Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2018-12-02, 16:44
  #1
Medlem
Innan jag börjar så vill jag först sätta upp ramverket för vad jag vill säga. Eftersom det jag vill säga kommer för många av er verka omöjligt att göra när du går ifrån skärmen och tänker på det.

Jag vill att du tänker igenom alla saker du gör som du vet är dåligt för dig. Du kanske röker, du kanske dricker för mycket, du kanske är förbittrad och cynisk till den graden av att du inte ser något bra i något.
Du vet själv vad som är dåligt för dig när du tänker efter.

Sen vill jag att du ska göra det svåra i att tänka igenom saker som du gör som är bra för dig. Du kanske äter regelbundet, tränar, läser, har ett jobb du tycker om.


Den tredje saken jag vill att du ska göra är att tänka fem år fram. vad händer om du fortsätter som du gör? vad händer om du låter de dåliga sakerna du gör att bli värre än vad det är idag.
Sedan vill jag att du gör samma sak när det gäller de positiva sakerna du gör.


Ramverket är det spektrumet du just skapat, Du vet vad du vill inte ska hända de nästkommande 5 åren.




Vad har det här med specifikt mäns roll i samhället? varför riktar jag mig specifikt mot män här?
För att det du vill uppnå har du aldrig blivit uppmuntrad till att uppnå.
För om du skulle våga göra något att lyckas, så skulle människor se ner på dig. Det är vad vi har blivit intalade i 50 års tid nu. Det är bara unika människor som får lyckas, och du är inte unik, du är inte speciell och du är inte värd något så det är lika bra att hålla en låg profil och göra något som faller i linje med vad din omgivning kräver av dig, så att du får vara ifred.

Du har ju trots allt internet. Din elektronik låter dig ventilera tillräckligt mycket så att du orkar med det lilla goda du faktiskt gör.
För du vet att det du gör inte duger, inte egentligen. du är lärd att det inte spelar någon roll, för ingenting spelar någon roll och även om det spelade roll så finns det någon som är bättre än dig. alla som inte är vinnare är förlorare och det finns bara ett fåtal vinnare.

Det är fult att ta för sig och alla är idioter är vad du har fått uppleva, för du får inte/kan inte uttrycka dig djupt eller meningsfullt med mer än en handfull människor i din omgivning. om ens det.


Mäns roll i samhället idag handlar om att bara existera, hålla käften och skämmas över orättvisor som vi inte begått.

Det är hög tid att det slutar vara så. precis som du kan se vart landet är på väg om det fortsätter som det gör, så kan du se vad som händer om du inte gör någonting åt ditt egna liv. om du inte strävar efter att minimera de sakerna som inte är bra för dig och maximera sakerna som är bra för dig.
Det finns gott om okända vatten som du kan ge dig in på, som är värdigt och meningsfullt. Det är där i det okända och mörka som män hör hemma, för att besegra det okända och skapa någonting utav det.
Det behöver inte vara politiskt, vi är lärda att allt ska handla om politik, vilken gruppidentitet som du tillhör. Det är individuellt, det du gör i ditt liv, att du strävar efter att vara bättre idag än vad du var igår.

Det känns bittert, för du ser hur feminism har gett ut saker gratis till människor omkring dig, saker som du har behövt kämpa för. Nu måste du anstränga dig mer än vad du redan gör? det känns orättvist.
Men Det är inte orättvist, för du vet själv vad du kan uppnå om du anstränger dig. Jag tror inte ens att du vet vad du kan uppnå faktiskt, jag tror att du gravt underskattar dig själv.

orättvist är ifall du får det du vill gratis, rättvist är att vara där du är idag när du vet att du kunde ha gjort mer förr.

Mäns roll i samhället: ge dig in i det okända frivilligt och erövra det. Vad det än må vara. Såsom män har gjort i hundratusentals år innan.
Citera
2018-12-02, 17:13
  #2
Medlem
Bullfettas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gothrian
Mäns roll i samhället idag handlar om att bara existera, hålla käften och skämmas över orättvisor som vi inte begått.


Fr allt är eran roll att understödja och hjälpa oss kvinnor att göra karriär. Ni karlar förväntas stå med nappflaskan i hand, och sedan går ni ut med barnvagnen och till läggdags så läser ni en saga för barnen.
Inom den svenska feminismen ser vi just feminiseringen av den svenske mannen som ett viktigt mål. Idealet är att ni blir lika fogliga och medgörliga som kastrerade hankatter. Sådana män ska givetvis synas - men inte höras.
Citera
2018-12-02, 19:48
  #3
Medlem
Nej, feminismen vill inte att männen ska synad heller - om det nu inte som lik efter att ha gasats eller så (fast Nazisterna var ändå mänskliga, feminister tvingar snarare män att gå publika själmord inför sina barn eller något)
Citera
2018-12-02, 21:50
  #4
Medlem
Pansarveckets avatar
Another word for slave is "boy".
Citera
2018-12-03, 11:41
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bullfetta
Fr allt är eran roll att understödja och hjälpa oss kvinnor att göra karriär. Ni karlar förväntas stå med nappflaskan i hand, och sedan går ni ut med barnvagnen och till läggdags så läser ni en saga för barnen.
Inom den svenska feminismen ser vi just feminiseringen av den svenske mannen som ett viktigt mål. Idealet är att ni blir lika fogliga och medgörliga som kastrerade hankatter. Sådana män ska givetvis synas - men inte höras.


Om det skulle vara mannens roll så skulle du inte ha ett samhälle som är värt att leva i.
varken för kvinnor eller män.
Citera
2018-12-03, 11:49
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bullfetta
Fr allt är eran roll att understödja och hjälpa oss kvinnor att göra karriär. Ni karlar förväntas stå med nappflaskan i hand, och sedan går ni ut med barnvagnen och till läggdags så läser ni en saga för barnen.
Inom den svenska feminismen ser vi just feminiseringen av den svenske mannen som ett viktigt mål. Idealet är att ni blir lika fogliga och medgörliga som kastrerade hankatter. Sådana män ska givetvis synas - men inte höras.


Även om den här beskrivningen ju är ironisk så är den pinsamt träffande för stora delar av den nutida svenska feminismen - och dess manliga politiska enablers.
__________________
Senast redigerad av HepCat-X 2018-12-03 kl. 11:56.
Citera
2018-12-03, 18:07
  #7
Medlem
Bullfettas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HepCat-X
Även om den här beskrivningen ju är ironisk så är den pinsamt träffande för stora delar av den nutida svenska feminismen - och dess manliga politiska enablers.


Precis. Det svenska samhället bygger på att manliga politiker hjälper oss feminister att skapa orättvisor gentemot er karlar. Rätssväsendet behöver inte ens några starka bevis när vi anmäler karlar för våldtäkt. Karlarna hamnar i fängelse oavsett hur oskyldiga dom än är. Sådant gillar vi feminister.
Citera
2019-07-25, 20:56
  #8
Medlem
Jag träffade en person i lördags som drog fram något i mig som jag inte känt på länge. Jag hade inga ”tankeblockader” alls. Vi pratade så in i bomben om allt, jag blev nästan helt till mig när jag insåg vad som hände, jag träffade en person jag kunde vara nästan helt öppen med, vi snackade om saker, teknik, politik & ideologier som vi båda var pålästa om och därför kunde ha djupa debatter och tankar angående allt vi diskuterade, vi plockade isär och försökte hitta bra lösningar. Den här personen är enligt honom mensa certifierad, inte medlem det är han tydlig med. Det var en upplevelse! Vi hade också en del ”THX” i oss så att säga
Citera
2019-07-25, 21:02
  #9
Medlem
Vi är endast bekanta och vårat möte var utan ett mål, vi bara ”chillade”. Han sa att jag borde göra ett mensa-test haha! Han skulle betala, det tvivlar jag dock på att han kommer haha, han är väldigt givmild på fyllan & vi var påverkade 🖖
Citera
2019-07-26, 00:41
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pansarvecket
Another word for slave is "boy".

Ja för det fanns ju inga slavkvinnor eller hur?

On topic: Mannens uppgift är densamma som kvinnans i vårat moderna samhälle: att konsumera.
Citera
2019-07-26, 01:01
  #11
Medlem
GaylordYankers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Statistenidittliv
Ja för det fanns ju inga slavkvinnor eller hur?

On topic: Mannens uppgift är densamma som kvinnans i vårat moderna samhälle: att konsumera.
Och gör du inte det tar vi pengarna av dig ändå, fast som skatt.
Se SVT.
Citera
2019-07-26, 02:03
  #12
Medlem
NiveaBodylotions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pansarvecket
Another word for slave is "boy".
Ett annat klockrent citat: "the three most destructive words a boy can hear is to be told to "be a man"."
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback