Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 3
  • 4
2018-12-17, 13:22
  #37
Medlem
evenes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av heropsychodreamer
Det är väldigt svårt att veta utan att veta hur diskussionerna sett ut. Kan vi göra ett experiment? Välj en frågestälning så tar du och jag en kort duskussion. Då kan du från din sida tex säga "här brukar jag bli kallad kränkt " och/eller jag tex "här uppfattar jag dig som kränkt ". Sen kan vi resonera kring orsaker. Vad tror du om det? (Jag är radikalfeminist)


Diskussionen som jag pratar om i denna tråd handlar om att det var ett inlägg på instagram där de skrev om en pappa som var på barnkalas och tog ett glas vatten som en mamma bar runt på en bricka. Feministerna menade då att kvinnan skulle ta glasen och hälla ut det på han som att han var världens elakaste människa pga att de menade att han bara roffade åt sig att vattnet.

Medan jag sa att de inte kan dra en slutsats om situationen om de inte har hört bådas uppfattning om saken. Har jag fel? Hur som helst så blev det hej vilt i kommentarerna och jag var tydligen också då typ värre än Hitler och var tydligen jätte kränkt.
Citera
2018-12-23, 06:20
  #38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av evene
Vad menar du när det hände på en diskussionssida mycket nära mig?

Det var bara ett lite annorlunda sätt att berätta att det hände här på självaste Flashback, som ju är nära dig eftersom du skriver här precis som jag gör.
Citera
2018-12-24, 23:07
  #39
Medlem
heropsychodreamers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av evene
Diskussionen som jag pratar om i denna tråd handlar om att det var ett inlägg på instagram där de skrev om en pappa som var på barnkalas och tog ett glas vatten som en mamma bar runt på en bricka. Feministerna menade då att kvinnan skulle ta glasen och hälla ut det på han som att han var världens elakaste människa pga att de menade att han bara roffade åt sig att vattnet.

Medan jag sa att de inte kan dra en slutsats om situationen om de inte har hört bådas uppfattning om saken. Har jag fel? Hur som helst så blev det hej vilt i kommentarerna och jag var tydligen också då typ värre än Hitler och var tydligen jätte kränkt.

Utifrån den information du ger mig ser jag inte att han gjort något fel nej. Om du hittar inlägget igen får du gärna länka.
Citera
2019-02-12, 14:05
  #40
Medlem
everythingiss avatar
Den här galna feminismen skulle inte behöva vara ett problem om vi ignorerade den. Jag är jäkligt sugen på att försöka debattera med dessa feminister, men som med alla som drivs av en ideologi, så är det lönlöst.

Mitt råd är att bara umgås med män, eller vanliga kvinnor. Om jag är ute i den verkliga världen (ej sociala medier) så märker man knappt av dessa feminazis, fast visst händer det ibland.

Jag har en syster som uppvisar semifeminazistiska tendenser, och när hon börjar sitt snack om att män är si och män är så, då säger jag "inte alla män", vilket självklart leder till att jag är en vit kränkt medelålders man.

Jag brukar fråga om hon på fullt allvar menar att vår far (som är den snällaste) är en potentiell våldtäktsman och hustrumisshandlare? Hon blev ju tvungen att säga ja, och jag såg hur dåligt hon mådde över att säga det om den godaste personen som hon vet aldrig skulle skada någon annan person.

Hon frågade mig om jag slagit en kvinna någon gång, jag kontrade med att fråga om hon slagit någon man. Hon hade slagit män, men påpekade att de också slagit.

Sedan frågade hon om jag blivit slagen av kvinnor, och svarade ja.... - slog du tbx? Nej jag tycker att våld mot kvinnor är fel, jag skulle önska att kvinnor tyckte att våld mot män är fel också.

Jag är trött på det här samhället, det har gått över styr....
Citera
2019-02-20, 09:47
  #41
Medlem
Det där är en klassiker. Prova att diskutera brottslighet med feminister och gå in på invandrares överrepresentation - då kommer det garanterat argument om "inte alla invandrare". Men när man själv försöker glida in på att inte alla män begår brott, så får man det där pissargumentet kastat i ansiktet.
Citera
  • 3
  • 4

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback