Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2018-12-04, 10:09
  #1
Medlem
Parfymer är inget annat än hoax. Det luktar för jävligt, skapar irritation och är allt annat än sexigt eller mysigt. I synnerhet kärringparfymer som är värst. Kvinnor borde genast förbjudas att använda dessa otyg. Naturliga dofter är bäst. Parfymer är äckligt.

Vad säger ni?
Citera
2018-12-04, 10:12
  #2
Medlem
15minFames avatar
Jag får komplimanger för min parfym så jag kommer fortsätta använda deo och parfym och hoppas att jag slipper sitta brevid en kärring som luktar gul blend (eller annan cigg).
Citera
2018-12-04, 10:26
  #3
Medlem
TheJackets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 15minFame
Jag får komplimanger för min parfym så jag kommer fortsätta använda deo och parfym och hoppas att jag slipper sitta brevid en kärring som luktar gul blend (eller annan cigg).

Samma här. Nog vanligaste komplimangen jag får. "Vad gott du luktar!". Trots att jag kör billig parfym från ÖB 😁 Nä jag kommer också fortsätta.
Citera
2018-12-04, 10:40
  #4
Medlem
tegelpanna123s avatar
Vissa mornar i hissen har jag svårt att andas, sorten spelar mindre roll för mig, det är mängden som är alldeles för mycket! Kanske sprayas det i hissen?
Citera
2018-12-04, 10:40
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gulblendkarringen
Parfymer är inget annat än hoax. Det luktar för jävligt, skapar irritation och är allt annat än sexigt eller mysigt. I synnerhet kärringparfymer som är värst. Kvinnor borde genast förbjudas att använda dessa otyg. Naturliga dofter är bäst. Parfymer är äckligt.

Vad säger ni?

Säger att du förespråkar ett totalitärt samhälle.
Citera
2018-12-04, 10:54
  #6
Medlem
Talking-Donkeys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gulblendkarringen
Parfymer är inget annat än hoax. Det luktar för jävligt, skapar irritation och är allt annat än sexigt eller mysigt. I synnerhet kärringparfymer som är värst. Kvinnor borde genast förbjudas att använda dessa otyg. Naturliga dofter är bäst. Parfymer är äckligt.

Vad säger ni?
Driver du hotellrörelse?
Dom kanske har värst problem med folk som överdoserar och "förstör" hotellrummet.
Citera
2018-12-04, 11:08
  #7
Medlem
Salama-Blixts avatar
Parfym och smink med mera, om man har någonting att dölja. Sen vet man inte heller för slags skit man får på sig. Värst är den ryska parfymen: eau de Salisbury.

Känt citat från franska drottning Marie Antoinette: Det är bra att parfym finns, men det är synd att den behövs.
Citera
2018-12-04, 12:00
  #8
Medlem
Appelskrutten123s avatar
Nej för fan, älskar när någon går förbi en och man känner en doft man uppskattar. Att någon luktar gott är väldigt attraktivt , likadant med doften av nyduschat hår. Jag älskar att gå i parfymaffärer och hitta nya dofter (herr).
Citera
2018-12-04, 15:40
  #9
Medlem
Grollarens avatar
Jag tycker tvätta sig istället funkar bra
Det är parfym både i tvättmedel, schampo duschcreme hårprodukter tandkräm och smink, så parfym ovanpå det blir för mycket och ger iallafall mig huvudvärk.
Citera
2018-12-04, 15:59
  #10
Medlem
15minFames avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grollaren
Jag tycker tvätta sig istället funkar bra
Det är parfym både i tvättmedel, schampo duschcreme hårprodukter tandkräm och smink, så parfym ovanpå det blir för mycket och ger iallafall mig huvudvärk.
Fast dessa dofter är väldigt flyktiga. Tvätta händerna med en tvål och dina händer luktar gott i typ en kvart. Och utan deo kommer du antagligen lukta under armarna.
Citera
2018-12-04, 16:03
  #11
Medlem
Grollarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 15minFame
Fast dessa dofter är väldigt flyktiga. Tvätta händerna med en tvål och dina händer luktar gott i typ en kvart. Och utan deo kommer du antagligen lukta under armarna.

Ah ja. Glömde skriva att även deon innehåller parfym.
Jag doftar iaf hela dagen med de dofter jag räknat upp här. Men jag tror att man blir "härdad" likadant som att folk som luktar illa slutar känna det efter ett tag, tror jag folk som doftar av olika parfymerade saker inte heller känner hur de doftar efter ett tag.
Citera
2018-12-04, 17:36
  #12
Medlem
15minFames avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grollaren
Ah ja. Glömde skriva att även deon innehåller parfym.
Jag doftar iaf hela dagen med de dofter jag räknat upp här. Men jag tror att man blir "härdad" likadant som att folk som luktar illa slutar känna det efter ett tag, tror jag folk som doftar av olika parfymerade saker inte heller känner hur de doftar efter ett tag.
Nej, det gör du inte. Lukta på dina händer nu och du känner inte tvåldoften.
Många gillar och använder tex Dove tvål. Jag gillar den själv. Men har aldrig känt den doften på någon som inte kommit ut direkt från badrummet. Du kan omöjligt påstå att du känt någon som doftat tvål.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback