Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-12-03, 16:59
  #1
Medlem
Hlewagastirs avatar
Jag har försökt göra min första CDLC till Rocksmith och tyckte det var jobbigt att hoppa runt mellan olika program för att synka ljud, noter och text. Tog mycket tid och jag blev inte nöjd med resultatet.

I Guitar Pro 7 är det lätt att sätta in en sångtext under noterna. Däremot går det ej att sätta in externa ljudfiler.

Många andra musikprogram typ Garageband har ljudspår och MIDI-spår, men inget spår för sångtexten.

Finns det något gratisprogram som gör alla tre? Har lagt ut tillräckligt för GP7.

Customforges egna program Editor om Fire är rätt buggigt, till exempel ser jag bara en del av textraden då den visas i en ruta som inte går att ändra storlek på. Hade varit bekvämt att redigera i något annat program.
Citera
2018-12-03, 17:14
  #2
Medlem
CloserToTheHearts avatar
I princip alla DAW:S har väl spår för video, vilket jag antar är det du menar, att man lägger in en videofil med sångtexten. Sedan får du synka ljudet efter den.

Kolla på Ableton live exempelvis.
Citera
2018-12-10, 01:49
  #3
Medlem
Hlewagastirs avatar
Tack för svar. Lyckades dock lista ut hur Editor om Fire fungerade.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback