Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2018-12-03, 13:06
  #13
Medlem
XX-Ambars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JackDeLarge
Snål utan dess like. Har du bostad i innerstan borde en städerska inte vara jobbig att betala
Snål och snål...det gäller att tänka till ibland vet du. Är du också en av alla Svenskar som är belånade upp till halsen?
Citera
2018-12-03, 13:07
  #14
Medlem
Vladulvens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gullfia
Jag behöver en städerska. Vill ej använda Rut eller vad det heter utan vanlig "gammalt" arrangemang med kontanterna på köksbordet. Hur får man tag på en sån.
Inser att det inte finns några svenskar som jobbar som hemstäderska längre, men föredrar en europeisk, helst en polska. Hur kommer man i kontakt med någon sådan?

Sätt in en annons på polska.
Använd Google översättning, eller fråga nån polack.
Citera
2018-12-03, 13:39
  #15
Medlem
JackDeLarges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XX-Ambar
Snål och snål...det gäller att tänka till ibland vet du. Är du också en av alla Svenskar som är belånade upp till halsen?
Inte ett öre i skuld, har levt smart och har haft tur. Men snål är du, det får du erkänna. Knappast första gången du försöker komma undan så billigt det bara går.
Citera
2018-12-03, 14:36
  #16
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JackDeLarge
Inte ett öre i skuld, har levt smart och har haft tur. Men snål är du, det får du erkänna. Knappast första gången du försöker komma undan så billigt det bara går.
Du har säkert fått några pm med förslag vid det här laget?
Citera
2018-12-03, 18:40
  #17
Medlem
JackDeLarges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LuluBrooksie
Du har säkert fått några pm med förslag vid det här laget?
Inte ett enda.
Citera
2018-12-03, 20:46
  #18
Medlem
gullfias avatar
Jag är inte snål, kan bara inte använda RUT, det är allt. Så jag vill ha ett traditionellt pre-Rut arrangemang. Måste ju finnas någon polsk eller baltisk tjej som behöver lite kontanter i handen. Problemet är att jag personligen inte vet var man hittar dem. Ingen här har än så länge givit något effektivt tips. Firman jag mejlade började direkt hänvisa till RUT.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback