Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2018-12-02, 20:04
  #1
Medlem
Tjaa, efter en 15 mins grubblabde över min första lsd tripp så tänjte jag att det kunde vara kul att göra en tråd om den perfektaste trippen, plats, musik etc. Om man verkligen ska få ut allt utav trippen, vart hade ni lappat nånstans? När? Med vilka? Etc, hade vart skitkul att få läsa era tankar, piece out mf
Citera
2018-12-02, 22:26
  #2
Medlem
tomchis avatar
Typ glow worm caves i nya Zeeland, grand canyon eller machu pichu hade varit magiskt med live spelning av shpongle tillsammans med sina bästa vänner 😀
Citera
2018-12-08, 10:42
  #3
Avstängd
Ilprincipinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tomchi
Typ glow worm caves i nya Zeeland, grand canyon eller machu pichu hade varit magiskt med live spelning av shpongle tillsammans med sina bästa vänner 😀

Ja något sådan låter helt perfekt. Tror man ska köra ganska sällan och vänta på den typen av tillfällen. Det är lite att förstöra sina upplevelser genom att köra på i en lägenhet lixom. Wait for the perfect moment!!
Citera
2018-12-08, 14:10
  #4
Medlem
Nochillss avatar
Jag hade en underbar tripp i somras i en vanlig park, sent en kväll och kände mig som en hel hippie.

Satte mig ner mot ett träd. Naturen vibrerade mot mig och varenda grässtrå strålade ut energi.
Citera
2018-12-08, 18:15
  #5
Medlem
Glossis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ilprincipino
Ja något sådan låter helt perfekt. Tror man ska köra ganska sällan och vänta på den typen av tillfällen. Det är lite att förstöra sina upplevelser genom att köra på i en lägenhet lixom. Wait for the perfect moment!!
Då känns det ju bara en massa jobbig press på att man ska ha en "perfekt" tripp och det skulle i nog i vissa fall kunna leda till vissa mindre behagliga effekter.

OnT: Den perfekta trippen är för mig bara när man är gött gäng som kan skratta och tjöta om vilken skit som helst utan att någon sitter och dömmer en för det man säger, sen får det gärna vara utomhus i naturen med en mysig brasa och en sjö vid solnedgången. Tror inte heller jag skulle vilja trippa vid "destinationer". Har jag åkt för att se Machu Picchu vill jag ju uppleva det nykter och inte grumla ner upplevelsen med ett drogrus.
Citera
2018-12-08, 23:43
  #6
Medlem
gurglms avatar
På en vacker plats i naturen eller park, gärna lite öppna ytor. Sällskap: en eller ett par, gärna av motsatt kön för extra nöje.
Baksätet i en taxi i en stad med neonljus, rätt så fett.

Bra ämne!
__________________
Senast redigerad av gurglm 2018-12-08 kl. 23:45.
Citera
2018-12-09, 19:55
  #7
Avstängd
Ilprincipinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Glossi
Då känns det ju bara en massa jobbig press på att man ska ha en "perfekt" tripp och det skulle i nog i vissa fall kunna leda till vissa mindre behagliga effekter.

OnT: Den perfekta trippen är för mig bara när man är gött gäng som kan skratta och tjöta om vilken skit som helst utan att någon sitter och dömmer en för det man säger, sen får det gärna vara utomhus i naturen med en mysig brasa och en sjö vid solnedgången. Tror inte heller jag skulle vilja trippa vid "destinationer". Har jag åkt för att se Machu Picchu vill jag ju uppleva det nykter och inte grumla ner upplevelsen med ett drogrus.

Haha nej det är lite att överdriva att vänta tills man är på matchu pitchu. Poängen var att åtminstone strunta i lappar när set och setting inte är helt perfekt. En härlig sommardag med vänner räcker gott och väl!
Citera
2018-12-10, 09:14
  #8
Medlem
Galet intressant att läsa hörni! Jag har fått mycket inspirationer till min europa resa i sommar! Fan va taggad man blev. Hare gött
Citera
2018-12-10, 13:07
  #9
Medlem
Thubbes avatar
Att vara ute i naturen är ju ett absolut måste, men samtidigt är det trevligt att ha tillgång till musik och bekvämligheter.

Jag tror att det bästa vore en hypotetisk minifestival i ett naturskönt område. En sjö, lite berg, ett skogsparti, varför inte en flod som förbinder sjön med andra vattendrag, och sedan en bit bort en utomhusscen med livemusik, skugga och några hundra personer som dansar. Någonstans däremellan kanske en samling hängmattor eller saccosäckar eller så, och en bar som säljer dryck. Ser gärna att så många av besökarna som möjligt är trippade på valfri substans.

Damn son. Nu måste jag ju boka biljetter till nån festival i sommar.
Citera
2018-12-14, 11:27
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Thubbe
Att vara ute i naturen är ju ett absolut måste, men samtidigt är det trevligt att ha tillgång till musik och bekvämligheter.

Jag tror att det bästa vore en hypotetisk minifestival i ett naturskönt område. En sjö, lite berg, ett skogsparti, varför inte en flod som förbinder sjön med andra vattendrag, och sedan en bit bort en utomhusscen med livemusik, skugga och några hundra personer som dansar. Någonstans däremellan kanske en samling hängmattor eller saccosäckar eller så, och en bar som säljer dryck. Ser gärna att så många av besökarna som möjligt är trippade på valfri substans.

Damn son. Nu måste jag ju boka biljetter till nån festival i sommar.

Har du något förslag på vilken festival som skulle kunna passa på den beskrivningen? För det låter asnice 😁
Citera
2018-12-14, 11:53
  #11
Medlem
Jag har bara varit på större festivaler ute i europa, Boom & Ozora. Har haft time of my life på bägge.
Skulle gärna prova någon mindre, typ Lost Theory eller MoDem (många vänner pratar gott om modem - mkt snabb musik dock)
Citera
2018-12-14, 12:40
  #12
Medlem
Såg ju härliga ut, MoDem redan slutsåld 😮 Lite info på Lost Theory, vet du nått mer om den? Och hur var Ozora, lite sugen men verkar samtidigt så jäkla stort. Tittat lite på In to the woods i nederländerna och Indian Spirit festival också. Stort utbud men svårt att veta vad man skall satsa på. Mysigt, inte för stort men ändå fet deko, utomhus och behöva oroa sig för lagens långa arm är plus i min bok.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback