Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 6
  • 7
2018-12-05, 00:13
  #73
Medlem
Gasparos avatar
Har veckostäd så en gång i veckan. När badrummet behöver storstädas görs det av samma firma. Värt varenda krona för att slippa städa. Har en dammsugarrobot som går varje morgon alla vardagar.
Citera
2018-12-05, 16:53
  #74
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DaleGribble
Så sällan jag kan. Dammsug blir väl kanske varannan vecka, mopp/tork aldrig, tvätt cirkus 1 gång per månad, disk varannan dag. På ett ungefär.

Tvätt en gång per månad? Hur många kalsonger har du? Själv har jag nog aldrig haft fler än tio par, det betyder tvätt var tionde dag.
Citera
2018-12-05, 23:10
  #75
Medlem
killawifes avatar
Noll gånger i veckan. Hatar städning men är ganska bra på att plocka undan grejer så det ser rätt ok ut ändå. Jag brukar städa ordentligt kanske en gång i kvartalet. Har diskmaskin och tvättmaskin som går betydligt oftare.
Citera
2018-12-06, 00:28
  #76
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Besserschmitt
Tvätt en gång per månad? Hur många kalsonger har du? Själv har jag nog aldrig haft fler än tio par, det betyder tvätt var tionde dag.
Har en jefla massa. Samma med strumpor 👍🏻

Hatar att tvätta/städa
Citera
2018-12-06, 00:30
  #77
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mnish
ska man ha som schema att städa torsdagar och söndagar tro? räcker det? dammsuga moppa tvätta handla osv

Jag småstädar lite nästan varje dag och sen storstädning 3-4 gånger i månaden. Jag gillar att ha det rent omkring mig.
Citera
2018-12-06, 00:47
  #78
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bloossli
Damsuger varje dag. Ca 2 maskiner disk / dag. 8-14 tvättmaskiner /veckan. Plockar och städar 16h/dygn. Skurar någon gång varannan vecka. Tvättar fönster ca 2 ggr/år.
Livet med familj och barn.
Hur många barn har du? Kommer från en mycket stor familj och städningen var inte i närheten även om jag kunde köra 12 maskiner någon gång rakt av.

Plockar undan efter mig gör jag kontinuerligt. Känns rätt normalt att göra. Jag har alltid tvättat mycket och under vuxenlivet hört det av grannar också men nu är det slut med det när tvättstugan inte ligger i samma hus och det blev dyrt (onödigt) att tvätta en maskin om dagen. Dammsuger 1-2 ggr i veckan och skurar efter det. Diskar flera gånger om dagen. Handfat och kran oftast dagligen. Gör rent toaletterna ofta. Badkaret innan och efter varje bad. Upplever inte att jag har det särskilt städat utan lite normalt, är inte pedant.
Citera
2018-12-07, 16:49
  #79
Medlem
Bor i en lägenhet om 60kvm med partner och 3 katter.

VI har 2 timmar städning från Hemmiljö varannan vecka.

Detta räcker gott.

Det som görs emellan är att sopa ibland, skaka någon matta. Men ingen tyngre städning såsom dammtorkning eller dammsugning.
Och självklart torkar jag av diskbänk, spis osv varje dag.
Citera
2018-12-08, 01:18
  #80
Medlem
Dammsugarrobot kör så ofta jag kan, har en värstingmodell så har inte kört manuellt på över ett år.
Moppar mer sällan än man vill medge.
Tvättar när korgen blir full.
Citera
  • 6
  • 7

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback