2018-05-01, 07:20
Medlem
Ska ha ägt rum utomlands hösten 2016.
Vem kan det vara?

Den tilltalade är anställd på en av Sveriges stora kulturinstitutioner och har genom åren haft ett flertal ledande roller i både Sverige och vid gästspel utomlands.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...nderarig-pojke
Senast redigerad av Junketer 2018-05-01 kl. 07:24.
Citera
2018-05-01, 07:42
Medlem
Vaskrenss avatar
Är inte insatt i Operavärlden för 5 öre, men får alltid en liten obehagskänsla när jag ser Ricka*d Söde*berg. Är det osannolikt av någon anledning?
Har inte läst artikeln, då det är Aftonbladet. Så jag vet inte om det framkommit om det är en kvinna eller man?
Citera
2018-05-01, 07:45
Medlem
Hur är det med Tito Beltran? Är han igång igen? Hade hoppats han fortfarande satt i chilenskt fängelse? (dumt att svenskt fängelse ska bekosta hans dumheter)
Citera
2018-05-01, 07:47
Medlem
dobbelinas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vaskrens
Är inte insatt i Operavärlden för 5 öre, men får alltid en liten obehagskänsla när jag ser Ricka*d Söde*berg. Är det osannolikt av någon anledning?
Har inte läst artikeln, då det är Aftonbladet. Så jag vet inte om det framkommit om det är en kvinna eller man?
Det är en utav få varelser som jag får ett totalt utbrott av kalla kårar vid blotta åsynen.
Gag reflexen infinner sig i samma stund.
Senast redigerad av dobbelina 2018-05-01 kl. 07:50.
Citera
2018-05-01, 07:47
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Detta låter lite skumt:
Citat:
Hösten 2016 ska mannen ha varit på en resa utomlands med en minderårig pojke och då övernattat på hotell. Enligt åtalet misstänks mannen vid två tillfällen ha vidrört könsorganet på målsägande då denne sov.
.
Operasångaren har uppgett i förhör att han haft en erotisk dröm och i samband med det av misstag vidrört målsägande.
En "resa utomlands" där operasångaren uppenbarligen delar säng med den minderårige.

Vem låter sitt barn resa & dela säng med en vuxen man? Kan det vara en styvson?

Jag vet vem jag vill att detta skall vara, men vi får se. Rättegången avgörs i mitten av maj. Det borde redan nu finnas en FUP.
Senast redigerad av Enoch.Thulin 2018-05-01 kl. 07:50.
Citera
2018-05-01, 07:48
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sargasso
Hur är det med Tito Beltran? Är han igång igen? Hade hoppats han fortfarande satt i chilenskt fängelse? (dumt att svenskt fängelse ska bekosta hans dumheter)
Han pysslade inte med bögerier utan förgrep sig bara på flickor & kvinnor.
Citera
2018-05-01, 07:57
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Det är en man som tafsat på en pojke. Inget framkommer som får mig att fatta vem det handlar om.

Dock ser jag att Rickard Söderberg plötsligt slutade blogga 14 oktober 2017, men det kan ju ha helt andra orsaker.

Jag tänker att den svenska operavärlden är så liten att alla känner alla. Vi får hoppas att någon inom den världen vill skvallra lite.
Citera
2018-05-01, 07:59
Medlem
Citat:

Det står i artikeln att det är en man.

Frågan är om RS är anställd av någon kulturinstitution? Jag trodde att han kanske var frilans?
Citera
2018-05-01, 08:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin

Dock ser jag att Rickard Söderberg plötsligt slutade blogga 14 oktober 2017, men det kan ju ha helt andra orsaker.

RS är för tillfället utomlands.... Det kan ju vara lämpligt att åka nu om man vet att nyheten kommer att publiceras?

(Tråkigt om så skulle vara fallet, jag har alltid gillat RS)
Citera
2018-05-01, 08:06
Medlem
Onkel-Ben-nys avatar
Citat:
Min första tanke också och det är bara att hoppas att du har rätt. Feministerna faller one by one.
Citera
2018-05-01, 08:06
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
– Jag kan inte kommentera åtalet överhuvudtaget, säger mannens försvarare, advokat Ulrika Borg.
Detta är ju en Stockholmsadvokat, så man kan ju anta att de inblandade bor där & att rättegången kommer att äga rum i Stockholm.
Citera
2018-05-01, 08:09
Medlem
JonasIndes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Detta är ju en Stockholmsadvokat, så man kan ju anta att de inblandade bor där & att rättegången kommer att äga rum i Stockholm.

RS bor i Malmö så det är troligen inte han.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in