Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2018-12-02, 16:57
  #1
Medlem
Fårstår att jag måste ta en del mineraler och vitaminer. Tyvärr mår jag dock sjukt illa av multivitamin

Jag är orolig för hälsoeffekterna om jag inte får i mig det jag behöver. Är inne på 3e dagen nu och känner i princip ingen hunger, lite seg kanske. Men inget speciellt negativt.

Jag fastar för att jag har ett intresse av att lära mig mer om min kropp, hur jag reagerar, hur det känns att inte äta i 30 dagar. Jag har en fettmassa på ca 30kg, så det är ju en härlig bonus att tappa några kg också.

Finns det några råd på hur en bör undvika att må illa av multivitaminen? Funkar ju inte att käka samtidigt 😛

Planen är att dagligen få i mig ca 6-12g av natrium, ungefär 1-2 teskedar salt som blandas i vatten.

Ca 400mg magnesium.

2g av kalium (tablettform)

+ lite andra mineraler från multimineral.

Därutöver ska jag äta vitamin C och B tillskott.

Jag avskyr smaken av salt annars hade jag försökt få i mig mer då det tydligen är bra att få mer, speciellt när kroppen är i ketos.
__________________
Senast redigerad av Noslumas 2018-12-02 kl. 17:22.
Citera
2018-12-02, 17:07
  #2
Medlem
Antivalents avatar
Med multivitamin, menar du juicen/saften från glock n gold?
Citera
2018-12-02, 17:08
  #3
Medlem
Vilket märke av multivitaminer äter du? Flytande, kapslar eller tabletter. Vilka hjälpämnen ingår? Det kan ibland vara dessa som man reagerar på.
Citera
2018-12-02, 17:09
  #4
Medlem
Pripps3.5s avatar
Drick buljong.
Citera
2018-12-02, 17:11
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Farmor52
Vilket märke av multivitaminer äter du? Flytande, kapslar eller tabletter. Vilka hjälpämnen ingår? Det kan ibland vara dessa som man reagerar på.

Tablettform, någon multivitamin från apoteket, tror de va den som heter ”man” eller något.
Citera
2018-12-02, 17:12
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pripps3.5
Drick buljong.

Tyvärr är ju inte detta att fasta som jag tänkt mig .
Citera
2018-12-02, 17:14
  #7
Medlem
Är du säker på att det är multivitaminerna som får dig att må dåligt/illa? Vid fasta så kan man nämligen uppleva lätt illamående, samt bland annat huvudvärk. Så det kan vara fastan, inte multivitaminerna, som får dig att må illa.
Citera
2018-12-02, 17:17
  #8
Medlem
Läs på bipacksedeln vilka hjälpämnen tabletterna innehåller. Be apoteket om hjälp att hitta alternativ. Kanske kan en produkt i flytande form fungera bättre för dig. Be apotekspersonalen om hjälp.
Citat:
Ursprungligen postat av Noslumas
Tablettform, någon multivitamin från apoteket, tror de va den som heter ”man” eller något.
Citera
2018-12-02, 17:20
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Noslumas
Jag har en fettmassa på ca 30kg, så det är ju en härlig bonus att tappa några kg också.


Akta dig för gallsten.
Citera
2018-12-02, 17:21
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Koiho
Är du säker på att det är multivitaminerna som får dig att må dåligt/illa? Vid fasta så kan man nämligen uppleva lätt illamående, samt bland annat huvudvärk. Så det kan vara fastan, inte multivitaminerna, som får dig att må illa.

Jag har tidigare upplevt detta, inte unde längre fasta, endast när jag tagit tabletten på morgonen utan någon mat till. Äter jag mat till multivitaminen så känner jag inget. Avskyr att må illa, illamåendet varar några sekunder/minuter, försvinner lika fort som det kom. Men verkligen extremt illamånde.
Citera
2018-12-02, 17:21
  #11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Farmor52
Läs på bipacksedeln vilka hjälpämnen tabletterna innehåller. Be apoteket om hjälp att hitta alternativ. Kanske kan en produkt i flytande form fungera bättre för dig. Be apotekspersonalen om hjälp.

Bra ide! Tack. 🙂
Citera
2018-12-02, 17:35
  #12
Medlem
sp1rits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Noslumas
Jag har tidigare upplevt detta, inte unde längre fasta, endast när jag tagit tabletten på morgonen utan någon mat till. Äter jag mat till multivitaminen så känner jag inget. Avskyr att må illa, illamåendet varar några sekunder/minuter, försvinner lika fort som det kom. Men verkligen extremt illamånde.


Exakt samma här, ta det på morgonen utan att äta samtidigt är no-go för mig. Inte så att jag spyr, men det kommer en våg att illamående typ 5-10 mins efter jag svalt pillret/pillren.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback