Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2018-12-04, 21:42
  #1
Medlem
rockypatel66s avatar
Som rubriken lyder undrar jag om det är stor skillnad på att använda E eller mdma vid candyflipping?

Sedan undrar jag vilken man börjar med för att maximera upplevelsen?
Citera
2018-12-04, 21:43
  #2
Medlem
lacklustermasons avatar
Beror på om det är amfetamin eller inte i E:n du stoppar i dig. Om det bara är MDMA i E:n så spelar det väl ingen större roll. Hade dock kört med MDMA.
Citera
2018-12-04, 21:50
  #3
Medlem
rockypatel66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lacklustermason
Beror på om det är amfetamin eller inte i E:n du stoppar i dig. Om det bara är MDMA i E:n så spelar det väl ingen större roll. Hade dock kört med MDMA.

Tackar!

Vilket rekommenderar du att börja med?
Hur länge brukar du vänta innan du tar nästa substans?
Citera
2018-12-04, 22:01
  #4
Medlem
E och mdma är samma sak, förutom att mdma:et är krossat, färgat och pressat i ett piller (E) tillsammans med något som gör att det inte faller isär.

Jag skulle börja med LSD och ta E efter typ 4-5 timmar. Men jag skulle ta väldigt små mängder av mdma tillsammans med LSD (typ max 100 mg) eftersom båda är serotonerga. Annars kan du må rätt dåligt dagen efter... Tänk också på att man ju inte är så skarp i peaken på mdma. Det i kombination med LSD kan vara en rätt förvirrande peak (minnesluckor t.ex.).
__________________
Senast redigerad av nydag 2018-12-04 kl. 22:04.
Citera
2018-12-04, 22:09
  #5
Medlem
lacklustermasons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nydag
E och mdma är samma sak, förutom att mdma:et är krossat, färgat och pressat i ett piller (E) tillsammans med något som gör att det inte faller isär.

Jag skulle börja med LSD och ta E efter typ 4-5 timmar. Men jag skulle ta väldigt små mängder av mdma tillsammans med LSD (typ max 100 mg) eftersom båda är serotonerga. Annars kan du må rätt dåligt dagen efter... Tänk också på att man ju inte är så skarp i peaken på mdma. Det i kombination med LSD kan vara en rätt förvirrande peak (minnesluckor t.ex.).

E och MDMA är INTE samma sak. Det är stor skillnad på MDMA-kristaller och E-piller. I kristallerna ser du att du får MDMA, i piller kan de ha blandat ut med vad fan som helst, ofta amfetamin och annat skräp.

Om jag skulle blanda LSD och MDMA så hade jag inte viljat ha en tredje faktor som kan leda till vad fan som helst.
Citera
2018-12-04, 22:10
  #6
Medlem
GeckoMorias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rockypatel66
Tackar!

Vilket rekommenderar du att börja med?
Hur länge brukar du vänta innan du tar nästa substans?

Rekommenderar dig att börja med syran och vänta två till tre timmar innan du stoppar i dig ditt MDMA.

Min personliga 'sweetspot' och dosering är ca 300ug Lucy/150-200mg Molly med minst tre timmars mellanrum.

Tanken är väl att det blir skönast att MDMA't slår på när syra-peaken börjat lugna sig.
Citera
2018-12-04, 22:24
  #7
Medlem
Generellt innehåller E oftast annat än MDMA, vanligtvis tjack vilket sagts i tråden, men även andra saker.

Men man ska komma ihåg att bara för att man köper MDMA innebär inte det att detta per automatik är helt rent heller. Skulle tro att det är jävligt vanligt att blanda i tjack och annat även i MDMA. Rent MDMA är inte lätt att få tag på i Sverige (bara för att kranen säger att det är rent innebär det knappast det).
Citera
2018-12-05, 11:09
  #8
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nydag
E och mdma är samma sak, förutom att mdma:et är krossat, färgat och pressat i ett piller (E) tillsammans med något som gör att det inte faller isär.

Jag skulle börja med LSD och ta E efter typ 4-5 timmar. Men jag skulle ta väldigt små mängder av mdma tillsammans med LSD (typ max 100 mg) eftersom båda är serotonerga. Annars kan du må rätt dåligt dagen efter... Tänk också på att man ju inte är så skarp i peaken på mdma. Det i kombination med LSD kan vara en rätt förvirrande peak (minnesluckor t.ex.).

Citat:
Ursprungligen postat av lacklustermason
E och MDMA är INTE samma sak. Det är stor skillnad på MDMA-kristaller och E-piller. I kristallerna ser du att du får MDMA, i piller kan de ha blandat ut med vad fan som helst, ofta amfetamin och annat skräp.

Om jag skulle blanda LSD och MDMA så hade jag inte viljat ha en tredje faktor som kan leda till vad fan som helst.
nydag har rätt. Ecstasy är bara ett "coin name" för MDMA på samma sätt som acetylsalisylsyra är känt som Aspirin.

Sen att det finns människor som säljer tabletter med lite vad fan som helst i och kallar det för ecstasy, det betyder inte att ecstasy är ett piller som innehåller lite vad fan som helst. Om det inte innehåller MDMA och bindmedel så har du rent tekniskt sett inte fått en ecstasy-tablett.
Citera
2018-12-05, 11:10
  #9
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av populopidus
Generellt innehåller E oftast annat än MDMA, vanligtvis tjack vilket sagts i tråden, men även andra saker.

Men man ska komma ihåg att bara för att man köper MDMA innebär inte det att detta per automatik är helt rent heller. Skulle tro att det är jävligt vanligt att blanda i tjack och annat även i MDMA. Rent MDMA är inte lätt att få tag på i Sverige (bara för att kranen säger att det är rent innebär det knappast det).
Å andra sidan, om man får sitt MDMA i just en större kristall, så är det förmodligen ganska rent. Det är liksom rätt jobbigt blanda ut stora kristaller.
Citera
2018-12-05, 11:13
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
Å andra sidan, om man får sitt MDMA i just en större kristall, så är det förmodligen ganska rent. Det är liksom rätt jobbigt blanda ut stora kristaller.

Det trodde jag också tills förra gången jag fick tag på kristaller. Visserligen inte EN kristall men flertalet större. Allt såg frid och fröjd ut (klassiska champagnefärgen) tills jag krossade dom och då var pulvret blandat beige och vitt. Det var också mer speedigt rus så är rätt säker på att det vita var tjack, men det syntes alltså inte förrän man krossat det.
Citera
2018-12-05, 11:24
  #11
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av populopidus
Det trodde jag också tills förra gången jag fick tag på kristaller. Visserligen inte EN kristall men flertalet större. Allt såg frid och fröjd ut (klassiska champagnefärgen) tills jag krossade dom och då var pulvret blandat beige och vitt. Det var också mer speedigt rus så är rätt säker på att det vita var tjack, men det syntes alltså inte förrän man krossat det.
MDMA, likt typ alla andra salter, är genomskinligt. Är det inte genomskinligt så har dom gjort en dålig reningsprocess. Det innebär att renheten är lägre, men det är inte samma sak som att det är utbankat med något.

Köper du MDMA i kristallform, och det verkligen är MDMA till att börja med, så är det till 99.999% oblandat. Inte helt rent men oblandat. Men när vi snackar färger, så handlar det om orenheter på mindre än en procent.

Att krossa MDMA, blanda ut det och sen försöka bygga ihop det till kristaller igen är... minst sagt svårt. Du kan ju testa med grovsalt någon gång. Principen är densamma.
Citera
2018-12-05, 12:09
  #12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av populopidus
Generellt innehåller E oftast annat än MDMA, vanligtvis tjack vilket sagts i tråden, men även andra saker.

Men man ska komma ihåg att bara för att man köper MDMA innebär inte det att detta per automatik är helt rent heller. Skulle tro att det är jävligt vanligt att blanda i tjack och annat även i MDMA. Rent MDMA är inte lätt att få tag på i Sverige (bara för att kranen säger att det är rent innebär det knappast det).

Skitsnack.
Kolla på ecstasydata.org de analyserar massvis med tabletter från runt om i världen och idag är standarden att det i 9 av 10 fall bara är MDMA. Har själv EZ-testat 15 olika sorter tabletter och inget test har visat något spår annat än mdxx substans.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback