Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-12-05, 16:06
  #1
Medlem
Någon som har tips på bra barer/pubbar i Budapest?
Citera
2018-12-06, 00:28
  #2
Medlem
Jag har varit där en del, nu för tiden skippar jag kiraly utca och de ställen som ligger nere vid floden då jag varken vill betala överpriser eller köpa horor. Barer finns det gott om annars, kör en pubrunda så hittar du nog både trevligt folk och bra bira.
Citera
2018-12-06, 19:33
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sellowzki
Jag har varit där en del, nu för tiden skippar jag kiraly utca och de ställen som ligger nere vid floden då jag varken vill betala överpriser eller köpa horor. Barer finns det gott om annars, kör en pubrunda så hittar du nog både trevligt folk och bra bira.
Menar du en guidad pubrunda eller bara springa runt till olika pubar man ser?
Citera
2018-12-06, 20:53
  #4
Medlem
graFFes avatar
Om man gillar finöl:

https://www.google.se/search?q=csaka...%25B6r%2520Kft.

Namnet betyder 'bara den goda ölen'

https://www.google.se/search?q=hops+...20Beer%2520Bar
Citera
2018-12-08, 23:54
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gremlin56
Menar du en guidad pubrunda eller bara springa runt till olika pubar man ser?

Jag tycker att båda funkar. En guidad runda ger ju lite tips, idéer och sällskap och om det skulle vara kasst kan man ju alltid vika av och köra på egen hand.

Hittade du något bra?
Citera
2018-12-09, 13:39
  #6
Medlem
Sqeptisks avatar
Hmm, "guidad pubrunda".
Uppenbart är att del inte klarar av att gå på gym utan någon som skall säga åt dom vad de skall göra, men att dricka öl behöver skall man väl ändå klara utan guidning
Citera
2018-12-09, 13:41
  #7
Medlem
Går det att använda Tripadvisor till att plocka fram bästa pubarna så gör det!
Citera
2018-12-09, 14:18
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sqeptisk
Hmm, "guidad pubrunda".
Uppenbart är att del inte klarar av att gå på gym utan någon som skall säga åt dom vad de skall göra, men att dricka öl behöver skall man väl ändå klara utan guidning

Om du inte har varit på en pubcrawl har du missat något.
Citera
2018-12-10, 01:49
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sellowzki
Jag tycker att båda funkar. En guidad runda ger ju lite tips, idéer och sällskap och om det skulle vara kasst kan man ju alltid vika av och köra på egen hand.

Hittade du något bra?
Åker nu i veckan så får uppdatera vad jag hitta nästa vecka 👍🏼
Citera
2018-12-18, 16:45
  #10
Medlem
Nu är jag åter i Svea rike igen. Det var gott om bra pubar i budapest och ölen kostade runt 15-20kr på dem flesta ställena vilket man får anse som helt okej! Behövde aldrig googla eller kolla upp några namn någon gång utan de va bara o gå åt ett håll och ta in på första bästa o sen gå vidare! Men tack för tipsen ändå!
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback