Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2018-12-03, 20:15
  #13
Medlem
Ändrade i listan till 2600 och en kylare som är bättre än den med 2600x (men ändå billig). Blir ungefär samma pris. Du får en något tystare dator och svalare cpu.

Dvs om du känner dig bekväm med att ändra i bios så den går i samma hastighet som 2600x.
Citera
2018-12-03, 20:16
  #14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OriginalBiceps
Grafikkortet är identiskt men har halva minnet. Spelar absolut ingen roll om du inte ska maxa i 1440p eller högre. Och även om du då köper 8gb versionen så kommer du sitta på 15 fps eller så.

Mao helt värdelöst med mer vram med tanke på prestandan på kortet i övrigt. Mer en gimick. Antar att du vill spela 60+ fps här istället för max ögongodis.

Skillnaden på processorn är bättre inkluderad kylare. Samt att den boostar 300 MHz högre.

Köper du en bättre kylare och skruvar upp frekvensen på 2600n så blir de likvärdiga. Men att "överklocka" en Ryzen över 2600x frekvensen är onödigt då den slår i taket tämligen direkt. Därför tänkte jag 2600x så blir allt plug n play.

Jaha. Jag tänker ändå bara köpa en 1080p display så jag kan ju göra som du säger och spara lite på gpun då. Tänker inte heller överklocka så jag kör nog på processorerna som du tipsade om, tack! Får nog hitta ett lite fräckare chassi dock. Tycker det är fräckt med en glaspanel.
Citera
2018-12-03, 20:30
  #15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av neand
Jaha. Jag tänker ändå bara köpa en 1080p display så jag kan ju göra som du säger och spara lite på gpun då. Tänker inte heller överklocka så jag kör nog på processorerna som du tipsade om, tack! Får nog hitta ett lite fräckare chassi dock. Tycker det är fräckt med en glaspanel.

Rekommenderar FD Meshify c tg, Phanteks 350x eller Corsair 460x ifall du vill ha ett fräckare chassi.

Alla tre är trevliga att bygga i med bra kvalité, utan att vara enorma samt har bra luftflöde. Rekommendera att köpa en extra fläkt eller två beroende på vilket du väljer. 2st 140mm i fronten och en 120/140mm i bakkant är optimal pris/prestanda när det kommer till fläktar i de flesta chassi.

Det jag la till var endast för det är det billigaste som ändå är bra och för att hålla budget.

Lycka till.
Citera
2018-12-03, 21:48
  #16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OriginalBiceps
Rekommenderar FD Meshify c tg, Phanteks 350x eller Corsair 460x ifall du vill ha ett fräckare chassi.

Alla tre är trevliga att bygga i med bra kvalité, utan att vara enorma samt har bra luftflöde. Rekommendera att köpa en extra fläkt eller två beroende på vilket du väljer. 2st 140mm i fronten och en 120/140mm i bakkant är optimal pris/prestanda när det kommer till fläktar i de flesta chassi.

Det jag la till var endast för det är det billigaste som ändå är bra och för att hålla budget.

Lycka till.
Tack för all hjälp! FD chassit du skrev med lite mörkare glas är väldigt fint. Tror jag kör på det!
Citera
2018-12-03, 22:23
  #17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OriginalBiceps
Fulaste lådan som dessutom inte är tystare än de flesta andra. "Ljuddämpning" är en floskel. Vill man ha tyst så slänger man in kvalitets pwm fläktar i valfritt chassi.

Sen glömde du grafikkort .

Jo jag är fullt medveten om att att det inte är listat någon gpu.

Ful?, skulle kalla den stilren istället och en dröm att bygga i, och jag kan garantera att den är tystare än oisolerade diton med likadana fläktar.
Citera
2018-12-03, 23:28
  #18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OriginalBiceps
Rekommenderar FD Meshify c tg, Phanteks 350x eller Corsair 460x ifall du vill ha ett fräckare chassi.

Alla tre är trevliga att bygga i med bra kvalité, utan att vara enorma samt har bra luftflöde. Rekommendera att köpa en extra fläkt eller två beroende på vilket du väljer. 2st 140mm i fronten och en 120/140mm i bakkant är optimal pris/prestanda när det kommer till fläktar i de flesta chassi.

Det jag la till var endast för det är det billigaste som ändå är bra och för att hålla budget.

Lycka till.

Hej! en sak till. Har du tips på något annat bra moderkort med två hdmi uttag. Skulle vilja kunna koppla datorn till tv också ibland ifall jag ska spela med en kompis på tvn utan att behöva koppla om skärmen.
Citera
2018-12-03, 23:52
  #19
Medlem
x12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av neand
annat bra moderkort med två hdmi uttag. Skulle vilja kunna koppla datorn till tv
Det är inte alla processorer som har inbyggda grafikfunktioner, och OM den INTE har det så kommer inte heller grafikuttagen på moderkortet fungera.

Sålänge det finns ett grafikkort i datorn är det till DET du i första hand ska koppla alla dina monitorer.

Se alltså till att grafikkortet har alla de grafikuttag du behöver.
Citera
2018-12-04, 00:37
  #20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av neand
Hej! en sak till. Har du tips på något annat bra moderkort med två hdmi uttag. Skulle vilja kunna koppla datorn till tv också ibland ifall jag ska spela med en kompis på tvn utan att behöva koppla om skärmen.

Du kopplar båda skärmarna till grafikkortet, det har två hdmi uttag, två dp samt ett dvi så det finns uttag så det räcker.

Du behöver inte koppla ur / in något utan den visar bild på båda utan problem. Det enda du behöver göra är att ändra vilken skärm du vill ha spelet på.
Citera
2018-12-04, 01:00
  #21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OriginalBiceps
Du kopplar båda skärmarna till grafikkortet, det har två hdmi uttag, två dp samt ett dvi så det finns uttag så det räcker.

Du behöver inte koppla ur / in något utan den visar bild på båda utan problem. Det enda du behöver göra är att ändra vilken skärm du vill ha spelet på.

Jaha, då är allt jättebra. Tusen Tack!
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback