Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2018-12-05, 13:35
  #13
Medlem
frdks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lepaca
(FB) Storfors - vad är det? Vad kan gå fel, liksom?

Ska man ändå ta sig utanför tullarna så kan man väll iaf sikta på originalet..

http://www.storforsen-hotell.se

edit: den gör sig dock bäst på sommaren när du kan besöka alla grytor och forsränna ner om man känner sig suicidal
__________________
Senast redigerad av frdk 2018-12-05 kl. 13:38.
Citera
2018-12-05, 14:35
  #14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arlafil
Tjena! Min jul har blivit förstörd så jag skulle gärna vilja få lite tips vart man kan åka "fly"?

Ska jag bara ta ett hotellrum i valfri stad i Sverige eller ska jag sätta mig på ett flyg (europa) och fira där?
Alla tips är välkomna från chill-jul till party-jul hit me!
Jag åker själv, så något vill man hitta på.

Mvh

Den första frågan du bör ställa dig är ju om du vill liksom "glömma bort" att det är jul(inte otänkbart då det ju lär finnas en anledning till att din jul blivit "förstörd") eller om du vill "uppleva julstämning". Om du bara vill glömma julen är ju något varmt land där det på sin höjd kanske hänger lite glitter och någon julstjärna på restaurangerna att föredra. Dock är det väl i allmänhet svindyrt att resa över jul och alla hotell med vettiga lägen lär ju redan vara uppbokade på de flesta populära badorter
Om du vill uppleva julstämning hade jag dragit till Centraleuropa, faktiskt. Tyskland, Schweiz, Österrike klår lätt Sverige när det kommer till julstämning(och det blir ändå inte mörkt klockan 15...). Det är julmarknad(inte en sådan där trött svensk jävla julmarknad utan med typ after ski-känsla) i var och varannan stadskärna(kanske inte så mycket folk ute just den 24-25 men ändå), mäktiga körkonserter i katedralerna som ofta slår de skandinaviska med hästlängder och så vidare.
Citat:
Ursprungligen postat av Lepaca
(FB) Storfors - vad är det?

Vad kan gå fel, liksom?

(FB) Pixbo: Är det en riktig ort?

Jag tycker den här är ännu bättre. "Forumflytten" i inlägg sju – episk!
__________________
Senast redigerad av heavenorlasvegas 2018-12-05 kl. 14:41.
Citera
2018-12-05, 16:04
  #15
Medlem
Hade jag varit i dina skor då hade jag dragit till en liten en ö i Sydostasien, Thailand, Indonesien etc . Där träffar du andra turister i en setting där det inte är udda att vara ensam på julen.
Att sitter ensam på en restaurang i Budapest eller Berlin på julafton låter tragiskt.
Citera
2018-12-05, 18:04
  #16
Medlem
Amsterdam. Behöver du snabbt åka iväg på en skön semester så välj alltid Amsterdam. Går snabbt att åka dit, man träffar alltid sköna människor, går att komma hyfsat billigt undan om man inte är kräsen och det finns finfint weed i mängder!
Citera
2018-12-05, 19:34
  #17
Medlem
langaocbs avatar
Thailand+full moon party+mushroom shake+katoihora
Ska det va ska det va
Citera
2018-12-05, 19:53
  #18
Medlem
Ronilles avatar
Bali! Definitivt.

Om jag hade velat stanna i sverige så hade jag nog dragit till ett SPA hotell med julbord. Ätit gött, slappat och inte behövt tänka på något praktiskt allt.
Citera
2018-12-05, 20:00
  #19
Medlem
Varför inte åka till Storfors? Rekommenderar det.
__________________
Senast redigerad av Sunfire 2018-12-05 kl. 20:33.
Citera
2018-12-05, 20:44
  #20
Medlem
sturestolpskotts avatar
Kan också rekommendera Storfors! En jul i Storfors kan inte gå fel!

En vit jul i Storfors.

Också kör du Multiversum på repeat under tiden: https://www.youtube.com/watch?v=iV6D5Uz0BXA

Citera
2018-12-05, 21:09
  #21
Medlem
Krickerts avatar
Som många redan har sagt så brukar ju Thailand vara poppis runt jul.
Citera
2018-12-05, 21:13
  #22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Japhy
Dra till Budapest. Underbart vacker stad, trevliga människor, bra priser, fantastisk arkitektur och ett sprudlande kulturliv.
Håller med, älskar Budapest.
Hela staden har en go feeling och du slipper alla muslimer.
Citera
2018-12-05, 22:15
  #23
Medlem
NykteristJaVissts avatar
Kap Verde. Köp sista minuten på ving.se och kirra air b n b boende för 200/natt. 26+ grader garanti och kilometerlånga stränder 60+ meter brädd. GG
Citera
  • 1
  • 2
Denna tråd visas även på Travel Forum:
http://www.travelforum.se/f2999274

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback