Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2018-12-06, 12:13
  #25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pasdut
Vissa gillar inte sex så mycket, polarns brud brukar säga att hon skulle kunna sluta ha sex helt utan att de skulle spela nån roll för henne, men hon ligger ändå med polarn regelbundet för hans skull, men sen att att hon inte vill ge dig sex alls är konstigt.. jag har personligen kunnat ligga 7 dar i veckan med mina flickvänner, snarare jag som inte pallat ligga så mycket ..
ställ lite krav och ta reda på vart skon klämmer, kommunicera! de är nyckeln till allt i ett förhållande.

Va en MAN och lös de, du ska dominera och inte tigga efter sex med din tjej
Citera
2018-12-06, 23:14
  #26
Medlem
Jag skulle tippa på att hon har nåt bakomliggande problem. Nåt trauma, kanske från ett tidigare förhållande eller från barndomen. Eller nån allvarlig osäkerhet angående sex.

Antingen det eller så är hon egentligen inte så attraherad och vill vara med dig av andra anledningar, t.ex. osäkerhet.

Ni måste prata om det här.
Citera
2018-12-08, 04:36
  #27
Medlem
Hon är inte attraherad av dig längre.
Citera
2018-12-08, 04:54
  #28
Medlem
mg57s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nilserikkk
Hon verkar sakna intresse att bli sugen på sex.
Nej, hon kanske inte är sugen nu men efter lite hångel så är väl alla sugna på sex?
Om hon redan efter 1,5 år inte vill ha sex längre, hur tror TS att det kommer vara tio år o tre ungar senare?
Nej, man kanske inte är ihop med någon för att bara ha sex men vad är det för en dum fråga hon ställer?
Klart alla vill ha närhet o kärlek. I detta ingår ett samliv.


Läs detta igen TS.

Om du vill ha ett sexliv som du är nöjd med så får du antingen köpa dig en fleshlight eller så får du byta tjej.

Vilken eller vilka ställningar brukar ni köra? Oftast döda fisken antar jag...

Spring TS, lita på mig tyvärr så vet jag vad jag talar om i det här fallet 😖
Citera
2018-12-09, 22:10
  #29
Medlem
chairmanmjaus avatar
Hej TS!

Har haft en lite liknande situation i ett tidigare förhållande, som löste sig rätt bra. Vi var ihop i typ tre år, och hade regelbundet sex första månaderna. Sen var det som att det aldrig blev av, på grund av att hon inte hade lust.

Det berodde rätt mycket på tidigare erfarenheter, med skeva snubbar som behandlat henne dåligt och gjort sex till en plikt för henne snarare än något hon njöt av själv. Men vi löste det och hade ett väldigt bra sexliv, sen tog det slut av andra anledningar (jag flyttade utomlands).

Så hur löser man en sån grej? Det finns några saker jag tycker att du kan testa, om du vill ge det en ärlig chans.

1. Lyssna på hennes berättelser och erfarenheter. Är det så att det finns jobbiga saker i bagaget som spökar så är första steget att fråga och lyssna. Var stöttande och tänk på det som viktigt arbete med förhållandets grund.

2. Försök avdramatisera. Jag fattar att hon skämtat om det, för ju större och allvarligare problemet känns - desto mer pliktkänsla och den sexuella "bromsen" slår till. Testa till exempel med helkroppsmassage (där ni till en början undviker kön / bröst) och turas om att massera varandra. Berätta sen vad som ni gillar och inte gillar.

3. Ge utrymme för henne att ta initiativ. Alltså det blir rätt tydligt att man varje kväll lägger sig kåt och visar att man vill ha sex. Jag tror att det bara stärker själva problemet i er situation. Tänk dig att du försöker att inte ta initiativ under några veckor, och försöker låta annan beröring stanna vid vad den är (dvs kyssas men inte direkt anta att det leder till sex). Det är inte lätt, men det är något som kan behövas för att komma ur den låsta positionen.

4. Gå på fest tillsammans. Kanske ett weird tips, och jag vet inte hur ni umgås, men läste en riktigt bra artikel i SvD om att det är bra att se partnern i ett annat sammanhang, till exempel pratar med någon annan på en fest eller att man bara ser att någon är liksom åtråvärd ute i samhället också. Det behöver inte betyda att man måste hångla med någon annan (även om det säkert förstärker effekten!), utan bara att ni är ute och hänger tillsammans på ett avslappnat sätt. Att slippa vara den "sura, kontrollerande flickvännen" för en kväll kanske kan hjälpa till att ändra på situationen. Skit i middag och bio på tu man hand, och gör något socialt istället.
Citera
2018-12-10, 19:01
  #30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Absolute-Svenne
Hej!

Min tjej och jag är mellan 20-30 år gamla och är rätt average utseendemässigt båda två. Vi har vart ihop i drygt 1,5 år (bott ihop ca 1 år).

De första veckorna av förhållandet hade vi jättemycket sex, men sedan hände något, och efter det så har vi aldrig riktigt fått igång sexlivet eller klickat jättebra i sängen. Hon mådde rätt dåligt innan hon flyttade in, och dum som jag var trodde jag att det skulle lösa sig när hon flyttade in hos mig och fick ett mer stabilt liv.

Jag tjatar aldrig om sex, utan försöker göra det på ett snyggt sätt. Komma och kram henne bakifrån, kyssa henne i nacken osv, Ligga sked i sängen och ta det vidare.. Har provat både "alfa" och "beta"-metoder - men hon bara skojjar bort det och kallar mig "kåtis". Hon skojjar till och med om att hon sextrejkar. Vi har de senaste kvartalet haft sex kanske 2 gånger, och jag älskar henne så jag har väl tänkt att sex inte är allt.

Nu börjar det dock bli väldigt jobbigt då detta är allt jag kan tänka på. Vill hon inte ha mig? Är hon inte attraherad av mig? Hon säger att hon är det och att hon älskar mig när jag frågar.

Situationen nu är att jag får nästan stånd bara av att vi kramas vilket gör att hon stöter ifrån mig ännu mer. Jag känner mig riktigt frustrerad både psykiskt och fysiskt. Känner mig omanlig. Frågar jag henne så säger hon bara att hon inte är sugen och frågar om jag är tillsammans med henne bara för att knulla...

Fråga 1: Vad tror ni anledningen till att hon aldrig vill ha sex?

Fråga 2: Mår extremt dåligt över detta, är det en anledning att göra slut?

I övrigt så är hon en väldigt kontrollerande person och jag känner mig väldigt väldigt "ofri".

Kunde vart jag som skrev den här tråden då jag var med om exakt samma sak för några månader sen. Jag vände ut och in på mig själv, testade allt, försökte kommunicera men samtidigt vara smidig. Men det gick bara inte.. Fick aldrig något riktigt svar. Frustrationen bara växte och växte samtidigt som hon bara blev mer stressad. Gav jag henne för mycket trygghet? Var jag för dålig i sängen? Var jag för otrevlig? Var jag för snäll? Gjorde jag för mycket för henne? För lite? Ingen vet.

När vi gjorde slut låg hon och grät och sa att hon älskade mig medan jag satt på andra sidan sängen och stirrade in i väggen helt tom i skallen. Hela situationen var så djupt förvirrande.

Men nu är jag singel och har träffat nya damer. Dessa damer har haft det där suget i blicken som jag längtat efter. Har tyvärr inte legat med någon av dem ännu, då jag vet att ångesten kommer komma efteråt. Men snart kommer jag ta steget, för i slutändan kommer det få mig att må bättre.

Jag tycker du ska fråga dig själv hur du ser ut i hennes ögon. Är du en mansgris? Har du blivit fysiskt oattraktiv? Är du dålig i sängen? Tyvärr kommer hon inte svara på dessa frågor, utan du får klura ut svaren själv. Sen tycker jag du bara ska ta det lugnt. Sluta snacka om sex, hitta på roliga saker med henne, dra en runk om du är kåt. Avdramatisera så mycket det bara går. Jag vet att det är sjukt svårt men du kanske är starkare än mig och klarar det.

Lycka till!
Citera
  • 2
  • 3

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback