Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2018-12-02, 13:11
  #13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sook
Rätt pantad fråga måste jag säga

haha i see what u did there ;] men man vet aldrig med alla dessa dumma regler och skit. tack ändå haha
Citera
2018-12-02, 13:12
  #14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av billy5
Fast du blir nog klassad som fyllo om du pantar burkar och köper öl en söndag eftermiddag.
Men är bara att köra på!

Vet att vissa butiker inre betalar ut pantpengar i kontanter utan du är tvungen att handla i butiken för pengarna du får för burkarna.

Ja det var det jag tänkte, panta i samma butik och sedan handla några öl för kvittot av panten jag fick
Citera
2018-12-02, 13:15
  #15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wiseman3
Ja det var det jag tänkte, panta i samma butik och sedan handla några öl för kvittot av panten jag fick

Inga problem så länge du har åldern inne, och kan visa det.
Citera
2018-12-02, 13:16
  #16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Junketer
Inga problem så länge du har åldern inne, och kan visa det.

tack för hjälpen, blir att vandra iväg nu och see om det verkligen går haha
Citera
2018-12-02, 13:18
  #17
Medlem
TheJackets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av billy5
Fast du blir nog klassad som fyllo om du pantar burkar och köper öl en söndag eftermiddag.
Men är bara att köra på!

Vet att vissa butiker inre betalar ut pantpengar i kontanter utan du är tvungen att handla i butiken för pengarna du får för burkarna.

Njae. Ändå fotboll på tv idag. Hade vart mitt i veckan så hade det väl sett värre ut.
Citera
2018-12-02, 13:24
  #18
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av billy5
Fast du blir nog klassad som fyllo om du pantar burkar och köper öl en söndag eftermiddag.
Men är bara att köra på!

Vet att vissa butiker inre betalar ut pantpengar i kontanter utan du är tvungen att handla i butiken för pengarna du får för burkarna.

Nja inte folköl. Fyllon tar nog pengarna och köper hembränt.

Sedan får ens butikerna göra så? Pantsystemet tillhör ju inte dom. Man ska få pengar. Pengar som man sedan får köpa vad man vill för, inklusive då folköl.
Citera
2018-12-02, 13:28
  #19
Medlem
AX64s avatar
Vilken fråga. Lappen du får från pantmaskinen betyder att affären är skyldig dig de pengar du lämnat pant för, så den funkar som betalning i kassan eller i utbyte mot den summa pengar som står på lappen. Vad du gör med dessa pengar är ju fullkomligt skitsamma för alla. Köp klorin, folköl, tuggummi, huvudvärkstabletter eller tamponger om du så vill det.
Citera
2018-12-02, 13:29
  #20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Nja inte folköl. Fyllon tar nog pengarna och köper hembränt.

Sedan får ens butikerna göra så? Pantsystemet tillhör ju inte dom. Man ska få pengar. Pengar som man sedan får köpa vad man vill för, inklusive då folköl.

De är väl trötta på alla tiggare som kommer med sina burkar och ska ha ut pengar.

Så har förståelse för att de gör som de gör. Om det är lagligt vet jag inte.
Citera
2018-12-02, 13:48
  #21
Medlem
448s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wiseman3
Ja det var det jag tänkte, panta i samma butik och sedan handla några öl för kvittot av panten jag fick

Kör så hela veckan , måndag kl 07:01 står du där och luktar bärs med en pantkvitto o vill ha ett sixpack nödraketer

Du kommer vara kung hos kassabrudarna
Citera
2018-12-02, 15:11
  #22
Medlem
HobbyHitlers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wiseman3
tack för hjälpen, blir att vandra iväg nu och see om det verkligen går haha
Hur kan detta ens vara en seriös fråga???
Om du pantar burkar för X antal kronor så får du naturligtvis köpa tamponger, korv, broccoli, folköl, glass eller precis vad du vill för pengarna
Citera
2018-12-02, 16:25
  #23
Medlem
123....s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wiseman3
Eller hur fungerar det? tacksam för svar! :]


Ja fast bara på flaska ….
Citera
2018-12-04, 01:07
  #24
Medlem
bunjackens avatar
Inga problem alls gjort så många gånger är du nykter, 18 + och inte misstänks på god grund köpa ut och panten räcker så visst
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback