Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-12-05, 18:58
  #25
Medlem
Snasis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chepo
Grönt är skönt. Hasch alltför ofta eller alltid utblandat med något. Det är liksom ingen slump att den som jobbar på en psykosavdelning varje dag kommer stöta på haschpsykosare och näranog aldrig psykos utlöst på gräs.

Förstår du inte själv hur dumt det här låter? Hasch och marijuana kommer från samma planta. Det är mer eller mindre samma sak. Det är väl olika stains det är skillnad på och vilka koncentrationer av thc och cbd och massa andra ämnen som är skillnaden. Finns inget som tyder på att det skulle vara större risk att få psykos för att man röker hasch än marijuana. Jag har läst att hög halt thc ökar risken för att bli psykotisk och cbd är antipsykotiskt, så en bra mix mellan de två är nog bäst om man vill ha minst risk att få psykos.
Citera
2018-12-05, 19:20
  #26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bilmannen1
Hej allesammans!
Kort och gått: Vilket är bättre och varför?

Jag och de vänner jag haft som rökt genom åren har ofta kommit tillbaka till frågan, vad är bäst?
För mig och den person som jag lätt rökt mest med, min lillebror, är svaret självklart hasch. Bruning ger mig alltid det jag vill ha till skillnad från Weed där jag oftast måste röka en större mängd för att uppnå samma resultat. Överlag är bruning oftast tyngre dvs ger hårdare effekt enligt egen erfarenhet.

OT: När man håller på att sälja och ta in partier så får man ju se det mesta och jag ska säga er att det bästa weed jag rökt är UK cheese. Blev som en betongklump hela jag och somnade mellan varje gås.

Mvh
Jag brukar varva mellan grönt och brunt beroende på vad som finns inne, kvalitet och vad jag vill ha för strains. Då haschet oftast är indica dominerande strains medans gröningen oftast är sativa eller olika hybrider. Men bruning är förstahandsvalet då brunt i regel är billigare än grönt där jag bor.
Citera
2018-12-05, 19:21
  #27
Medlem
Tonyos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snasi
Förstår du inte själv hur dumt det här låter? Hasch och marijuana kommer från samma planta. Det är mer eller mindre samma sak. Det är väl olika stains det är skillnad på och vilka koncentrationer av thc och cbd och massa andra ämnen som är skillnaden. Finns inget som tyder på att det skulle vara större risk att få psykos för att man röker hasch än marijuana. Jag har läst att hög halt thc ökar risken för att bli psykotisk och cbd är antipsykotiskt, så en bra mix mellan de två är nog bäst om man vill ha minst risk att få psykos.
Sen får en fullt frisk människa inte psykos av cannabis. Du ska ha anlag för det dvs en latent psykos som antagligen hade utlösts förr eller senare ändå.
Citera
2018-12-05, 19:30
  #28
Medlem
Snasis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tonyo
Sen får en fullt frisk människa inte psykos av cannabis. Du ska ha anlag för det dvs en latent psykos som antagligen hade utlösts förr eller senare ändå.

Ja, precis. Men man kan ju vara "fullt frisk" och ändå ha anlag för psykos. Det är ju väldigt svårt att veta om man har en latent psykos liggande.
Citera
2018-12-06, 05:01
  #29
Avstängd
Plaguetongues avatar
styrkan beror ju på kvalite och strain, grönt eller brunt spelar ingen roll. Själv röker jag helst Mauriana då man kan röka det utan tobak. Men föredrar hasch då det är billigare och tar mindre plats
Citera
2018-12-06, 14:04
  #30
Medlem
rytaris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snasi
Ja, precis. Men man kan ju vara "fullt frisk" och ändå ha anlag för psykos. Det är ju väldigt svårt att veta om man har en latent psykos liggande.

Gå tillbaks i släkten och kolla, har du någon släkting som har haft en psykos så kan du ju ha anlag för det.. fast alkohol och vissa läkemedel kan ju också utlösa psykos om man har anlagen..
Samma sak med panikångest endel får, jag har lätt att få det så aktar mig för stark sativa. Var säker på att jag skulle bli tokig eller få en hjärtinfarkt en gång, man kan skratta åt det såhär efteråt men det var inte så kul när man var i det.
endel har ju fått sån panik att de mår skitdåligt lång tid efter.. Det är ju tydligen nån signal kroppen kan få när cannabisreceptorerna stimuleras, det liknar det som händer när kroppen går in i flight or fight och kroppen reagerar då som att det har hänt något farligt.. Därför vissa har lätt för känna sig rädda och paranoida av stark sativa med mycket thc
__________________
Senast redigerad av rytari 2018-12-06 kl. 14:09.
Citera
2018-12-10, 01:09
  #31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rytari
Gå tillbaks i släkten och kolla, har du någon släkting som har haft en psykos så kan du ju ha anlag för det.. fast alkohol och vissa läkemedel kan ju också utlösa psykos om man har anlagen..
Samma sak med panikångest endel får, jag har lätt att få det så aktar mig för stark sativa. Var säker på att jag skulle bli tokig eller få en hjärtinfarkt en gång, man kan skratta åt det såhär efteråt men det var inte så kul när man var i det.
endel har ju fått sån panik att de mår skitdåligt lång tid efter.. Det är ju tydligen nån signal kroppen kan få när cannabisreceptorerna stimuleras, det liknar det som händer när kroppen går in i flight or fight och kroppen reagerar då som att det har hänt något farligt.. Därför vissa har lätt för känna sig rädda och paranoida av stark sativa med mycket thc

Yes, har en tjej som aktar sig noga. Barnen undrar ju och jag säger mest att det finns olika grejer och om de testar så ska det vara liten mängd i trygga sammanhang. Alltså skräcksnacket när man själv växte upp. Röker du marijuana så har då en heroinspruta i armen när som helst. Var inte speciellt intresserad som 15-åring men gick aldrig på skitsnacket, tyckte mest det var löjligt. Men gillar röka tack vare kompisar men är sjukt okunnig själv. En halvpolare rullade ett par cigg jag hade på en skidsemester. Var noga med att tala om att jag inte ville sitta på kvällen och bli stenad. Tvärtom, känna mig lugn och glad, gärna ett skrattanfall och sen fundera på livet och lägga mig nöjd. Precis det fick jag men det är ett par år sedan och skulle vilja hitta samma sort/strain igen. Någon som kan tipsa om vad jag ska fråga efter. Shit vad jag verkligen inte vill ha de där tunga sorterna som jag testat och tagit lite för mycket av. Grymt ointresserad av att sitta som fastnaglad i en soffa utan att kunna resa på mig

Sry för ot
__________________
Senast redigerad av srebrenica 2018-12-10 kl. 01:10. Anledning: Sry blev ju 100% ot
Citera
2018-12-10, 10:47
  #32
Medlem
rytaris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av srebrenica
Yes, har en tjej som aktar sig noga. Barnen undrar ju och jag säger mest att det finns olika grejer och om de testar så ska det vara liten mängd i trygga sammanhang. Alltså skräcksnacket när man själv växte upp. Röker du marijuana så har då en heroinspruta i armen när som helst. Var inte speciellt intresserad som 15-åring men gick aldrig på skitsnacket, tyckte mest det var löjligt. Men gillar röka tack vare kompisar men är sjukt okunnig själv. En halvpolare rullade ett par cigg jag hade på en skidsemester. Var noga med att tala om att jag inte ville sitta på kvällen och bli stenad. Tvärtom, känna mig lugn och glad, gärna ett skrattanfall och sen fundera på livet och lägga mig nöjd. Precis det fick jag men det är ett par år sedan och skulle vilja hitta samma sort/strain igen. Någon som kan tipsa om vad jag ska fråga efter. Shit vad jag verkligen inte vill ha de där tunga sorterna som jag testat och tagit lite för mycket av. Grymt ointresserad av att sitta som fastnaglad i en soffa utan att kunna resa på mig

Sry för ot

Bästa jag provat är orange kush, precis lagom stenad, avkopplad och lättare att sova om man vill det, det är väl ofta indica man blir lugn av och sativa man blir speedad av, så större risk för panik med sativa
Citera
2018-12-10, 18:51
  #33
Medlem
TryhardPolices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bilmannen1
Dela gärna med er av vart ni bor och om det är bruning eller gräs som oftast är tillgängligt.

Från Uppsala och uppåt brukar det vara förfärligt svårt att hitta gräs. Och de gångerna det finns gräs så är det fruktansvärt dåligt, eller åtminstone ser ut att vara riktigt skitgräs. Ofta är det vakkuumpackat och dåligt odlat.
Borås mest brunt, gräs går att få tag på dock.
Citera
2018-12-11, 05:34
  #34
Medlem
Allt hasch som kommer hit är bankat med diverse essentiella oljor och annat som får det att bli oljigt och bubbla så jag personligen avstår ifrån allt hasch och rekommenderar alla som röker cannabis att avstå ifrån det. Länderna som producerar hasch har inte tillräckligt med högkvalités plantor så att det skulle räcka ens till Sveriges marknad av "dunder bubbel"

Riktigt hasch som säljs i 100 tals kilon och ton som sedan kommer hit är i sin natur väldigt tort med avsaknad av olja och bubblar inte. Tror de riktiga siffrorna på bubbligt hasch alltså med en hög thc halt är någonstans mellan 1-5% av deras totala skörd.

Så av 100 kilo gräs får de alltså ut 5 kg hasch som bubblar (hög kvalité) och detta haschet har ett högt pris och lämnar oftast inte ursprungslandet. Sedan har de andra grader hasch som inte bubblar men som köparna späder ut med det jag tidigare påpekade, essentiella oljor och annat som ger det arom/lukt/smak och till sist konsistens. Det är oljan ifrån blommar som bubblar, och den är väldigt potent.

De länderna som producerar dessa mängder blomma för att göra hasch har oftast hermafrodit plantor, alltså mängder med frön bland honblommorna eftersom att de blivit tvåköniga. De gör alltså haschet av väldigt låg kvalitets gräs. Sen kan man ju spekulera om det är syntetiska grejer och annat skit det späds ut med, för oavsett vad man får tag på så har allting samma typ av "recept" alltså metod för att binda kristallerna med för att få det att bubbla och ändra konsistensen till en klump som blir lättare för oss konsumenter att hantera.


Är ni osäkra på det jag skriver så kan ni ju själva lägga i en bit hasch ni köpt på gatan i vatten och låta det sjuda, ni kommer snabbt se att det separerar sig någonting i vattnet och det luktar genast som den påminda lukten av bankat hasch vi har här. Kom ihåg att thc inte är vattenlösligt så det som flyter runt i vattnet är bara skit. Bara igenom att göra det en gång och filtrera får man bort 50% av det som det blandats med.

Gäller allt hasch som kommer i plattor och kilon som bubblar.

Riktigt hasch, gjort med en hög mängd trikomer, kristaller (ett måste för att det ska bubbla av enbart cannabisoljorna) luktar och smakar precis som gräset det är gjort på men mycket mer koncentrerat. Så det smakar och luktar inte annorlunda då det är precis samma sak. Smakämnena ifrån gräset blir inte nya, dessa kallas för terpenoids och de existerar i högst koncentrering i hela plantan i trikomerna, som ska vara själva haschet. Och det är dessa som smälter till olja och bubblar med kontakt av värme.


Scrolla ner till nr 6 eller 7 på punkterna på dessa och följ artikeln därifrån så kanske ni får någon typ av insikt av vad ni drar i er.

https://steemit.com/marijuana/@ekitc...photo-link-and

7.2 They found a way to reproduce Hash texture

Of course to make 100% fake hash they had to find the best material or texture that would look like hash, burn like hash, even smell like hash. This is the secret is given here on Steemit !

=> NATURAL PLANT RESIN and sometimes mix with specific INCENSE ! <=


They use a natural plant resin Mix which remain for now secret, but the results of several years of research done mainly in Eastern europe countries gave this Mafia the good recipe. I’ve seen this resin with my own eyes and could test it. It bubbles like hash, look my hash even in texture, that’s totally incredible.
Citera
2018-12-11, 07:40
  #35
Medlem
IbrahimZlatanovics avatar
Jag skulle inte vilja vara utan varken det ena eller det andra, lite variation känns bäst.
Oftast blir det gräs till att börja med för att sedan avsluta kvällen med lite hasch innan sängdags.
Det viktigaste för mig är att inte skita ner det med äcklig tobak, alltid rent skall det vara.
Tobak mår jag illa av.
Citera
2018-12-11, 08:33
  #36
Medlem
Fraktalbanans avatar
Jag föredrar hasch. Blir mest stekt på det, skön downer känsla och räcker länge. Men ibland är det jävligt gött med grönt om man kan få något bra uppåt weed. Typ när man är ute o hänger med polarna på sommarn.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback