Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2019-06-18, 01:10
  #13
Medlem
hur länge har d varit som du beskriver? kan eskalera snabbt när man minst anar d :P
__________________
Senast redigerad av nicosnattfjaril 2019-06-18 kl. 01:25.
Citera
2019-06-19, 16:13
  #14
Medlem
Jag har (miss)brukat amfetamin i över 10 år nu, och då har jag som oftast haft många långa pauser mellan omgångarna första åren så gjorde jag det varje helg i 2 år från att ja var 18 till 20. Efter dom 2 åren så började jag med längre mellanrum ibland en månad, ibland 2 ibland 5 månader senast detta år så slog ja personligt rekord på 6 månader utan amfetamin. Jag har lyckats hålla mig till 2 gram per omgång utan problem under dessa 10 år, ingen benso eller dylikt för att landa, däremot har jag alltid avslutat med att röka på och absolut ingen alkohol under racet. Det jag har märkt är att jag idag ändå mår rätt så bra men det är en mental besatthet kring den drogen. Den sätter verkligen sina spår. Men klarar man av att liksom ta 3 gram över 2 dygn sen kanske röka en 2.5 och få i sig lite mat sen sömn och så fort man vaknar då väljer man att hålla sig clean ett tag igen då funkar det bra. Man får ta den så kallade atn som en man. Dagen när man vaknat efter sin sömn är det lite ångest och man är trött men tillämpa acceptans och det blir bättre nästa dag man somnat igen.

Dock så klarar inte alla av detta och då kan det bli knas. Aja mitt tips ta det solo inga kombon förutom lite röka mot slutet av ruset o sen försök att inte börja ta under vardagarna då kan mycket gå ett helvete ju äldre du blir. Var vaksam!
Citera
2019-06-19, 19:27
  #15
Awaiting Email Confirmation
Etizopapayas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bokstavlig
Hur många gram i veckan krävs det för att mitt hjärta inte ska orka med att pumpa längre?
Förstår att det beror mycket på omständigheter runtomkring, hur man är byggd genetiskt osv.

Men..
På ett ungefär, hur mycket kan jag belasta hjärtat med egenltigen? Tänker om nån erfaren skulle kunna skriva och dela med sig av sitt långvariga bruk..

Jag är 23 år, har en aktiv livsstil. Övar thaiboxning, går på yoga, lyfter vikter och arbetar 40 timmar i veckan. HURSOM så kan man ju inte leva alldeles för nyttigt, måste ju slita på sig själv emellanåt också så nåt Race här och där nån gång då och då brukar det kunna bli, med vänner som känner likadant blir helgerna oerhört givande.


Är det verkligen så allvarligt att köra ibland?? Bara jag som tänker såhär?

Hittills har biverkningarna inte vart alltför besvärliga att dras med, kan har vart lite paranoid vissa gånger men har lärt mig observera och ignorera såna tankar. Blir såklart extra trött i några dagar efter jag klivit av men sånt är man med på! Amfetamin har aldrig vart nå problem att (miss)bruka hittills.
Kört ganska hårt ändå men än har det inte gett mig några bestående men, familjen känner igen mig fortfarande (som tur är) och mitt liv går i rätt rikting, vad jag vet.

Frågor till er med erfarenhet av långvarigt bruk/missbruk..
Hur pass hårt har ni kunnat köra utan större problem?
Är det effektivast med små doseringar jätteofta, eller större enstaka doser?
Några varningar?
Är det så jävla farligt ändå??



En annan grej jag vill prata om är människors syn på droger. Hur dom flesta här i landet tror sig veta allt om ämnet.
Känner själv att äldre generationer kan ha blivit lite skräckslagna av media.

Dela gärna vad ni tänker kring det, för mig är det ett intressant ämne!


Tack på förhand!
OBS har ej läst svaren du fått.
Men jag kan säga såhär. Bortsett risken för beroende och allt vad det medför så är det absolut ingen fara fysiskt att konsumera som du gör. Förutsagt att du ej har något underliggande hjärtfel eller blandar substanser hej vilt.
Kroppen klarar bra mycket mer än vad man tror. Barn från sex år medicineras med amfetamin under årtionden. Bara tänk på det.
Sömnbrist & näringsbrist är vad som är mindre bra.
Jag kör aldrig "race" utan ser till att sova varje dygn och äta varje dygn. Även fast jag har haft vänner som sitter kvar och fortsätter ett par nätter till, och man inte känner för att lägga ner så brukar jag lägga mig och sova några timmar på FM minst.. Enorm skillnad fyra dygn senare när det kommer till allmänskick kan jag säga, jag VS vännerna som fortsatte att köra race.
Besökte en kardiolog för många år sedan och fick ett ultraljud på hjärtat med mer då dr tyckte jag hade blåsljud. Kardiologen konstatera att mitt hjärta är i toppform och kan inte se någon anledning ur kardiologiskt synvinkel till varför jag ej skulle kunna konsumera stimulantia i relativt höga doser(hade en frikostig doktor en gång i tiden som skulle bota alla åkommor med amfetamin)
Jag la ner allt vad Attentin heter och alla andra liknande stimulantia då det inte hjälpte öht. På sin höjd kul och snorta på fest, men då finns det roligare alternativ. Inte ens någon ide att jag skriver doseringarna jag skulle "experimentera med" enligt läkaren. Men det blev problem varje gång jag skulle hämta ut ett recept kan jag säga, 1000st tabletter amfetamin utan uttag + pappersrecept hör till långt från vanligheterna.
Ge fan i att köra race, ät och drick, sov, någon timme gör stor skillnad. Proteinshake, banan och allt som går att få ner var tredje timme och konstant någon form av vätska som ej är alkohol. Aldrig fått paranoida tankar eller avtändning. Då har jag varit bra hög många gånger kan tilläggas.
Citera
2019-06-20, 11:06
  #16
Medlem
Hjärtat klarar mer än vad man tror, tidigare hoppade hjärtat lite hur som när man varit toppad men vafan den måste ju få åka lite å.

En annan grej jag vill prata om är människors syn på droger.[/quote]

Sinnessjukt hur det är, vi föds till att tro droger är farligt, som nån slags bug medans alkohol t.ex är totalt ofarligt och är absolut ingen drog, eller kaffe, cigaretter(dom reklamersr förfan på packet hur farligt det är med mardrömsbilder men ändåck säljer det glatt i affärer) när de i självaverket är vi människor som gör det till farligt. Helt makalöst hur nån som torskar med THC i blodet på jobbet ska bli straffad som om denne dödat någon, sen bli dömd som en löpande nekrofil... Medans Sven-Åke druckit lite sprit och kanske klappat på kärringen eller bett barnen och dra åt helvete, eller tagit bilen och kört på nån men inte fan gör det något, alkohol är lagligt. Jävla sjuk värld vi lever i
Citera
2019-06-20, 11:58
  #17
Medlem
Jag brukar Affe då och då. Ibland för de härliga ruset, men oftast för att få lite mera energi i livet. Vissa perioder är jag extra trött. Men jag har då som regel att jag köper 10g. Kan då ta dagligen, men tar inget senare än kl 12, så att jag kan sova på kvällen. Dessutom inga stora doser. 0.1 max 0.2 när toleransen ökar.

När de 10g är slut så tar jag inget på iaf 6 månader.
Citera
2019-06-23, 21:17
  #18
Medlem
Jag är runt 40 bast och jag brukade en del amfetamin och kokain i övre tonåren och en bit in på 20 års åldern.. Jag klarade mig relativt bra, jag överdrev aldrig men det kunde bli nån vecka här och där, sen spontant här och där. Har aldrig vart den som brukar mycket eller under längre perioder..

Men det har sabbat mitt dopamin och serotonin. Vart efter det jävligt le och har haft svårt att ha roligt och skratta, att kunna sitta still och bara glo på film eller mingla nykter. Livet är blekt och trökigt utan att jag petar i mig lite morfin eller andra roliga centralstimulanter. Många av mina vänner har samma problem också efter det. Så även om man inte tror att nånting händer så finns en överhängande risk att man sabbar sina må bra hormoner permanent. :/
Citera
2019-06-27, 09:36
  #19
Avstängd
Plaguetongues avatar
när du har varit vaken i 4 dygn börjar det bli farligt
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback