Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-12-02, 00:33
  #1
Medlem
Hej
Jag behöver er hjälp.
Jag vill gå med i amerikanska enkätsidor, som betalar mer än de svenska.
Jag försökte med programmet ProtonVPN, som PC för alla tipsar om i en Internet-artikel. Kopplade upp mig till en viss stad i USA. Valde samma stad, stat; tog fram en gatuadress, valde ett namn etc.

Jag får inte rätt på det. Antingen står det att inte mejladressen accepteras, eller att inte gatuadressen accepteras, eller att "Your request cannot be processed at this moment."

Vad gör jag för fel? Hur ska jag göra??
Citera
2018-12-02, 01:12
  #2
Avstängd
Kurt.Eklunds avatar
Anger du korrekt format på adresserna då? Använd fakenamegenerator.com för att få exakta parametrar.

Tvivlar på att det går att göra enkäter via VPN dock.
Citera
2018-12-02, 01:54
  #3
Medlem
Jag använde fakepersongenerator.com. Är den OK?

Jag måste få mer kunskap. Vad är VPN?

Hur ska jag göra för att få detta att fungera?
T.ex.: Måste IP-adressen exakt motsvara huset man anger att man bor i? Och hur får man i så fall fram den informationen?
Citera
2018-12-02, 02:35
  #4
Avstängd
Kurt.Eklunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Den.beiga.kunden
Jag använde fakepersongenerator.com. Är den OK?

Jag måste få mer kunskap. Vad är VPN?

Hur ska jag göra för att få detta att fungera?
T.ex.: Måste IP-adressen exakt motsvara huset man anger att man bor i? Och hur får man i så fall fram den informationen?
En IP-adressr aldrig kopplad till ett specifikt hus.

Du skriver i TS att du köpt ProtonVPN, men vet ej vad VPN är. Har äldreboendets personaldatorer inga lösenord? Tillbaka till soffan i tv-rummet nu, Gösta.
Citera
2018-12-02, 02:46
  #5
Medlem
Du behöver inte vara elak. Jag säger ju att jag inte är så insatt i detta och därför frågar om råd.

Jag laddade ner gratisversionen idag.

Jag har läst så här: Om du har en amerikansk IP-adress, kan du göra amerikanska enkäter.
Då funderar jag bara: Hur ska jag skaffa en amerikansk IP-adress? - Räcker det att är en amerikansk IP-adress? Eller räcker det att det är från samma stad? Eller måste det vara mer geografiskt precist än så?

Tacksam för konstruktiva råd. Kanske behöver jag läsa på, och ni kan tipsa om vad jag kan läsa.
Citera
2018-12-03, 18:27
  #6
Medlem
Jag har läst på en aning nu.
Förstår jag saken rätt, att jag ska använda mig av en proxy?
Hur hittar jag en sådan? (Var ska jag skriva in det i Microsoft Edge?) Hur vet jag att jag kan lita på en viss proxy?
Gällande amerikanska enkätsidor: Vet ni:
- Räcker det med en amerikansk IP-adress? Eller måste den vara från samma stad? Eller måste det vara mer geografiskt precist än så? - Hur hittar jag i så fall en proxy med en sådan IP-adress?
Jag är som sagt inte så kunnig i detta med nätverk - så tacksam för handfasta råd.
Citera
2018-12-03, 18:34
  #7
Medlem
… Jag fick felmeddelandet att inte mejladressen accepterades. Så jag vill inte göra fler misstag - eftersom det är mejladressen jag använder till mitt PayPal-konto
Citera
2018-12-05, 20:06
  #8
Medlem
Är det ingen som vet svaret på detta?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback