Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2018-12-02, 17:40
  #13
Medlem
Rauno1s avatar
Citat:
Jag har en fettmassa på ca 30kg, så det är ju en härlig bonus att tappa några kg också.


Du kommer troligtvis tappa några kilo muskler som INTE kommer komma tillbaka i första taget, Men fettet kommer komma tillbaka så fort du börja äta "normalt" igen, Som en svamp! Och sedan med minskad muskelmassa så kommer du brännq mindre fett i framtiden=ökad risk för ökad fettmassa.

Just saying!
Citera
2018-12-02, 17:51
  #14
Medlem
Torpedullas avatar
Skulle råda dig att sluta med fastan. Multivitaminer gör ont i magen om man inte tar dem tillsammans med mat. Alla dina organ mår uselt och far illa av denna töntfasta som verkar vara på modet för tillfället.
Åk till Jemen och gör en insats i stället. Där får din narcissistiska fasta en mening.
Citera
2018-12-02, 18:28
  #15
Medlem
Jag körde buljong diet, det var ngn speciell som funkar som resorb också, tycte det var okej,

sen körde jag pressade fruktjuicer som apslesin, celmentin, citron osv, för att få i mig det nyttigaste
Citera
2018-12-02, 18:51
  #16
Medlem
Mr.J.Pilvikukkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rauno1
Du kommer troligtvis tappa några kilo muskler som INTE kommer komma tillbaka i första taget, Men fettet kommer komma tillbaka så fort du börja äta "normalt" igen, Som en svamp! Och sedan med minskad muskelmassa så kommer du brännq mindre fett i framtiden=ökad risk för ökad fettmassa.

Just saying!

Detta! Jag har testat för ett par år sedan, även om det inte var fasta utan mer crash- diet och jag är fortfarande inte tillbaka i styrka.
Citera
2018-12-02, 20:38
  #17
Medlem
Tror det är syntetiska vitaminer i de flesta multivitaminer, de säger 100% RDI men brukar vara 5% upptagningsförmåga på några av vitaminerna..
Kött, organ och grönsaker har vad du letar efter, kan rekommendera brännässla i skogen en av världens mest näringstäta växt och helt ekologisk.
__________________
Senast redigerad av Langkille 2018-12-02 kl. 20:41.
Citera
2018-12-03, 00:15
  #18
Medlem
carminaburanas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Torpedulla
Skulle råda dig att sluta med fastan. Multivitaminer gör ont i magen om man inte tar dem tillsammans med mat. Alla dina organ mår uselt och far illa av denna töntfasta som verkar vara på modet för tillfället.
Åk till Jemen och gör en insats i stället. Där får din narcissistiska fasta en mening.


du får läsa på lite mer om autophagia.
Citera
2018-12-03, 01:18
  #19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Noslumas
Fårstår att jag måste ta en del mineraler och vitaminer. Tyvärr mår jag dock sjukt illa av multivitamin

Jag är orolig för hälsoeffekterna om jag inte får i mig det jag behöver. Är inne på 3e dagen nu och känner i princip ingen hunger, lite seg kanske. Men inget speciellt negativt.

Jag fastar för att jag har ett intresse av att lära mig mer om min kropp, hur jag reagerar, hur det känns att inte äta i 30 dagar. Jag har en fettmassa på ca 30kg, så det är ju en härlig bonus att tappa några kg också.

Finns det några råd på hur en bör undvika att må illa av multivitaminen? Funkar ju inte att käka samtidigt 😛

Planen är att dagligen få i mig ca 6-12g av natrium, ungefär 1-2 teskedar salt som blandas i vatten.

Ca 400mg magnesium.

2g av kalium (tablettform)

+ lite andra mineraler från multimineral.

Därutöver ska jag äta vitamin C och B tillskott.

Jag avskyr smaken av salt annars hade jag försökt få i mig mer då det tydligen är bra att få mer, speciellt när kroppen är i ketos.

Du kommer att, både psykiskt och fysiskt, må jättedåligt. Lägg ner projektet. Det kan vara direkt hälsovådligt.
Citera
2018-12-03, 01:30
  #20
Medlem
NysvenskenAbdullahs avatar
Lyssna på din kropps signaler. Illamående brukar betyda att preparatet ej hör hemma i kroppen.

Det finns mängder av information kring vattenfasta på nätet. Vitamintillskott är ej nödvändigt i min mening & enbart fördröjer autofagi.
Citera
2022-10-10, 09:15
  #21
Medlem
qaaqs avatar
Finns flera ämnen i såna där piller som gör en illamående om man inte tar dem tillsammans med nån föda. Zink tex blir man illamående av utan nåt till, men kan räcka med en halv knäcke eller nåt.


30 dagars fasta är inte särskilt hälsosamt. Risken finns att du stannar av ämnesomsättningen. Bättre med periodisk fasta och äta betydligt mindre än man brukar, skippa bröd och pasta och sånt lättantändligt som bara höjer blodsockret och insulinhalterna
Citera
2022-10-10, 09:52
  #22
Medlem
Är det syntetiska vitaminer?

Eller naturliga vitaminer
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback