Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-12-04, 18:40
  #121
Avstängd
Tammers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Engineer
Hur kan någon tycka det var bättre när man bara kunde betala med mynt? Man fick ha en burk med mynt i bilen ständigt påfylld och när man gjorde ärende på stan och det drog ut på tiden fick man gå tillbaka och lägga i mer pengar.

Till och med i länder som Tyskland där 80% av alla betalningar sker kontant håller app-parkering på att slå igenom.
Det var ju dock samma mynt överallt, i alla apparater. Hade du mynt kunde du betala var som helst. Nu är det olika appar överallt. Mynt fungerar alltid, appar och skit kan krångla. Internet kan krångla. Batteriet kan ta slut.
Citera
2018-12-04, 19:24
  #122
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tammer
Det var ju dock samma mynt överallt, i alla apparater. Hade du mynt kunde du betala var som helst. Nu är det olika appar överallt. Mynt fungerar alltid, appar och skit kan krångla. Internet kan krångla. Batteriet kan ta slut.
Nej, myntautomater fungerade inte städse. Mynt som fastnat ej ovanligt, eller att det helt enkelt bara är fullt i myntlådan.
Sedan hade du troligen inte i alla sammanhang exakt de mynt som skulle passa utan fick betala för mycket för att det inte gick att skicka ned delar av mynt. Alternativt så hade tiden gått ut för att tiden för det planerade ärendet var felestimerat.
Citera
2018-12-04, 21:29
  #123
Medlem
Mysquos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nordiad
Som sagt, det står dig fritt att nyttja valfri skiva när sådan erfordras. Dessutom kan nödlösning tillämpas; en lapp där det anges ankomsttid.

Man kan ju också välja en sådan här P-skiva :-)
Citera
2018-12-05, 00:49
  #124
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fanndis
Jag antar att det var mina inlägg som åsyftades. Jag tycker inte att det kan kallas egna förutsättningar att parkera en bil på en vanlig P-plats och betala avgiften med vanliga mynt, då det är en konventionell och socialt accepterad metod som använts i hela västvärlden i hundra år.
Hade jag velat betala avgiften genom att ge en påse barkisar till markägaren hade det varit egna förutsättningar.


Pissa i någons postlåda, det kan väl jämföras med att ställa bilen mitt ovanpå någons trädgårdsland, vilket såklart vore oacceptabelt.
Men jag har varit med om att inte kunna använda en offentlig toalett pga att det endast gick att betala med Swish eller SMS (vilket inte går med mitt kontantkort). Då hjälpte det inte att man hade på sig både mynt och bankkort. Och det kan jag tycka att blir en form av diskriminering.
Nej. Jag är ledsen att jag släppte uppmärksamheten på dig redan när du inte ens ville ta till dig det jag skrev. Nu ger du dig på mkna svar till en person jag ännu inte tappat hoppet på i din desperation av att få uppmärksamhet.
Sluta leka fjortis. Det rimmar illa när man samtidigt är emot allt modernt i samhället.
Citat:
Ursprungligen postat av MaxDL
Nu talar vi inte om någons privata hus på en tomt utan offentliga miljöer och liknande, DÄR bör det finnas principer som är FÖR folket inte emot. Det är det detta handlar om.
Förstår inte hur det kan vara så svårt för dig att ta till dig det, ganska enkel sund logik egentligen om du tänker efter lite.

Det är som någon annan tog upp innan, tänk om sjukhusen börjar enbart ta betalt i bitcoin, vore det okej så länge sjukhusen är privatägda?
Svaret är enkelt nej, för det är inte i folkets intresse att betala enbart i bitcoin just nu. Kanske en dag, men ännu är vi inte där.
Samma med p platser, det ligger inte i befolkningens intresse att enbart kunna betala via telefon. Folk vill kunna betala via kort eller kontant, och då bör detta alternativ finnas.
Nej, vi pratar om mark. Även en parkeringsplats i centrala Stockholm kan ha en privat markägare o med det så faller det på ägande o inte kommunens nyttjanderätt.

Vad gäller Bitcoin är du bara löjlig då vi inte har den officiella valutan i Sverige. Men om du nu har ett konto med Bitcoin eller för den delen Ryska Rubel så ska du vara jävligt glad över tekniken då den omvandlar dina Bitcoin till Svenska kronor vilket då löser problemet när du försöker stoppa i dina Bitcoin i biljettautomaten.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback