Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 7
  • 8
2018-12-13, 17:40
  #85
Medlem
zuperzums avatar
Det borde inte vara något konstigt med att inleda en konversation med en dittills okänd person som man finner intressant, i det offentliga rummet.
Citera
2018-12-13, 18:17
  #86
Medlem
Gabriel Knights avatar
Nej man bör nog hålla sig ifrån tjejer helt och hållet numera efter den pågående #Meetoo hysterin som är värre än i USA numera.
Man kan bli anmäld bara om man tittar på en tjej alternativt kommer hennes "kille", ofta hallick och hotar att slå ihjäl en för att man stör affärerna.
Citera
2019-03-13, 16:38
  #87
Medlem
Det funkar absolut att göra det där här i Sverige.
Man maste bara göra det pa ett bra sätt och da blir det inget problem
Sag nan youtube kanal som handlade om det här i Stockholm faktiskt
Man ser att det verkar funka!
https://www.youtube.com/channel/UCfR...GmtIhfc83NNwDw
Citera
2019-06-11, 07:53
  #88
Medlem
Jag gjorde det många gånger förr och samtliga tjejer såg glada ut. Utom en, hon var mycket yngre, och jag försökte bara för att hon var snygg och sexig, allt blev bara väldigt konstigt och obekvämt
Citera
2019-06-11, 09:37
  #89
Medlem
Det har varit några killar som sprungit ikapp mig på stan och även andra ställen* för att sedan börja ragga!

Man blir väldigt smickrad, men misstänksam. En sådan person verkar vara väldigt gränslös och raggar på allt som rör sig?
Citera
2019-06-11, 09:42
  #90
Medlem
I dagens samtid är det tinder, och snygga bilder och lägga ner massa tid på chattande. Alternativt att ordna brud utomlands och sist via jobbet, bekanta, om man ska ragordna efter hur lätt och bekvämt det är
Man ska aldrig försöka ragga irl, utan det ska komma naturligt och ingen situation man kan stressa fram.
__________________
Senast redigerad av stroganof 2019-06-11 kl. 09:48.
Citera
2019-06-11, 09:45
  #91
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stroganof
I dagens samtid är det tinder, och snygga bilder och lägga ner massa tid på chattande. Alternativt att ordna brud utomlands och sist via jobbet, bekanta, om man ska ragordna efter hur lätt och bekvämt det är
Man ska aldrig försöka ragga irl, utan det ska komma naturligt och ingen situation man kan stressa fram.

I dessa tider är raggande på gatan eller krogen, ett tecken på att man tillhör samhällets bottenskikt, kriminell, blatte, våldtäktsman. En kvinna som ger sitt nummer till något slödder som raggat, är i 100% av fallen själv en dekadent kvinna.

Idag "raggar" man inte i finare miljöer, utan man träffas i finare miljöer, tillställningar där liknande folk av samma börd och klass finns. Visst, Tinder och liknande skitsidor kan också gå.
__________________
Senast redigerad av goyimcuck 2019-06-11 kl. 09:53.
Citera
2019-06-11, 09:50
  #92
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av goyimcuck
I dessa tider är raggande på gatan eller krogen, ett tecken på att man tillhör samhällets bottenskick, kriminell, blatte, våldtäktsman. En kvinna som ger sitt nummer till något slödder som raggat, är i 100% av fallen själv en dekadent kvinna.

Idag "raggar" man inte i finare miljöer, utan man träffas i finare miljöer, tillställningar där liknande folk av samma börd och klass finns. Visst, Tinder och liknande skitsidor kan också gå.
Mycket riktigt.

Vill man verkligen ragga irl, så funkar det lättare i de lägre socioekonomiska skikten och klasserna och tjejerna ska vara nån nivå under dig för pump och dumpa. Dessa kan man random söka upp om man saknar skam.

Ska du köra på tjejer i samma liga så måste det ske smidigt och med finess, och man får va aktiv när situationer uppstår, tex. Ragga under samtalet med frisörskan, eller ställa personliga frågor för tjejen som jobbar på bank som sköter bankärendet. Du får va aktiv och flörta och se om du får gehör.
__________________
Senast redigerad av stroganof 2019-06-11 kl. 09:53.
Citera
2019-06-11, 11:05
  #93
Medlem
Demetrioss avatar
Haha, bra sagt:
Om du frågar om det så tydligen får du inte göra det.

Tjejer har tröttnat av onödig uppmärksamhet från fel killar. Det finns bara en liten andel killar som de gärna skulle vilja prata med och blunda för vilket fel de än gör. Alla andra genomsnittliga personer irrierar dem bara.

Din hjärna är evolutionärt skapad så att den genast uppskattar dina chanser i det viktigaste som finns i livet utifrån kroppens perspektiv: fortplantning.
Om du inte vågar komma till någon tjej så är hon inte bra val för dig.
Man kan väl träna sina sociala färdigheter och försöka att tilltala vem som helst för inlärnings/sakens skull. Men du kan inte lura din magkänsla som alltid talar sanningen.
Citera
2019-06-11, 15:10
  #94
Medlem
Gå fram och fråga om något ställe du inte hittar till...
Citera
2019-06-11, 15:16
  #95
Medlem
Etta.Places avatar
Bara om det uppstår en situation där ett samtal förefaller naturligt. Springer du efter kvinnor som går på stan och försöker "prata lite" hamnar du i samma fack som en krängare av mobilabonnemang.
Citera
2019-06-11, 16:29
  #96
Medlem
Kan kan man väl. Sedan hur väl det går är en annan femma. Usch, för dryga personer(alltid män) som ska börja prata på tåg, buss och dylikt. Ibland vill man som kvinna bara ha en egen stund, kanske är upptagen med jobb eller whatever, så en stoooor förutsättning är nog att du är bra på att pejla av till att börja med vilka som är öppna för samtal och vilka som bara vill vara ifred och hellre sticker ut dina ögon. Generellt sätt så är normen det sistnämnda, är viktigt att komma ihåg, så se efter tecken som tyder på annat. Samt misstolka inte trevlighet som att man flirtar! Det är just det där jag hatar, att behöva le och säga något trevligt men samtidigt stänga dörren till vidare kommunikation. Därför har jag i princip slutat le när jag är ute själv, sorgligt men sant.
Och så stirrandet! Sluta stirra på en så himla oförskämt. Detta gäller förvisso både män och kvinnnor och kvinnors dömande blick är nästan värre men det är inte de som kommer fram sedan men ngn dålig ursäkt till kommunikation; ”Åh, jag ser att du har en likadan mobil som mig!” Alltså, nej......
Citera
  • 7
  • 8

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback