Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 3
  • 4
2018-12-05, 14:14
  #37
Medlem
KlasseArbogas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DJ-Emerald
Det är det som är grejen. Rökarna klarar sig inte så länge. Dom går och röker på toaletten!

Haha jag tror inte detta är särskilt vanligt, jag har flugit en hel del de senaste 5 åren och enda gången jag vet om att någon rökte på toan var på ett flyg från Zagreb till Köpenhamn. Då blev snubben tagen omedelbart och vi fick alla vänta på planet när vi landet så att han kunde omhändertas av polisen.
Citera
2018-12-05, 14:41
  #38
Medlem
flaskborstes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DJ-Emerald
Det är det som är grejen. Rökarna klarar sig inte så länge. Dom går och röker på toaletten!

Brukar bli nödlandning och dryga böter på sådana tilltag. Det finns rökfria nikotinprodukter.. Har sett en del köra med spray på planet.. Rökte själv förr i tiden och då fick det bli påssnus som just dykt upp på marknaden.

Röka på WC är nog det sämsta och dyraste alternativet.
Citera
2018-12-05, 18:46
  #39
Medlem
Är en fd storrökare (30 cigg om dagen) och jag varvade med snus/nikotintabletter och en sån där nikotinsug om jag visste att det skulle bli mer än 3 timmar utan ett bloss.
Drömmer fortfarande om att ta en snus.
Citera
2018-12-05, 19:10
  #40
Medlem
Pavics avatar
Nikotinplåster och mängder med bensodiazepiner. Delvis flygrädsla, delvis abstinens..
Det funkar. Brukar slockna i samband med första till tredje ölen o vakna vid landning.
Citera
2018-12-05, 21:04
  #41
Medlem
george.sthlms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Faceback
Röker i smyg på toaletten

hahah det funkade fram tom typ 1990 ?
PÅ den tiden satt det en vanlig rökdetektor i taket på muggen.
trycka upp en Plastmugg och en våt servett som tätning funkade bra.

Moderna plan idag har detektor i utsuget dvs röken som ventileras ut från toaletten detekteras
så glöm den iden. vet inte hur det är på små plan typ ATR, Embraer, Bombardier etc
men Boeing/Airbus går det inte att röka någonstans.
Citera
2018-12-05, 21:07
  #42
Medlem
regndroppens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Faceback
Röker i smyg på toaletten
Blir inte det rätt dyrt om sensorn känner av röken? Eller gör man som Liam Neeson och plockar ner den?
Citera
2018-12-05, 22:56
  #43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Judinna
Åt du 5 fjärilar?!
Edit: vem fan har en fjärilsodling vid ett rökum

TS: snus. Och sömn!


Nej jag rökte 5st Marlboro röda.

https://youtu.be/FFNAMcsOnRk

Ett sådan rökrumm. Vid närmare eftertanke kanske det inte var ett rökrum utan bara en garden, och därför det blev problem.

I vilket fall som helst så finns det.
Citera
2018-12-05, 23:19
  #44
Avstängd
jimmysvins avatar
Den jag känner som röker brukar dricka sig full oombord på planet och sedan poppa i sig en zopiklon för att slippa känna röksuget

tuggtobak,nikotinplåster,och snus,dämpar nog inte särskilt bra om man är van vid ett paket om dagen.
Citera
2018-12-05, 23:19
  #45
Medlem
Trycker ett par roppar, så när jag väl vaknar upp är jag nästan alltid sist ut tillsammans med någon flygvärdinna som brukar himla med ögonen. De är väl vana
Citera
2018-12-05, 23:40
  #46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sebzor
Fast den logiken fungerar ju inte riktigt. Hur många rökare säger inte att dem vill sluta men inte klarar det pga abstinens?
Dem är svaga.
Samma typer som aldrig tränar eller slarvar med att städa.
Jag rökte minst 10 cigg om dagen i 7 år slutade direkt utan problem.
Feströker fortfarande men det är någonting jag vill göra.
Citera
2018-12-06, 00:58
  #47
Medlem
Avsiktarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jimmysvin
Den jag känner som röker brukar dricka sig full oombord på planet och sedan poppa i sig en zopiklon för att slippa känna röksuget

tuggtobak,nikotinplåster,och snus,dämpar nog inte särskilt bra om man är van vid ett paket om dagen.

Ett paket om dagen borde motsvara en cigarett var 48e minut om man sover åtta timmar Så det är bara att ta byta ut prillan var 48e minut. Rökare tror att de är så märkvärdiga.
Citera
2018-12-06, 17:21
  #48
Medlem
Brunbeverns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ingenegentligen
De flesta klarar sig en hel natt faktiskt. Vad tänker du ska hända liksom?

Stor skillnad på att klara sig under natten då man sover och inte är medveten och att vänta i flera timmar ofrivilligt på en flygresa. Så det är ett uselt exempel.

Dessutom, vadå tror ni ska hända... Det är väl snarare TS som frågar er rökare vad som händer rent psykologiskt om ni håller er borta från ciggen ett tag. För uppenbarligen klarar ni ju inte av det i vanliga fall, så då faller ju den naturliga frågan hur ni hanterar det i praktiken när ni inte har möjlighet.
Citera
  • 3
  • 4

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback