Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-12-02, 23:41
  #1
Medlem
Jag undrar då ifall Fenylpropanolamin alltså neroephedrin är olagligt eller sketchy att inneha. Är det någonting man borde undvika att ta igenom posten? Hur mycket kan man köpa utan att väcka uppmärksamhet från grisarna? Någon som vet vad skillnaden är ifall man skulle reducera den till meta. Meta som är racemic eller bara innehåller en isomer?
Citera
2018-12-02, 23:42
  #2
Medlem
*Reducera till amphetamine inte meta. My bad
Citera
2018-12-03, 05:03
  #3
Medlem
Blixt-Ryggs avatar
Den lyder väl under Läkemedelslagen (1992:859)

Läste i lagtexten och hittade något om fängelse i högst 3år.
Dock är jag tokstenad och klockan är 04:35 så det är inget jag garanterar stämmer.

Om de har extra koll på handeln med det vet jag inte, hittar inga förteckningar över vilka preparat som är övervakade, tror inte tullen vill berätta det.

Men går det att syntetisera till amfetamin på ett sätt som går att göra storskaligt så borde de ha koll på det.
Men budget trumfar behov så de kanske inte har kapacitet att sätta folk på att observera så många försendelser.

Sen beror det mycket på avsändarlandet, vissa länder är alltid intressanta för tullen.

Och om hundarna reagerar på lukten, kan inte kemin så jag vet inte hur lika dofter de har i en hunds nos.

Tl:dr Kan vara upp till 3års fängelse i skalan, eller något helt annat, men kanske 3år.
Antingen har tullen extra koll på det, eller så har de inte det. 50/50

Slutsats: inte riskfritt eller lagligt. Kanske upp till 3 år, eller något annat eventuellt.
Citera
2018-12-03, 10:26
  #4
Medlem
Går att reducera med fosfor och jod till ngn form av amfetamin, men jag undrar om det inte blir fosfat eller ngt som är hälften så potent som sulfatet.. Oxidera går oxå , till ngn form av katinon som bara funkar iv
Citera
2018-12-03, 23:05
  #5
Medlem
Skulle inte våga reducera det till cat. Speciellt ifall man skulle sjuta upp det. Rätt säker att Uncel Fester nämde någonting om hur det kan bildas någon typ av contaminering i catet som gör att blodet stelnar. Chapter Sixteen Methcathinone: Kitchen Improvised Crank. Secrets of methamphetamine manufacturing. Dessutom förstörs väll cat väldigt lätt i luft?
Citera
2018-12-20, 05:30
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av P0tatisplanteraren
Skulle inte våga reducera det till cat. Speciellt ifall man skulle sjuta upp det. Rätt säker att Uncel Fester nämde någonting om hur det kan bildas någon typ av contaminering i catet som gör att blodet stelnar. Chapter Sixteen Methcathinone: Kitchen Improvised Crank. Secrets of methamphetamine manufacturing. Dessutom förstörs väll cat väldigt lätt i luft?
Man skall aldrig IV:a nagot som har levande ting pa sig, i sig eller runtomkring, eller varit i... Dvs, man IV:ar inte extraherade material ifran vaxter forutom i vissa fall da man faktiskt kan garantera en renhet pa 100% anda...

Men till saken sa finner jag vaxter som innhaller katinoner valdigt intressanta och jag tror faktiskt det ar biologiska processer runomkting som bryter ner katinonet sa fort, visst syre kanske hjalper lite, men heh, tror att om man gjort katinonet i lab med kemiska metoder och 100% rent och odlat en kristall - ELLER lyckats extrahera 100% rent och odla en kristall - sa hade det nog inte brutits ned lika snabbt.

EDIT: Haha, sitter och roker spliff och fick en liten beng tanke jag bara maste skriva. Dem hara amnena som katinoner, efedrin, DMT, psilocybin osv osv som finns i olika former av vaxtmaterial (och svamp/mycelie da...), kallas sekundara metaboliter - skulle ju mycket val kunna vara att vaxterna ocksa insett (jag ar ratt saker pa att ALLA levande ting har NAGON FORM AV medvetande/tankeprocess i alla fall - inte BARA kemi om man tanker reaktioner som i biologi typ... men ah det ar ett annat amne... ) att vi nast-kommande efter vaxterna mest dominanta pa jorden, eller kasnke mer dominanta ar faktiskt inte saker haha, men iaf... att dem insett det och anvander sekundara metaboliter for att locka fram nagot annat hos den/dem dominanta varelsen/varelsera (som oss ocksa exempelvis, men inte bara forstas... finns MANGA djur och insekter - koffein ar ju "insect repelling" till exempel, hehe...), for att overleva i den nya varlden helt enkelt. Nu nar vaxterna inte har hela jorden for sig sjalva, maste dem ju faktiskt ta till mera extrema metoder, dvs, fa oss levande att foredra vissa vaxter framfor andra och darmed utplana dem andra till slut utan att tanka pa det.

EDIT2: En tankestallare: Vi har levt i jag vet inte hur manga tusentals ar, men valdigt manga i alla fall. Men vaxter har harjat pa jorden i XXXXXX ganger langre typ, nae vet inte exakt, men sjukt lange i alla fall. Jag gissar pa att vi bara inte hittat (eller fattat - ni vet nar man inte ser skogen for alla traden typ...) hur vaxternas "hjarnor" fungerar (eller vart "hjarnan" ens ar for den delen AHHAAHAHA). Jag gissar pa att der ar pa en mera cellular niva och darmed mera kemisk - vilket ocksa forklarar varfor vaxter ar sadana fina kemister/fabriker av fina amnen som alla bor prova pa nagon gang... ....

For visst kan det bara inte vara ett javla sammantraffande att vaxter producerar sekundera molekyler som vi alla anvander till vardags, vare sig det ar cyanid, DMT eller svartpeppar, om ni fattar vad jag menar... Vaxterna, dvs varje gras-stra eller gras-koloni eller hur fan det funkar i den varlden vet jag inte (heh, vem gor det?) men varje gras-"hjarna" i alla fall lar vara smartare an varje manniska som nagonsin levt...
__________________
Senast redigerad av xiz 2018-12-20 kl. 05:53.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback