Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2018-12-04, 05:58
  #1
Medlem
Vilka grejer som nu e brott hade ni helst setts som tillåten handling utan risk för åtal? Och varför isåfall?
Citera
2018-12-04, 06:11
  #2
Medlem
cacas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tony0682
Vilka grejer som nu e brott hade ni helst setts som tillåten handling utan risk för åtal? Och varför isåfall?
Aga, anser landets förfall började när agan förbjöds, inte fan var det ett jävla liv i skolan förr om läraren fick ge de som bråkade ett snabbt rapp. Lika för buset på stan, förr fick man sig en hurring om man hitta på något skit och en till när man kom hem.
Citera
2018-12-04, 06:12
  #3
Medlem
Dräpa pedofiler ligger bra till kan jag tänka mig.
Citera
2018-12-04, 06:18
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av caca
Aga, anser landets förfall började när agan förbjöds, inte fan var det ett jävla liv i skolan förr om läraren fick ge de som bråkade ett snabbt rapp. Lika för buset på stan, förr fick man sig en hurring om man hitta på något skit och en till när man kom hem.

Det uppstår problem om agande sker oproportionerligt, t.ex. om läraren gör ett urval.
Andra problem är att barnen får associativt tänk mellan fel och fysisk bestraffning. Varför ska vi inte tillämpa samma beteende bland vuxna som barn?

Låt t.ex. din chef ge dig en örfil när du gör fel på jobbet så köper jag ditt resonemang.
Citera
2018-12-04, 06:19
  #5
Avstängd
jag tycker fortkörning skulle ses mildare på om du inte orsakar något , tror människor skulle köra mer ansvarsfullt om det va typ lite mer flytande fart där det är möjligt , typ frihet under eget ansvar .

hembränning för husbehov är väl också ett mindre brott som inte drabbar utomstående om det sköts som det ska , frihet under ansvar där också , typ från 21år .

sedan så tycker jag brott som drabbar utomstående ska dömas hårdare än i dag , över lag .
Citera
2018-12-04, 06:41
  #6
Medlem
"Hets mot folkgrupp". Vill ha yttrandefrihet på riktigt.


Självförsvar fullt ut också, tex vid homeinvasion då ska gevär vara tillåtet att användas.
Citera
2018-12-04, 07:48
  #7
Medlem
Ksoksos avatar
Hets mot folkgrupp
Sexköp
Skattebrott
Narkotikainnehav
Fortkörning och brott mot andra trafiklagar som tex att man inte har bilbälte, saknar en lampa, kör oskattad bil, går mot röd gubbe..
Grå arbetskraft
Åldersgräns för köp av alkohol och tobak.
Hembränning
Vapenlagarna bör ses över.

På rak arm så...
Citera
2018-12-04, 08:56
  #8
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av caca
Aga, anser landets förfall började när agan förbjöds, inte fan var det ett jävla liv i skolan förr om läraren fick ge de som bråkade ett snabbt rapp. Lika för buset på stan, förr fick man sig en hurring om man hitta på något skit och en till när man kom hem.
Är du så gammal så du gick i skolan när skolaga var tillåten?

På sjuttiotalet var det ett jäkla bus i skolorna och för att stävja det inrättade man OBS-klasser .. men det var förstås flera decennier efter att skolaga förbjöds.
Citera
2018-12-04, 08:58
  #9
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tony0682
Vilka grejer som nu e brott hade ni helst setts som tillåten handling utan risk för åtal? Och varför isåfall?
Den tål att funderas på.
Citera
2018-12-04, 09:34
  #10
Medlem
Hets mot folkgrupp, åsiktsbrott bör inte finnas. Tanken må vara god men används för att tysta kritiker.
Sexköp, ska det vara lagligt att sälja är det rimligt att det är lagligt att köpa
Ringa narkotikabrott bör avkriminaliseras, fokus riktas om mot försäljning och organiserad brottslighet.
Husbehovsbränning, förbudet existerar endast för att hålla uppe skatteintäkterna på alkohol.
Vapenlagar bör justeras för att tillåta självförsvar, Castle-doktrin bör implementeras.
Citera
2018-12-04, 12:40
  #11
Medlem
holmiums avatar
Åsiktsbrott är en omöjlighet i en demokrati. Ändå finns det åsiktslagar och censur i Sverige. Så kan vi inte ha det !
Skattebrott är inte ens ett brott, så det är mycket märklig att någon kan fällas för detta i Sverige.
Möjligheten att döma personer för skattebrott bör tas bort därför att ingen kan stjäla från sig själv.
Citera
2018-12-04, 17:21
  #12
Medlem
För mig är det OK att dessa kategorier människor dräps: Tjuvar, bedragare, knarklangare/knarkare, mördare, våldtäktsmän och pedofiler.
Resterande kan jag ha överseende med.
__________________
Senast redigerad av pinguinen 2018-12-04 kl. 17:25.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback