som jag, och svårt för dem som är annorlunda. Men jag har inget umgänge alls med svenskar som är uppstyltade. De får umgås med varandra.
Invandrare är så. Svenskar är inte så. Förut kunde man åtminstone lita på en svensk men det är borta sen länge. De är uppstyltade och stela och jag känner av sånt snabbt och blir själv likadan. De är så individualistiska. Man kan få intrycket att man är i en gemenskap men rätt som det är så drar en från gruppen, en sticker åt ett håll en annan åt något annat och de har inga skyldigheter att berätta var de ska göra eller så. De bryr sig inte. Umgänget var liksom bara något för stunden och nu skiter de i en.

Alltså svenskar är väldigt skenheliga och låtsasnärvarande. Det är inte riktigt deras personlighet man ser. Jag kan direkt säga vilka som hatar en och vilka som man kan komma överens med i ett rum. Men många är bara allmänt otrevliga och robotaktiga.
Citera
2018-12-05, 21:26
  #12
Medlem
FalconAlkoholfris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gefundenes
Vad menar jag med jobbigt. Det är ebergikråvande, man måste redigera sig själv, de är nedsättande, kommer med ful sarkasm, ironi som gränsar till mobbning, aldrig gemenskapskänsla, inga människor man kan slappna av med. Allt ska vara formellt och uppstyltat "så får man inte göra". Man känner aldrig gemenskap med dem och de är som alltid kyliga och kalla. Ofta är de undvikande, lömska med dubbla personligheter och rentav otrevliga ibland.

Med invandrare kan man prata om allt. Ingen skiter ner sig så fort man diskuterar nåt. Man är sig själv och kan ta det lugnt. De dömer inte varandra och är mycket varmare som människor och de har mer hjärta och känslor. De har en sund syn på verkligheten. Jag pratar inte om kaosblattar nu.

Vilka länder kommer dessa utlänningar du beskriver ifrån? Så kan vi utvärdera hur bra länder det är...

Är det kanhända danskar du beskriver?
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback