Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2018-12-04, 22:19
  #13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dragonflash
Trygghet minskad kriminalitet i sverige vid eventuell legalisering. Bra förhållanden mellan säljare och kund osv.
Är det inte bättre och billigare och låta alla pundare/boffare bli skutna till döds.Det har varit så nu på slutet.Det funkar bra tycker jag..
Citera
2018-12-04, 23:04
  #14
Medlem
Dragonflashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skojabara
Är det inte bättre och billigare och låta alla pundare/boffare bli skutna till döds.Det har varit så nu på slutet.Det funkar bra tycker jag..


Det är aldrig bra med våld och det har en tendens att föda ytterligare våld. Marijuana har en antipsykotisk verkan. Därför tycker jag att den bör legaliseras och under rätta former kunna säljas öppet. En organisation behövs och det för att minska våldet så att det inte sprider sig.
Citera
2018-12-11, 19:08
  #15
Medlem
JagSkaTaDigs avatar
Jag tycker det känns modernt att slopa ordet "liberal".
Vad är det som är så himla liberalt med att få välja sin egen medicin?
Vad är det som är så liberalt med att tycka att folk ska få sitta hemma framför TV:n och ta en spliff om dom önskar?
Dricker du en energidryck istället för morgonkaffe så går du väl knappast inte runt kallar dig för "energidrycksliberal".
Eller om du äter något onyttigt, så blir du "skräpmatsliberal".

I den sundaste av världar så ska det inte ens vara en politisk jävla fråga eller ställningstagande..

Finns det inget bättre ord för "jag gör vad jag vill, så gör du vad du vill"?
Citera
2020-12-10, 16:25
  #16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JagSkaTaDig
Jag tycker det känns modernt att slopa ordet "liberal".
Vad är det som är så himla liberalt med att få välja sin egen medicin?
Vad är det som är så liberalt med att tycka att folk ska få sitta hemma framför TV:n och ta en spliff om dom önskar?
Dricker du en energidryck istället för morgonkaffe så går du väl knappast inte runt kallar dig för "energidrycksliberal".
Eller om du äter något onyttigt, så blir du "skräpmatsliberal".

I den sundaste av världar så ska det inte ens vara en politisk jävla fråga eller ställningstagande..

Finns det inget bättre ord för "jag gör vad jag vill, så gör du vad du vill"?

Måste bara berömma för ett underbart tänkvärt inlägg jag inte ens visste att jag givetvis borde reflekterat över för länge sedan! Håller med dig till 100%! Tack för det min vän! 👍🤗❤️

(Det enda ordet jag kan komma på är väl antingen Anarkism *glimten-i-ögat* eller tollerans?)
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback