Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2018-12-05, 11:13
  #1
Medlem
Hur många gram i veckan krävs det för att mitt hjärta inte ska orka med att pumpa längre?
Förstår att det beror mycket på omständigheter runtomkring, hur man är byggd genetiskt osv.

Men..
På ett ungefär, hur mycket kan jag belasta hjärtat med egenltigen? Tänker om nån erfaren skulle kunna skriva och dela med sig av sitt långvariga bruk..

Jag är 23 år, har en aktiv livsstil. Övar thaiboxning, går på yoga, lyfter vikter och arbetar 40 timmar i veckan. HURSOM så kan man ju inte leva alldeles för nyttigt, måste ju slita på sig själv emellanåt också så nåt Race här och där nån gång då och då brukar det kunna bli, med vänner som känner likadant blir helgerna oerhört givande.


Är det verkligen så allvarligt att köra ibland?? Bara jag som tänker såhär?

Hittills har biverkningarna inte vart alltför besvärliga att dras med, kan har vart lite paranoid vissa gånger men har lärt mig observera och ignorera såna tankar. Blir såklart extra trött i några dagar efter jag klivit av men sånt är man med på! Amfetamin har aldrig vart nå problem att (miss)bruka hittills.
Kört ganska hårt ändå men än har det inte gett mig några bestående men, familjen känner igen mig fortfarande (som tur är) och mitt liv går i rätt rikting, vad jag vet.

Frågor till er med erfarenhet av långvarigt bruk/missbruk..
Hur pass hårt har ni kunnat köra utan större problem?
Är det effektivast med små doseringar jätteofta, eller större enstaka doser?
Några varningar?
Är det så jävla farligt ändå??



En annan grej jag vill prata om är människors syn på droger. Hur dom flesta här i landet tror sig veta allt om ämnet.
Känner själv att äldre generationer kan ha blivit lite skräckslagna av media.

Dela gärna vad ni tänker kring det, för mig är det ett intressant ämne!


Tack på förhand!
Citera
2018-12-05, 11:18
  #2
Medlem
gatsbydenstores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bokstavlig
Hur många gram i veckan krävs det för att mitt hjärta inte ska orka med att pumpa längre?
Förstår att det beror mycket på omständigheter runtomkring, hur man är byggd genetiskt osv.

Men..
På ett ungefär, hur mycket kan jag belasta hjärtat med egenltigen? Tänker om nån erfaren skulle kunna skriva och dela med sig av sitt långvariga bruk..

Jag är 23 år, har en aktiv livsstil. Övar thaiboxning, går på yoga, lyfter vikter och arbetar 40 timmar i veckan. HURSOM så kan man ju inte leva alldeles för nyttigt, måste ju slita på sig själv emellanåt också så nåt Race här och där nån gång då och då brukar det kunna bli, med vänner som känner likadant blir helgerna oerhört givande.


Är det verkligen så allvarligt att köra ibland?? Bara jag som tänker såhär?

Hittills har biverkningarna inte vart alltför besvärliga att dras med, kan har vart lite paranoid vissa gånger men har lärt mig observera och ignorera såna tankar. Blir såklart extra trött i några dagar efter jag klivit av men sånt är man med på! Amfetamin har aldrig vart nå problem att (miss)bruka hittills.
Kört ganska hårt ändå men än har det inte gett mig några bestående men, familjen känner igen mig fortfarande (som tur är) och mitt liv går i rätt rikting, vad jag vet.

Frågor till er med erfarenhet av långvarigt bruk/missbruk..
Hur pass hårt har ni kunnat köra utan större problem?
Är det effektivast med små doseringar jätteofta, eller större enstaka doser?
Några varningar?
Är det så jävla farligt ändå??



En annan grej jag vill prata om är människors syn på droger. Hur dom flesta här i landet tror sig veta allt om ämnet.
Känner själv att äldre generationer kan ha blivit lite skräckslagna av media.

Dela gärna vad ni tänker kring det, för mig är det ett intressant ämne!


Tack på förhand!

Det borde krävas ganska mycket för att hjärtat ska ta stryk så länge du inte blandar med något. Den större faran ligger ju i det psykologiska samt brist på sömn och näring.
Citera
2018-12-05, 11:48
  #3
Medlem
Amfetaminister kan bli väldigt gamla. Hjärta (hjärtfel) eller blodkärl (stroke) kan orsaka dödsfall.
Citera
2018-12-05, 12:05
  #4
Medlem
st33rs avatar
Du tar enbart på helgerna och är vaken över nätterna ? Eller tar du mitt i veckorna mindre mängder och sover ? Dricker du alkohol under dina helgrace?

Om du inte dricker extra hårt pga eller röker extra mycket amfetaminet borde det vara ett plus. Det kanske inte är så bra med hård träning då du är påtänd heller
Citera
2018-12-05, 12:13
  #5
Medlem
Vad kan man behöva dras med psykiskt mer än tillfällig nojja?

(vet att amfetamin är personlighetsförändrande, har själv ändrats lite när det kommer till vissa saker)
Citera
2018-12-05, 12:41
  #6
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bokstavlig
Vad kan man behöva dras med psykiskt mer än tillfällig nojja?

(vet att amfetamin är personlighetsförändrande, har själv ändrats lite när det kommer till vissa saker)
Amfetamin i sig är inte särskilt personlighetsförändrande. Däremot så förstärker det dina bästa och dina sämsta sidor. Missbrukar man det däremot så lär man bli personlighetsförändrad men det gäller ju missbruk i allmänhet.

Att vara en weekend warrior ibland är givetvis ingen hälsokur men så länge man i övrigt tar hand om sig så bör det inte vara någon större fara. Dock bör man undvika att träna när man är påtänd. Oxhjärta, har jag för mig att det kallas, är inte helt ovanligt.
Citera
2018-12-05, 12:41
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av st33r
Du tar enbart på helgerna och är vaken över nätterna ? Eller tar du mitt i veckorna mindre mängder och sover ? Dricker du alkohol under dina helgrace?

Om du inte dricker extra hårt pga eller röker extra mycket amfetaminet borde det vara ett plus. Det kanske inte är så bra med hård träning då du är påtänd heller

1 race /månaden
Annars ca. 3 ggr i veckan!

Kan slinka ner en dos till frukosten vissa dagar, lagom stor att jag väljer gym före dator efter jag slutat jobba på dagarna. Träningspassen blir bättre dessutom.
Känner dock hur det har blivit mer och mer okej med det, var väldigt strikt med dosering när jag började.

Brukar kunna bli ganska mycket cannabis under ett race! Även under veckorna.. Tycker cannabis kompletterar amfetaminet bra.
Citera
2018-12-05, 14:39
  #8
Medlem
BettyBamBams avatar
Jag tycker du är ute på ganska tunn is. När du är 23 år får du nog inte några större besvär av dina amfetaminvanor, men problemet är att du verkar ha det som en vana, och vanor är svåra att bryta.

När du passerat 30 och fortfarande har en livsstil som inbegriper tjack på regelbunden basis så kommer du nästan säkert ha tagit skada av ditt bruk psykiskt, och behöver då kanske självmedicinera med benso och/eller alkohol för att dämpa ångestbesvär (som kommer bli värre om du börjar "balansera" sprit och piller). Vidare kommer du märka att det inte är särskilt kul att smussla med en livsstil där tunga droger ingår när jämnåriga icke-knarkande bekanta börjar skaffa stabila förhållanden, bra jobb, hus, barn etc.

Sluta nu, innan livet blir jobbigt. Det är mitt råd.
Citera
2018-12-06, 20:27
  #9
Medlem
Tycker han resonerar med ganska sunt förnuft. Det går att hantera men du måste även sova, äta, dricka och inte heller glömma att så göra. Efter tre dagar utan det har du en given beställning på problem. Låter ju självklart men många glömmer av det under sina rejs. Jag är 37 själv och har använt med olika frekvens sen 25.
Citera
2019-06-15, 10:07
  #10
Medlem
För mig går gränsen när man använder det dagligen, Fyfan vet ju hur mina armar har sett ut när jag varit som tyngst i träsket.
Citera
2019-06-16, 16:38
  #11
Medlem
Kommer bli svårt att prestera på thaipassen
Citera
2019-06-18, 00:21
  #12
Medlem
Pussy bara kör på. dör man så dör man
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback