Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-12-02, 22:40
  #1
Medlem
Hej! Jag läste nyligen att man kan köpa selfie drones vilket ju känns helt okej att ge till min flickvän så jag slipper ta tusentals bilder varje dag även om jag försöker vägra.... Iaf, jag tänkte att det vore en bra julklapp och söker runt men det verkar rätt mycket som att mycket av de som finns kräver en mobil som kontrollerar (alltså, man måste hålla i mobilen med båda händerna och thus är det inte så bra att ta bilder) men det finns ju även problemet med kameran då de flesta verkar ha inbyggda skitkameror på 0.3 mp medans helst vill man ju bara ha en drone som man kan sätta mobilen på. Btw, i en modell jag såg så hade den autosnap när man visade V-tecknet med fingrarna vilket ju är ganska fräckt men man vill kanske inte alltid ha bilder där man kör V-tecknet.
Har de flesta selfiedronen bra funktioner för att ta bilder typ att hålla sig på samma plats eller är detta bara nåt att glömma?
Citera
2018-12-02, 22:47
  #2
Medlem
BigFatCones avatar
Du får ju räkna med 4-5000 om du ska få en quadcopter som tar bättre än "nästan bra" bilder. Du kanske ska hitta en selfie-pinne med utlösare istället?
Citera
2018-12-02, 23:23
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
Du får ju räkna med 4-5000 om du ska få en quadcopter som tar bättre än "nästan bra" bilder. Du kanske ska hitta en selfie-pinne med utlösare istället?

Hon har en selfiestick redan men vill alltid att jag ska ta idiotiska bilder när hon hoppar eller står emot en vägg eller nåt annat jävla löjligt. 4-5k vore helt okej om jag vet att det faktiskt funkar felfritt.
Citera
2018-12-02, 23:39
  #4
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GillarGodis
Hon har en selfiestick redan men vill alltid att jag ska ta idiotiska bilder när hon hoppar eller står emot en vägg eller nåt annat jävla löjligt. 4-5k vore helt okej om jag vet att det faktiskt funkar felfritt.
"Felfritt" är nog lite av en önskedröm. Det är ju inte direkt lätt att flyga en quad och du kommer få lägga många timmar på att lära henne att flyga den.

Är det inte bättre att du man up och säger åt henne att sånt där får hon be sina tjejkompisar om?
Citera
2018-12-02, 23:43
  #5
Medlem
Det låter som att problemet inte är något som du kan lösa med tekniska hjälpmedel; du kanske ska berätta för henne att det är ett problem med alla foton?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback