Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-09-28, 08:09
  #289
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hinku
Nice, då kan jag sitta på kåken med Abdi CO istället för att dö för globalhomo.
Ah, du är mer av ett ”localhomo” alltså? 😂😂😂
Citera
2022-09-30, 17:26
  #290
Medlem
ohemuls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SailorCalvin
Att göra värnplikt är din jävla PLIKT. Om du inte gör den bör du inte kräva en krona i bidrag någonsin.

Ditt kräk.

Om man inte blir inkallad då? Jag mönstrade 1998 utan att försöka misslyckas, ändå ville de inte ha mig. Inte för att det gjorde mig så mycket, men jag hade bitit ihop och gjort min plikt om de kallade in mig.
Citera
2022-11-28, 20:40
  #291
Medlem
SailorCalvins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ohemul
Om man inte blir inkallad då? Jag mönstrade 1998 utan att försöka misslyckas, ändå ville de inte ha mig. Inte för att det gjorde mig så mycket, men jag hade bitit ihop och gjort min plikt om de kallade in mig.

Om du inte blir uttaget till värnplikt så har du ju ingen plikt att uppfylla. Det är fortfarande din plikt att mönstra och göra ditt bästa. Är du inte tillräckligt bra eller drabbats av den Eviga Freden och inte behövs så finns det ju inte mycket att göra åt saken för dig eller oss andra att klaga på.
Citera
2022-11-28, 20:40
  #292
Medlem
SailorCalvins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jonteboj
Nae för tänk att det inte är det

Värnplikten var en plikt förr.

Värnplikten är återinförd sedan flera år ditt kioskmongo.
Citera
2022-11-28, 20:52
  #293
Medlem
Foliekavajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av konstit
Nu är det en "Plikt", dvs att det inte spelar någon roll vad du vill... Men att kalla den "allmän" är att ta i. Sikta med fel öga, svara mystiskt vid psykologen, sänd ut vibbar om att du ogillar auktoritet... Skall nog inte mycket till för att straffa ut sig själv från lumpen idag.

Det ska det, jag kom dit full, ingen noterade, jag sa till läkaren direkt att jag ville ha frisedel, jag fejkade hörseltestet, jag var hos läkaren varje dag med väl inkända krämpor, jag kallade befäl konsekvent för fel rang, inte uppskattat.

Det tog 3 timmars teater hos lokala psykologen innan jag skickades vidare till psykolog #2 där jag fick frisedel pga allmän krisreaktion.

Huvudproblemet var att jag blivit flyttad från tjänsten jag mönstrat till till en annan där jag inte hade några kvalifikationer då dom var ganska specifika för just den tjänsten och hade varit tvungen att vara typ malaj i 11 månader, inte nog med detta man betalade bara min kallhyra och jag skulle gå fetminus under tiden, Soc gick långt om länge med på att låna mig pengar till räkningarna, något dom blev blåsta på. Det tog mig 3-4 veckor att komma ut.
Citera
2022-12-02, 21:00
  #294
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av hippili
Jag lärde mej i lumpen att: jag skulle gjort mer för att slippa tramset i 7.5 månader. När fienden skjuter på mej ska jag innan frukosten bädda sängen noggrant, raka mej noggrant, klä mej noggrant, putsa k.pisten och kängorna noggrant, äta en vidrig frukost för att sedan skjuta tillbaka på dom som skjutit på mej i två timmar. Camping i skogen med 16 andra som är less med en stank av fis och tåjams. Har man jobb drabbas semesterersättningen året efter. Av att fjantat runt mitt i smällkalla vintern i skogen fått problem
med värk i leder så till ts, förstår dej och hoppas du slipper detta menlösa trams för blir det ett krig hinner man höra en smäll sedan är allt bara borta och är historia. Meeen, det är ju bara min åsikt.
Vad var det för dåligt med frukosten?
Citera
2023-02-14, 21:13
  #295
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jonteboj
och behöva tvingas till saker man inte vill göra


Lumpen hade blivit första gången i livet du hade behövd göra saker du inte vill göra.
Bädda sängen till exempel. Tills nu har nog det varit mammas jobb.
Efter ett år hade du fått erfara vad det är att få en ryggrad.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback