Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2018-12-18, 21:40
  #13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Against-modernity
Du tänker stort ser jag.

Enormt stort Varför jag vill ha anabolabiffar i dörren, "dörrsluskar" och inte mer moderna entrévärdar är för att dörrsluskarna är bättre på att hålla ordning. Jag upplever att det var mindre våld och antastanden på krogen förr, det har ju givetvis större orsaker än frånvaron av klassiska anabolabiffar i dörren, men jag tror det bidrar litegrann.
Citera
2018-12-18, 21:50
  #14
Medlem
Sverigegrabbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Against-modernity
Hjälp mig att fylla på alla roliga grejor som ett drömställe ska ha. Kanske öppnar jag ett sådant någon dag

Diskutera även gärna ev juridiska problem som kan uppstå med vissa saker (oavsett om stället serverar folköl eller riktig alkohol)

Jag vill kunna gå till ett ställe som t ex har

* Retro-tvspel
* Arkadspel
* Flipperspel
* Dvärgboxning/dvärgbrottning
* Kast med liten dvärg
* Tjejer i bikini som brottas i geletärnings-bassäng
* Personalen ska bestå av snygga tjejer med stora pattar i cheerleaderuniform/cheerleaderkläder (jmf med Hooters i USA)
* Det ska finnas en ring, med riktiga boxningsmatcher/mma-matcher/thaiboxningsmatcher
* Man ska även (med underskrift ang ansvarsfrihet från vår sida) som gäst kunna möta en professionell fighter i ringen
* En sådan där nöjesmaskinsapparat med en slags boxningsboll på, som visar hur hårt du slår (och sparkar)
* En basketbollsnöjesmaskin (man ska sätta så många basketbollar i ringen som möjligt på 1 min)
* En VR-maskin (Virtual Reality)
* Scaletrix-racingbana där man tävlar mot varandra
* Pingisbord
* Biljardbord
* Luftpistolbana (med vissa säkerhetsanordningar)
* Bana med radiostyrda bilar som man tävlar mot varandra med
* Liveband
* Bowling
* Dart
* Elektrisk rodeotjur
* Karaoke
* Cancan-show / burlesk
* 70talsdisco-dansgolv, som blinkar osv, som i John Travolta-filmen Saturday Night Fever samt Boggie Nights
* En sådan där grej som Gröna Lund hade fram till 1995, där ej tjej i badräkt sitter på en planka och ovanför henne är en rund ring som man ska bollar mot. Träffar man i mitten fälls plankan ned och hon åker ned i en liten bassäng med vatten.
* Pingisbord
* På bakgården har man en liten bana med vadderade minimotorcyklar (storleken av en flyttlåda) som folk kan racea med varandra på


Strippstång plus att släppa in ett minimalt antal blattar
Citera
2018-12-20, 06:33
  #15
Medlem
JoeBidens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mr.gegge
Billig stor stark, ett halvkasst coverband som spelar det publiken frågar efter, ok krogkäk till rimligt pris, både restaurang och pubsektion fast helt ok att röra sig fritt emellan, inga VIP-rum, trevlig och informell personal, en anabolabiff eller två i "dörren" (fast ingen inträdesavgift), flertalet välskötta toaletter och inte så många kulturberikare, (helst väldigt få eller rentav inga alls). Mixad ålder på besökarna.

Roliga är ju att många länder faktiskt har sådana här trevliga ställen. Speciellt i Australien, Tyskland, UK (om än mer pubbigt i allmänhet), NZ säkert fler länder.

Enda som saknas är att man i en avskild del av krogen ska få kunna röka inomhus! Gärna cannabis oxå.

Sist men inte minst ska det finnas lagom med plats framför coverbandet där man kan dansa! Typ 5x3 m eller liknande.

Sen är vi hemma du och jag! Jag bjuder på första rundan

EDIT: Det får absolut inte finnas några ”OVs” med skinande knallgulagröna västar. Snacka om att sabba stämningen! Men du nämnde redan anabola biffar, så antar att du redan tänkt på detta
__________________
Senast redigerad av JoeBiden 2018-12-20 kl. 06:36.
Citera
2018-12-20, 21:45
  #16
Medlem
EnGodForlorares avatar
Snygga, kåta och desperata brudar.
Citera
2019-05-05, 02:29
  #17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodForlorare
Snygga, kåta och desperata brudar.

Om det är en stor klubb (med lite kapital bakom), så kan man en gång i månaden flyga dit massa uppiffade öststatstjejer, så blir det lite Torsk på Tallin över det hela den dagen i månaden
Citera
2019-05-05, 03:59
  #18
Medlem
Emlows avatar
Gratis ladd och alkohol, kombinerat med skönt folk hade stämningen varit värd 1000 kr inträde.
Citera
2019-05-05, 04:22
  #19
Medlem
jay.simpsons avatar
Möjlighet att köpa kokain utan konsekvenser. Givetvis också andra intressanta droger på bordet som magiska svampar, LSD, marijuana.

Billig alkohol och lagliga droger.
Citera
2019-05-05, 04:43
  #20
Medlem
Vet inte om jag skrev det tidigare, men, en skjutbana med luftgevär och luftpistoler.

Mindre paintball-landskap.
Citera
2019-05-06, 18:58
  #21
Medlem
Ett tombolahjul man kan få snurra på när notan ska betalas.
Dubbla priset, halva priset, gratis och en där man får hela summan istället för att betala.
Naturligtvis är oddsen uträknade så stället gör ca 5% extra i vinst i långa loppet.
Citera
2019-05-06, 20:05
  #22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wowcow
Ett tombolahjul man kan få snurra på när notan ska betalas.
Dubbla priset, halva priset, gratis och en där man får hela summan istället för att betala.
Naturligtvis är oddsen uträknade så stället gör ca 5% extra i vinst i långa loppet.

Intressant och nytänkande idé.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback