Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2018-12-06, 21:54
  #25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nordicwrath
Tjena, jag har det senaste året velat lite angående vilket land man bör flytta till när man vill skaffa familj och barn. Ett tag har jag haft idéen att bara bosätta mig i ett gated community och sätta mina barn i fina privata skolor, men iom att påtvingad social ingenjörskonst och övergrepp mot individen har blivit en del av svensk utbildningspolitik och tvångsinkvoteringar snart kommer bli ett faktum även på privata skolor så undrar jag helt enkelt:

Var ska en libertarian/högerliberal/konservativ/nationalist (dvs en person som är till höger på den politiska skalan) bosätta sig när denne bildar familj för att undvika övergrepp mot barn samt individuell frihet från staten? Jag förutsätter då att personen i fråga besitter en utbildning/kompetens som gör att personen kan klara sig på en internationell marknad.

Om du verkligen besatt denna utbildning/kompetens, skulle du knappast behöva ställa frågan! Men OK, det är naturligtvis så att det mycket hänger på ifall din kompetensprofil är efterfrågad i det specifika landet. Ett land som Ungern är givet sett ur politisk synvinkel, men kan nog vara svårt även för en högutbildad västerlänning att etablera sig i. Även språket kan vara ett problem, liksom kulturella skillnader.
Citera
2018-12-09, 00:53
  #26
Medlem
Singapore kanske kan vara ett alternativ? De pratar engelska, väldigt låg skatt, bland det bästa skolsystemet i världen, högre gdp per capita än Sverige. Vad jag förstått så är politiken stabilt höger också.
Citera
  • 2
  • 3
Denna tråd visas även på Travel Forum:
http://www.travelforum.se/f2999001

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback