Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2018-12-04, 14:21
  #1
Medlem
nordicwraths avatar
Tjena, jag har det senaste året velat lite angående vilket land man bör flytta till när man vill skaffa familj och barn. Ett tag har jag haft idéen att bara bosätta mig i ett gated community och sätta mina barn i fina privata skolor, men iom att påtvingad social ingenjörskonst och övergrepp mot individen har blivit en del av svensk utbildningspolitik och tvångsinkvoteringar snart kommer bli ett faktum även på privata skolor så undrar jag helt enkelt:

Var ska en libertarian/högerliberal/konservativ/nationalist (dvs en person som är till höger på den politiska skalan) bosätta sig när denne bildar familj för att undvika övergrepp mot barn samt individuell frihet från staten? Jag förutsätter då att personen i fråga besitter en utbildning/kompetens som gör att personen kan klara sig på en internationell marknad.
Citera
2018-12-04, 14:40
  #2
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nordicwrath
Tjena, jag har det senaste året velat lite angående vilket land man bör flytta till när man vill skaffa familj och barn. Ett tag har jag haft idéen att bara bosätta mig i ett gated community och sätta mina barn i fina privata skolor, men iom att påtvingad social ingenjörskonst och övergrepp mot individen har blivit en del av svensk utbildningspolitik och tvångsinkvoteringar snart kommer bli ett faktum även på privata skolor så undrar jag helt enkelt:

Var ska en libertarian/högerliberal/konservativ/nationalist (dvs en person som är till höger på den politiska skalan) bosätta sig när denne bildar familj för att undvika övergrepp mot barn samt individuell frihet från staten? Jag förutsätter då att personen i fråga besitter en utbildning/kompetens som gör att personen kan klara sig på en internationell marknad.


Ukraina, Ungern, Schweiz.... Via följande länk kan du se en karta över hur pass populära respektive impopulära diverse nationalistiska partier är i olika delar av Europa: https://www.bbc.com/news/world-europe-36130006

Sedan finns ju för den mer extreme nationalisten den tyska byn Jamel; https://www.youtube.com/watch?v=hG-FLv-4u8E&t=15s
Citat:
As of 2011 the village of about 35 people has been heavily populated by German neo-Nazis and other far-right extremists who are mostly members or voters of the National Democratic Party of Germany.[2] NPD member Sven Krüger lives there after his release in 2016 from prison for illegal weapon possession.[3] Properties in the village are being let to other NPD sympathizers.[4]

A signpost near the main road pointed to Vienna, Paris, and to the birthplace of Adolf Hitler: Braunau am Inn.[5][6] In April 2011, the administrative court at Schwerin confirmed the order of the head official of Amt Grevesmühlen-Land, that the sign corresponds to the definition of Volksverhetzung (hate crime) and had to be removed. As of 2015, the sign was still displayed, albeit on private property. There is also a playground with a life rune (the Nordic symbol for fertility and life commonly used by Modern Paganism) on a tree trunk.[7]
https://en.wikipedia.org/wiki/Jamel,_Germany
Citera
2018-12-04, 15:00
  #3
Medlem
Sooks avatar
Jag älskar dessa ”var ska jag flytta”-trådarna. Då vet man att beslutet är genomtänkt (inte).

Har du ens barn eller är det också nåt du planerar skaffa i framtiden? Hur som helst hoppas jag att du flyttar, i Sveirge gör du ingen nytta.
Citera
2018-12-04, 15:10
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nordicwrath
Tjena, jag har det senaste året velat lite angående vilket land man bör flytta till när man vill skaffa familj och barn. Ett tag har jag haft idéen att bara bosätta mig i ett gated community och sätta mina barn i fina privata skolor, men iom att påtvingad social ingenjörskonst och övergrepp mot individen har blivit en del av svensk utbildningspolitik och tvångsinkvoteringar snart kommer bli ett faktum även på privata skolor så undrar jag helt enkelt:

Var ska en libertarian/högerliberal/konservativ/nationalist (dvs en person som är till höger på den politiska skalan) bosätta sig när denne bildar familj för att undvika övergrepp mot barn samt individuell frihet från staten? Jag förutsätter då att personen i fråga besitter en utbildning/kompetens som gör att personen kan klara sig på en internationell marknad.


Sverige är ditt land. Gör din födslorätt hörd.


Men du kan ju duckduckgo.com på en figur som gick under namnet Mensanen som gjorde en ordentlig genomgång av olika länder för nått år sedan
Citera
2018-12-04, 15:32
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nordicwrath
Tjena, jag har det senaste året velat lite angående vilket land man bör flytta till när man vill skaffa familj och barn. Ett tag har jag haft idéen att bara bosätta mig i ett gated community och sätta mina barn i fina privata skolor, men iom att påtvingad social ingenjörskonst och övergrepp mot individen har blivit en del av svensk utbildningspolitik och tvångsinkvoteringar snart kommer bli ett faktum även på privata skolor så undrar jag helt enkelt:

Var ska en libertarian/högerliberal/konservativ/nationalist (dvs en person som är till höger på den politiska skalan) bosätta sig när denne bildar familj för att undvika övergrepp mot barn samt individuell frihet från staten? Jag förutsätter då att personen i fråga besitter en utbildning/kompetens som gör att personen kan klara sig på en internationell marknad.

Var och om det är lämpligt att flytta beror på vem du är, vilket liv du har tänkt dig, vad du har för utbildning och yrke, intressen, ålder språkkunskaper osv.
Citera
2018-12-04, 15:44
  #6
Medlem
Eoppoyzs avatar
Är kravet att det är i Europa? I så fall är nog Tjeckien mest höger i Europa.
Citera
2018-12-04, 17:04
  #7
Medlem
Richard-IIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Genderbender
Ukraina, Ungern, Schweiz.... Via följande länk kan du se en karta över hur pass populära respektive impopulära diverse nationalistiska partier är i olika delar av Europa: https://www.bbc.com/news/world-europe-36130006

Sedan finns ju för den mer extreme nationalisten den tyska byn Jamel; https://www.youtube.com/watch?v=hG-FLv-4u8E&t=15s
https://en.wikipedia.org/wiki/Jamel,_Germany


Många förvirrade och förvirrande begrepp och statements redan i denna tråd. Vill du flytta till det mest nationalistiska landet (vilket du väl knappast vill då du per definition inte är så välkommen som utlänning?) så är väl Serbien, Kosovo m fl att rekommendera. Vill du flytta till det mest konservativa landet så måste jag tyvärr rekommendera Saudi Arabien och Brunei, Afganistan eller kanske Pakistan. Där finns det kraftiga konservativa strömningar som inte bara vill bevara utan t o m gå bakåt. Schweiz, Albanien alt Norge om du vill vara i Europa. Många -stan länder i forna Sovjet kan också funka.

Vill du ha liberala länder där staten har minimal inblandning mm så får det väl bli Monaco eller kanske USA. Dock är ju liberala länder inte att förväxla med nationalistiska osv, så du får nog definiera vad du själv menar med ”höger”.
Citera
2018-12-04, 17:09
  #8
Medlem
Är du libertarian som vill ha frihet från staten till varje pris finns stater eller områden inom stater i Afrika där staten är helt frånvarande. Det kanske inte är så trevligt att bo där, men just statliga övergrepp slipper du...
Citera
2018-12-04, 18:01
  #9
Medlem
nordicwraths avatar
Jag skrev inte specifikt nationalistiskt. Jag syftar på högerorienterade länder. Majoriteten av de på högra spektrat är inte nationalister. Jag personligen är väl åt det libertarianska hållet med drag av konservatism, jag är emot massinvandring men inte negativt inställd till invandring.

Att stanna i Sverige skulle jag göra om jag kunde men jag vill inte utsätta mina framtida barn för politisk pedofili (dvs när staten påtvingar barn politiskt skapade värderingar, så kallad social engineering) i statens förskolor.

Jag kommer jobba inom IT, eventuellt forskning inom AI på ett eller annat sätt.

I Afrika och Pakistan besitter människor inte samma värderingar som en västerlänning, jag vet inte om ni som föreslagit det målade med bred pensel eller har låg IQ.
Citera
2018-12-04, 18:18
  #10
Medlem
Eoppoyzs avatar
På Svalbard har man noll bidrag, så höger är det definitivt. Fri invandring också.
Citera
2018-12-04, 18:34
  #11
Medlem
Jag satt i publiken när dottern uppträdde med kören som hon går i. Det var Mors dag-konsert. I en av mellanakterna börjar konferenciern fråga barnen i publiken: "- Vem lagar maten hemma?" "- MAMMA!" skriker alla ungarna med en röst. "- Vem städar?", "- MAMMA!", "- Vem tar hand om ditt lillasyskon?" "- MAMMA!", förutom en unge, som tjoade "JAG!!"

När uppträdandet fortsatte med fler traditionella sånger och danser slog det mig att inte ett enda av de uppträdande barnen var somalier. Och, förresten, att i hela vår stad, med en miljon invånare, finns det inte en enda asylneger.
Citera
2018-12-04, 18:42
  #12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nordicwrath
Jag skrev inte specifikt nationalistiskt. Jag syftar på högerorienterade länder. Majoriteten av de på högra spektrat är inte nationalister. Jag personligen är väl åt det libertarianska hållet med drag av konservatism, jag är emot massinvandring men inte negativt inställd till invandring.
Ryssland har invandring, men ingen asylinvandring. Den som invandrar förväntas lära sig språket, anpassa sig, vara fullt frisk (du måste genomgå massor av läkarundersökningar för att få uppehållstillstånd), och helt och hållet försörja sig själv. Du får inte en kopek i bidrag, och gillar du inte villkoren är det bara att åka hem.

Citat:
Ursprungligen postat av nordicwrath
Att stanna i Sverige skulle jag göra om jag kunde men jag vill inte utsätta mina framtida barn för politisk pedofili (dvs när staten påtvingar barn politiskt skapade värderingar, så kallad social engineering) i statens förskolor.
I Ryssland är det förbjudet att påtvinga barn konstiga idéer om att sexuella avvikelser skulle vara normala.

Citat:
Ursprungligen postat av nordicwrath
Jag kommer jobba inom IT, eventuellt forskning inom AI på ett eller annat sätt.
Ryssland är betydligt vassare inom IT än t.ex. Sverige.

Citat:
Ursprungligen postat av nordicwrath
I Afrika och Pakistan besitter människor inte samma värderingar som en västerlänning, jag vet inte om ni som föreslagit det målade med bred pensel eller har låg IQ.
I Ryssland har man lyckats bevara de västerländska värderingar som de senaste årtionden avvecklats i resten av västvärlden.
Citera
  • 1
  • 2
Denna tråd visas även på Travel Forum:
http://www.travelforum.se/f2999001

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback