Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-12-03, 16:58
  #1
Medlem
Leipreachans avatar
Finns det bilder eller videoklipp som kan misstänkas vara typ vättar, tomtar? Tycker det är konstigt att folk inte har satt upp åtelkameror där det påstås finns småfolk.
Citera
2018-12-03, 17:02
  #2
Medlem
VanligtNamns avatar
Det finns inte just för att "småfolk" inte finns.
Citera
2018-12-03, 17:06
  #3
Medlem
toppistripps avatar
Detta trodde jag på i flera år, men sen växte jag upp.
Citera
2018-12-03, 17:10
  #4
Medlem
Leipreachans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av toppistripp
Detta trodde jag på i flera år, men sen växte jag upp.

Skrev aldrig att jag tror på det heller.
Citera
2018-12-03, 17:17
  #5
Medlem
Det finns ju en massa videos och liknande på youtube:

https://www.youtube.com/watch?v=FE1AgrGLHng
Citera
2018-12-03, 19:39
  #6
Medlem
Finns inga idag. På ön Flores i Indonesien har det funnits man tror tillochmed att de levde parallellt med homosapiens en tid innan de dog ut.

https://www.svd.se/hobbitarna-i-indo...inte-manniskor
Citera
2018-12-03, 19:40
  #7
Avstängd
Jockiboiis avatar
Dvärgar finns lite här och där. Rusta dig med många citroner så slipper du bli attackerad av de små liven.
Citera
2018-12-03, 20:35
  #8
Medlem
evenes avatar
En enda gång i mitt liv så har jag stött på ett gäng småfolk. Har tänkt tillbaka på det senare i livet men kan omöjligt veta om det var vättar, småtroll eller tomtar. Någon form av varelse var det iallafall.

Var 16 när jag stötte på trollen. Var uppe i Sundsvall för att hälsa på min pappa där han bor och vi var ute och plockade svamp i skogarna. Vi hade varit ute i max 40 minuter då vi skiljdes åt, vi gick åt varsitt håll för att leta svamp sen så skulle vi ringa varandra där vi hade hittat svampen. Jag hade gått själv i kanske 10 minuter. Och då ser jag dom, ett gäng på 3-4 stycken smågubbar med en längd som max var 50 cm, ena var kortare en den andra. Deras kläder var välgjorda, ungefär som en tomte under medeltiden skulle klä sig, grått eller brunt i material som liknar gamla potatis säckar. Kan nog ha varit det sjukaste jag varit med om.

Sen vaknade jag i sängen hemma i Stockholm
Citera
2018-12-03, 22:38
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jockiboii
Dvärgar finns lite här och där. Rusta dig med många citroner så slipper du bli attackerad av de små liven.

Vad har citroner med saken att göra?
Citera
2018-12-03, 23:33
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av evene
En enda gång i mitt liv så har jag stött på ett gäng småfolk. Har tänkt tillbaka på det senare i livet men kan omöjligt veta om det var vättar, småtroll eller tomtar. Någon form av varelse var det iallafall.

Var 16 när jag stötte på trollen. Var uppe i Sundsvall för att hälsa på min pappa där han bor och vi var ute och plockade svamp i skogarna. Vi hade varit ute i max 40 minuter då vi skiljdes åt, vi gick åt varsitt håll för att leta svamp sen så skulle vi ringa varandra där vi hade hittat svampen. Jag hade gått själv i kanske 10 minuter. Och då ser jag dom, ett gäng på 3-4 stycken smågubbar med en längd som max var 50 cm, ena var kortare en den andra. Deras kläder var välgjorda, ungefär som en tomte under medeltiden skulle klä sig, grått eller brunt i material som liknar gamla potatis säckar. Kan nog ha varit det sjukaste jag varit med om.

Sen vaknade jag i sängen hemma i Stockholm

Haha, jag tänkte "Jösses" tills jag kom till slutet av ditt inlägg
Citera
2018-12-04, 10:30
  #11
Medlem
Ambelains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leipreachan
Finns det bilder eller videoklipp som kan misstänkas vara typ vättar, tomtar? Tycker det är konstigt att folk inte har satt upp åtelkameror där det påstås finns småfolk.
På Irland har de statligt anställda tjänstemän som har som uppgift att undersöka féernas (så kallas "småfolket" på Irland) förehavanden.

Om en boplats upptäcks, tex var en motorväg planeras byggas, så träder tjänstemannen fram och med myndig stämma sätter stopp för bygget, och tvingar vägbyggarna att göra en sväng kring féernas boplats.

Därför finns det konstigt lagda motorvägar på Irland. Raka och fina, men med plötsliga kurvor.

Det gäller att akta sig så man inte retar upp de små liven, helt enkelt.
Citera
2018-12-08, 01:32
  #12
Medlem
Pajosvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ambelain
På Irland har de statligt anställda tjänstemän som har som uppgift att undersöka féernas (så kallas "småfolket" på Irland) förehavanden.

Om en boplats upptäcks, tex var en motorväg planeras byggas, så träder tjänstemannen fram och med myndig stämma sätter stopp för bygget, och tvingar vägbyggarna att göra en sväng kring féernas boplats.

Därför finns det konstigt lagda motorvägar på Irland. Raka och fina, men med plötsliga kurvor.

Det gäller att akta sig så man inte retar upp de små liven, helt enkelt.

Har du pratat med din läkare om detta?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback