Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-12-04, 06:33
  #1
Medlem
Jag har kört lös ganska länge nu, men har tröttnat på priserna och kladdandet vid bakning/byte. Så jag tänkte gå tillbaka till portionssnus. Tidigare har jag kört mest Knox, men också Granit och LD.
Nu är jag ute efter att hitta en större portionssnus, mest för att ha kvar rätt känsla i käften. Det jag hittat är:
"Granit strong portion large":
Jag tänkte testa en dosa till att börja med. Tycker ni att det är någon märkbar skillnad i storleken på ovan nämnd och andra "vanliga" sorters portion/storlekar? Kan ni rekommendera något annat billigt portionssnus i större påsar?
Bonusfråga: Hur lägger ni in era portioner? Dubbelvikt? Vikt på längden? Som den är? Må bäst, och tack på förhand!
Citera
2018-12-04, 06:36
  #2
Medlem
Opportunitiess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av juhani84
Jag har kört lös ganska länge nu, men har tröttnat på priserna och kladdandet vid bakning/byte. Så jag tänkte gå tillbaka till portionssnus. Tidigare har jag kört mest Knox, men också Granit och LD.
Nu är jag ute efter att hitta en större portionssnus, mest för att ha kvar rätt känsla i käften. Det jag hittat är:
"Granit strong portion large":
Jag tänkte testa en dosa till att börja med. Tycker ni att det är någon märkbar skillnad i storleken på ovan nämnd och andra "vanliga" sorters portion/storlekar? Kan ni rekommendera något annat billigt portionssnus i större påsar?
Bonusfråga: Hur lägger ni in era portioner? Dubbelvikt? Vikt på längden? Som den är? Må bäst, och tack på förhand!

Den du nämner är shysst i storlek. Tror du kommer gilla den.

Jag kör lössnus, oftast på vänster sida, just nu har jag den dock på höger känner jag 🙂
Citera
2018-12-04, 07:42
  #3
Avstängd
Kurt.Eklunds avatar
Jag har också bytt från lös till portion. Missförstå mig rätt, lös är som sex utan kondom medan portion är som sex med 4 kondomer. Däremot är det opassande att i nuvarande position snusa lös, så jag bytte till portion.

Tidigare favorit: General White
Nuvarande favorit(er): General Original, Granit Original och den du funderat på, Granit Strong Large.

Rekommenderar snusbolaget.se, där kan du få upp aptiten och "råka" beställa ett x antal dosor

Brukssnus är grovt underskattat, men just portion är dålig då påsarna är ännu mindre än vanliga portioner.
Citera
2018-12-04, 09:58
  #4
Medlem
sparvsylts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kurt.Eklund
Jag har också bytt från lös till portion. Missförstå mig rätt, lös är som sex utan kondom medan portion är som sex med 4 kondomer. Däremot är det opassande att i nuvarande position snusa lös, så jag bytte till portion.

Tidigare favorit: General White
Nuvarande favorit(er): General Original, Granit Original och den du funderat på, Granit Strong Large.

Rekommenderar snusbolaget.se, där kan du få upp aptiten och "råka" beställa ett x antal dosor

Brukssnus är grovt underskattat, men just portion är dålig då påsarna är ännu mindre än vanliga portioner.
Menar du Smålands Brukssnus? Det smakar så kemikaliskt tycker jag! Knox smakar också kemilåda men då TS tidigare snusat Knox kan jag rekommendera det då påsarna är de största av portionssnusen så vitt jag vet.

Själv kör jag Granit Original, insläng som den är. Schysst smak och ok storlek på påsarna.

Edit: Glömde Lundgrens, de är också välfyllda!
Citera
2018-12-04, 17:42
  #5
Medlem
Ascks avatar
Som den är.....!!
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback