Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2018-12-06, 15:32
  #13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DoungA
Har haft 4-7 dagar uppehåll tidigare. Men då har det varit mer att det bara blev så för jag var så upptagen med annat.
Men aldrig mer än så. 4 dagar är kanske ingenting på det viset. Men jag har på riktigt varit porrberoende. Alltså det är värre än ett nikotinberoende(vet inte med droger, har aldrig varit beroende av det).
Så de första två veckorna nu kommer jag nog tycka det bara blir värre och värre. Sen kommer det nog bli mer vardag och kännas bättre. Men jag har ett enormt stort porrsug och även ett sug efter att onanera. Vilket är helt sinnessjukt. Men jag ska kämpa mig igenom det.

Okej, jag är 27 år. Jag kan klara flera veckor utan att onanera. Visst är det jäkligt skönt när det gått så lång tid men jag känner liksom inte att jag måste onanera. Oavsett om jag har aktivt sex eller inte under perioden jag inte onanerar.
Citera
2018-12-07, 14:15
  #14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DoungA
Kan tänka mig det. Läste en som skrev i Brainbuddy appen idag att han inte kände något annat än frustration i en hel månad först. Så kan runkade. Sen nästa gång höll det två månader. Sen 3.
Så hade han träffat en tjej och tydligen körde han bara samlag och han skrev lite då om att han var en helt annan man. Men att det tog honom ett helt år att "radera ut" alla skador han fått av porren och klarade av att ha samlag utan hjälpmedel.

Märkte av gradvisa positiva förändringar under 1-2 år när jag startade nofap.

Mvh
Rc
Citera
2018-12-08, 11:07
  #15
Medlem
SkepticalHippos avatar
Erotik och sexualitet --> Sextekniker och sexhjälpmedel
/Moderator
Citera
2018-12-08, 15:08
  #16
Medlem
DoungAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 20152015
Okej, jag är 27 år. Jag kan klara flera veckor utan att onanera. Visst är det jäkligt skönt när det gått så lång tid men jag känner liksom inte att jag måste onanera. Oavsett om jag har aktivt sex eller inte under perioden jag inte onanerar.
Det låter skönt. Jag tror också det har blivit lite en flykt för mig för jag går på kontant högvarv. Alltså något flykt från min höga stressnivå på något sätt. Tror mest det är porren som förstört. Men onanin har ju varit en del av det. Så tänker att det ena ger det andra och därför ska jag drastiskt minska/sluta med båda. För att hitta tillbaka till att jag njuter mer av sex än onani.

Citat:
Ursprungligen postat av redcube
Märkte av gradvisa positiva förändringar under 1-2 år när jag startade nofap.

Mvh
Rc
Kul! när tyckte du det var som värst att sluta runka?
Citera
2018-12-09, 14:06
  #17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DoungA
Det låter skönt. Jag tror också det har blivit lite en flykt för mig för jag går på kontant högvarv. Alltså något flykt från min höga stressnivå på något sätt. Tror mest det är porren som förstört. Men onanin har ju varit en del av det. Så tänker att det ena ger det andra och därför ska jag drastiskt minska/sluta med båda. För att hitta tillbaka till att jag njuter mer av sex än onani.


Kul! när tyckte du det var som värst att sluta runka?


i början - humörsvängningar och "abstinens"..
Sen efter ett tag brukar det rulla på och man blir gradvis mer och mer sig själv, mer närvarande, mer pondus, mer klartänkt. Relationer med tjejer infinner sig naturligt, och de kan börja få en intresse för en bara av ens närvaro. Och - man ser dem.. man ser dem i deras ögon, man får en spirituell kontakt, man är inte längre ett avtrubbat creep som inte kan ta hand om dem.

jag tror dock personligen på nån gyllene medelväg, inte nofap för alltid. Men vid "relapse" så ska man inte stressa upp kroppen med porr och dylikt, det ska ske lugnt och bara bli avklarat. ingen överstimulering - överstimuleringen med porr etc nedreglerar kanske dopaminreceptorer med mera och leder följaktligen till klinisk ångest, depression, social ångest etc. Man ska dupandas och behålla lugnet. Kanske en gång varannan vecka eller nåt..(?)

enligt vad jag tror!

mvh
rc
Citera
2018-12-10, 22:52
  #18
Medlem
DoungAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av redcube
i början - humörsvängningar och "abstinens"..
Sen efter ett tag brukar det rulla på och man blir gradvis mer och mer sig själv, mer närvarande, mer pondus, mer klartänkt. Relationer med tjejer infinner sig naturligt, och de kan börja få en intresse för en bara av ens närvaro. Och - man ser dem.. man ser dem i deras ögon, man får en spirituell kontakt, man är inte längre ett avtrubbat creep som inte kan ta hand om dem.

jag tror dock personligen på nån gyllene medelväg, inte nofap för alltid. Men vid "relapse" så ska man inte stressa upp kroppen med porr och dylikt, det ska ske lugnt och bara bli avklarat. ingen överstimulering - överstimuleringen med porr etc nedreglerar kanske dopaminreceptorer med mera och leder följaktligen till klinisk ångest, depression, social ångest etc. Man ska dupandas och behålla lugnet. Kanske en gång varannan vecka eller nåt..(?)

enligt vad jag tror!

mvh
rc
Låter sunt. Kul reflektion också kring hur du förändrats. Positivt!
Jag tror porren förstör många idag så lättillgängligt som det är. Därför jag tror lite på appar och så att det blir en "grej" av det. Många unga som blir porrskadade och de lever mycket genom appar och liknande. Man kan tycka det är hur töntigt som helst. Men så lever unga idag och kan appar rädda några stycken så är det positivt.
Citera
2018-12-13, 18:14
  #19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DoungA
Låter sunt. Kul reflektion också kring hur du förändrats. Positivt!
Jag tror porren förstör många idag så lättillgängligt som det är. Därför jag tror lite på appar och så att det blir en "grej" av det. Många unga som blir porrskadade och de lever mycket genom appar och liknande. Man kan tycka det är hur töntigt som helst. Men så lever unga idag och kan appar rädda några stycken så är det positivt.


Det är ju en naturlag... quick fixes utan anstärninging -> leder till dekadens, tomhet.
Man måste arbeta långsiktigt, med ödmjukhet, karaktär, disciplin, i mot-och medgångar -> då lever man

porr -> noll ansträngning -> quick fix
träning, utseende, kläder, mod -> dejt -> personlig utveckling

mvh
rc
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback