Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 8
  • 9
2022-07-30, 00:23
  #97
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WakeUpWakeUp
Menar inte sverige men övriga världen. Runt 20% är inte svårt att hitta, annars har du dåliga kontakter.

När jag för några år sedan rökte, redan då kunde jag bli stenad på 0,05gram, det måste ha haft rätt mycket THC.

Bara för att man röker 0,05gram och blir stenad så kan du inte med säkerhet säga vad det är för procent THC.
Citera
2022-07-30, 08:19
  #98
Medlem
erkkfans avatar
Grönt på sommaren, brunt på vintern givetvis Båda har sin charm, men helt klart skönare att mysa på brunt.
Citera
2022-07-30, 08:25
  #99
Medlem
Hasch eller weed? Jag började röga mitten av 90-talet. Är uppvuxen på hasch. Ibland blandat en cocktail. Sen dess fram till 2018 har det varit mestadels hasch. Hade några år tidigt 2000 där jag odlade och då blev det såklart gräs. Nu senaste 3-4 åren 100% gräs.

få tag på det ena eller andra är lika enkelt. Kostnaden hasch eventuellt något lägre, men vem orkar bry sig? Det jag gör annorlunda nu är att jag huvudsakligen vapear och där fungerar gräset bättre för mig.
Citera
2022-07-30, 08:25
  #100
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Perlite
Stämmer! Man ska vara glad om gräset är över 10-15% THC i Sverige.

Ja det mesta ligger nog där men det blir bättre och bättre även om det tar lång tid i detta landet, sånt gräs vi har idag hade man 80-90 talet i USA.
Citera
2022-07-30, 08:28
  #101
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WakeUpWakeUp
Menar inte sverige men övriga världen. Runt 20% är inte svårt att hitta, annars har du dåliga kontakter.

När jag för några år sedan rökte, redan då kunde jag bli stenad på 0,05gram, det måste ha haft rätt mycket THC.

Jag kan inte köpa 20% irl (väldigt sällan) och t.ex på Darknet inrikes så tror jag inte många har 20%+ , har nån det så kostar det säkert runt180 kr/g.
Citera
2022-08-05, 01:46
  #102
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Perlite
Bara för att man röker 0,05gram och blir stenad så kan du inte med säkerhet säga vad det är för procent THC.

På ett ungefär, om man rökt gräs förut som man vetat hur många procent THC det hade så blev det som en måttstock.
Liksom rökte jag 20%igt gräs och blev 5/10 bäng på 0,05g så kommer jag anta att om jag röker 0,05g av gräs med okänd procent THC i och blir likabäng så är det förmodligen lika mycket THC i det som i 20% gräset, visst kan lite andra faktorer såsom andra cannabinoider och terpener o.s.v. påverka men man får en ungefärlig uppfattning om hur mycket det är i vilket är det väsentliga.

Citat:
Ursprungligen postat av Djungle
Jag kan inte köpa 20% irl (väldigt sällan) och t.ex på Darknet inrikes så tror jag inte många har 20%+ , har nån det så kostar det säkert runt180 kr/g.
Ja i Sverige är det inte som i USA tänker jag, där det legaliserat så de har mycket enklare att ta fram varianter med extremt hög mängd THC i då de kan ha toppmodern utrustning när dom odlar.

Nu var det några år sedan jag rökte gräs så jag vet inte exakt men 20% ansågs som top notch gräs har jag för mig så det är inte alltid lätt att hitta sådan styrka men liksom 15% är inga svårigheter. Det ökar dessutom. Men egentligen är det inte så viktigt anser jag, för mycket THC är bara obehagligt. De borde jobba på att fram sorter med mer av de andra mer terapeutiska ämnen i, CBG, CBN, CBC t.ex.
Vill man ha extrem mängd THC så finns ju hasch eller andra koncentrat också ja, men för vanliga konsumenter är det inte så viktigt tänker jag.

Hasch brukar också förmodligen ha mer CBN i då THC bryts ner till det under vissa omständigheter, kan tänka mig att det är därför hasch känns mer neråt.
__________________
Senast redigerad av WakeUpWakeUp 2022-08-05 kl. 01:53.
Citera
2022-08-05, 06:35
  #103
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WakeUpWakeUp
På ett ungefär, om man rökt gräs förut som man vetat hur många procent THC det hade så blev det som en måttstock.
Liksom rökte jag 20%igt gräs och blev 5/10 bäng på 0,05g så kommer jag anta att om jag röker 0,05g av gräs med okänd procent THC i och blir likabäng så är det förmodligen lika mycket THC i det som i 20% gräset, visst kan lite andra faktorer såsom andra cannabinoider och terpener o.s.v. påverka men man får en ungefärlig uppfattning om hur mycket det är i vilket är det väsentliga.


Ja i Sverige är det inte som i USA tänker jag, där det legaliserat så de har mycket enklare att ta fram varianter med extremt hög mängd THC i då de kan ha toppmodern utrustning när dom odlar.

Nu var det några år sedan jag rökte gräs så jag vet inte exakt men 20% ansågs som top notch gräs har jag för mig så det är inte alltid lätt att hitta sådan styrka men liksom 15% är inga svårigheter. Det ökar dessutom. Men egentligen är det inte så viktigt anser jag, för mycket THC är bara obehagligt. De borde jobba på att fram sorter med mer av de andra mer terapeutiska ämnen i, CBG, CBN, CBC t.ex.
Vill man ha extrem mängd THC så finns ju hasch eller andra koncentrat också ja, men för vanliga konsumenter är det inte så viktigt tänker jag.

Hasch brukar också förmodligen ha mer CBN i då THC bryts ner till det under vissa omständigheter, kan tänka mig att det är därför hasch känns mer neråt.

Det är lite det här som också är problemet på flashback. Folk pratar om hasch utan att riktigt definiera det. Amerikanerna kidnappar ord och gör dom till sina egna och folk använder det slarvigt. Samma sak med ordet ”kief”.

”Hasch” tror jag för dom flesta i Sverige är vanlig hederlig brun bit som smugglas till Sverige från Marocko. I rättsväsendet kallas det för ”cannabisharts”. Sånt hasch som endast fanns på den svenska marknaden för 20+ år sedan och som är pressade trikomer på utomhusodlat cannabis som smugglas från Marocko, via Spanien till Sverige.
Citera
2022-08-11, 21:09
  #104
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av paras0nic
Weed, jag röker inte cigg så det blir väldigt äckligt med hasch för mig.
jag blandar det med te
Citera
2022-08-11, 21:17
  #105
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Frobbe
Föredrar det sköna gröna personligen, mest för att man har mer valmöjligheter när det kommer till strains. Brukar ha minst 2 sorters strains hemma, en för att vara mer aktiv på och vara kapabel till att göra hussysslor och sen givetvis en annan för att sova gott. Kan tycka det blir så pilligt och kletigt när man ska mecka upp det bruna, tar sin tid också. Tillskillnad från gräs, då man har en färdig rullad inom 1-2 minuter om man snabbar sig.

Om vi snackar enbart på effekterna så tycker jag generellt man får mer av en body high av bruning, vilket kan va najs om man bara ska smälta ner i soffan och kolla tv eller dylikt. Grönt får jag mer av en head high av, så man blir lite mer ”väck”, om man kan uttrycka sig så. Men givetvis handlar det mycket om vilket strain man ger sig in på, stora skillnader mellan alla olika sorter.

Bosatt i Amsterdam, så har möjligheten att vara rätt petig när det kommer till rökat.
lyx
Citera
  • 8
  • 9

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback