Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2018-12-03, 22:58
  #13
Medlem
Dofternas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Myhr1
Är väl den Oliver Twist skiten? Ge fan i den är ju hemsk

Visst är den det.

Nu ska jag beställa Copenhagen Long Cut. Den lanserades en gång i tiden här i Sverige om jag minns rätt, har ett vagt minne av smaken.

Sen tror jag att tråden kan flyttas till tobaksavdelningen, blev inte en militärfråga detta.
Citera
2018-12-03, 23:02
  #14
Medlem
Myhr1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dofterna
Visst är den det.

Nu ska jag beställa Copenhagen Long Cut. Den lanserades en gång i tiden här i Sverige om jag minns rätt, har ett vagt minne av smaken.

Sen tror jag att tråden kan flyttas till tobaksavdelningen, blev inte en militärfråga detta.

Kör på det och när den är slut prova Piccanell därefter, den är fin
Citera
2018-12-03, 23:04
  #15
Medlem
franges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dofterna
Visst är den det.

Nu ska jag beställa Copenhagen Long Cut. Den lanserades en gång i tiden här i Sverige om jag minns rätt, har ett vagt minne av smaken.

Sen tror jag att tråden kan flyttas till tobaksavdelningen, blev inte en militärfråga detta.

Haha! Nu när jag tänker efter så var det fan så att jag faktiskt blandade ihop scenerna jag tänkte på vilket fick mig att tänka tuggtobak - nämligen en annan åttiotals "jagad av läskigheter i djungeln"-klassiker; Predator, där Jesse Ventura står med tuggtobaken i näven och skall bjuda - med den klassiska onelinern - Bunch of slack-jawed faggots around here. This stuff will make you a god damned sexual Tyrannosaurus, just like me.
Citera
2018-12-03, 23:05
  #16
Medlem
Dofternas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Myhr1
Kör på det och när den är slut prova Piccanell därefter, den är fin

Nej tack, aldrig gillat den. Öht inte förtjust i tuggtobak.
Citera
2018-12-04, 01:00
  #17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Myhr1
Skulle lägga mina pengar på det, ser ut som en Copenhagen long cut.
Nej det är inte long cut, det är Copenhagen Snuff, som faktiskt ser ut att vara riktigt snus.
Har lagt ca 10 min på att researcha detta trots att jag inte ens har sett filmen, om det var meningsfullt vet jag inte och frågan kvarstår varför, ville de som gjorde filmen markera att han är en redneck?

Obs rekommenderar inte att bildgoogla detta om ni snusar, en hel del vidriga bilder och oral cancer artiklar dök upp när jag gjorde min research.
Jag ska i alla fall köpa en sån där liten Oliver Twist imorgon och trappa ner lite nu.
__________________
Senast redigerad av LillyFord 2018-12-04 kl. 01:03.
Citera
2018-12-04, 12:30
  #18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dofterna
Men hallå!

Hörni MÖPs, varför springer Peter Coyote runt med en svensk snusdosa fastklämd på hjälmen i filmen Southern Comfort från 1981? Ja, jag fattar att det inte är en dosa Ettan, men vad är det?

https://letterboxd.com/film/southern-comfort/

Syns bla 06.55 in i filmen. Här med turkiskt tal.
https://www.youtube.com/watch?v=HkDppb8GKn8

Över, kom...

Heter dip, otroligt vanligt bland amerikanska soldater. Som tidigare nämnt är Copenhagen vanligast, därifrån slanguttrycket cope.
Citera
2018-12-04, 12:56
  #19
Medlem
Megaforces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dofterna
Vettetusan? Han tuggar inget vad jag kan se (den korta tid han är med). Brukar amerikansk tuggtobak förvaras i "svenska" runda dosor?

Ja, av kostnadsskäl så har de flesta bytt till samma typ av dosor som används i Sverige. Helt enkelt för att de produceras i så stora mängder i lämpliga format av förpackningstillverkarna.

I USA säljs även snus som skall efterlikna svenskt snus och de kallas då för "snus" istället för "snuff". Men de skiljer sig ändå från svensk snus i smak och. Amerikansk snuff smakar mer tuggtobak. Det är inga större problem att få tag på äkta svenskt snus i USA.
Citera
2018-12-04, 13:00
  #20
Medlem
Dofternas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Megaforce
Ja, av kostnadsskäl så har de flesta bytt till samma typ av dosor som används i Sverige. Helt enkelt för att de produceras i så stora mängder i lämpliga format av förpackningstillverkarna.

I USA säljs även snus som skall efterlikna svenskt snus och de kallas då för "snus" istället för "snuff". Men de skiljer sig ändå från svensk snus i smak och. Amerikansk snuff smakar mer tuggtobak. Det är inga större problem att få tag på äkta svenskt snus i USA.

Filmen är från -81 men utspelar sig, om jag minns rätt, -73.
Citera
2018-12-04, 13:07
  #21
Medlem
Dofternas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frange
Haha! Nu när jag tänker efter så var det fan så att jag faktiskt blandade ihop scenerna jag tänkte på vilket fick mig att tänka tuggtobak - nämligen en annan åttiotals "jagad av läskigheter i djungeln"-klassiker; Predator, där Jesse Ventura står med tuggtobaken i näven och skall bjuda - med den klassiska onelinern - Bunch of slack-jawed faggots around here. This stuff will make you a god damned sexual Tyrannosaurus, just like me.

Hehe!

Var faktiskt någon som beskrev Southern Comfort som "Predator utan Predator".

Överjävligt bra är den iaf.
Citera
2018-12-07, 14:40
  #22
Medlem
T-80Us avatar
Vapen & Militär --> Tobak

/Mod
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback