Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-12-04, 11:22
  #1
Medlem
Hur mycket prylar och saker bör/måste/ska man ha i sitt hem? Jag menar inte möbler utan "småprylar" som är typ mera minnen än att man använder dem. Det kan vara en sten, nyckelring, en text mm mm. Många har, som jag upplever det, en låda i tex köket, där det är "stökigt" och man lägger det man inte direkt använder men ändå vill ha kvar. Så frågan är: hur mkt småprylar har ni som ni inte vill slänga och hur mycket är "normalt?
Citera
2018-12-04, 18:10
  #2
Medlem
Grollarens avatar
Det finns inget som heter ett "normalt" hem. Det får se ut precis hur som helst där du bor för det är ditt hem. Huvudsaken är att just du trivs.
Men om du menar ett standard "lägga upp på facebookhem" som är accepterat och godkänt av alla, är väl mitt intryck att ca 1-2 personliga saker per rum MAX, framme i det avskalade grå/vita sjukhushemmet som har varit på mode länge nu, samt att om du önskar spara fler grejer göm dem i förrådet.
Det du kan ha framme är däremot lite fritt, kan vara en gammal nalle "shabby chic" eller en kakburk från 60-talet "retro" eller något annat man direkt kan placera i rätt tidsperiod.
De får gärna matcha de lite livliga små "färgklickarna" som så busigt ska införlivas i sjukhushemmet. I form av en tavla eller kudde.
Lycka till
__________________
Senast redigerad av Grollaren 2018-12-04 kl. 18:13.
Citera
2018-12-04, 19:15
  #3
Medlem
tigerrakets avatar
Jag har haft mycket "bös" liggandes i mina lägenheter. Gamla papper från kurser som kunde vara "bra och ha", anteckningsblock. En liten skruv man hittar, pennor, sladdar you name it. Vill ha en låda där jag kan samla allt detta i, men ännu inte funnit den
Citera
2018-12-04, 22:03
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tigerraket
Jag har haft mycket "bös" liggandes i mina lägenheter. Gamla papper från kurser som kunde vara "bra och ha", anteckningsblock. En liten skruv man hittar, pennor, sladdar you name it. Vill ha en låda där jag kan samla allt detta i, men ännu inte funnit den
Precis det som jag menar... Hur många skruvar mm mm kan man ha utan att det blir för mkt
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback