Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-12-01, 22:10
  #1
Medlem
--Arrandir--s avatar
Först vill jag be om denna kan få ligga kvar separat då allting förvinner i Svenska Spel tråden och det är en stark kritik mot deras marknadsföring av vissa turneringar.

Jag spelar poker på micronivå och har så gjort i flera år och plussar stadigt men blir inte rik av det som ni förstår, men har kunnat plocka ut några tusenlappar genom åren.
Spelar uteslutande nl texas hold'em sit n go på mickronivå och sällan eller aldrig så spelar jag enbart poker utan har ett bord uppe och håller på med lite annat samtidigt och agerar när det blir dags då bordet lägger sig över allt annat.
Så koncentrationen är inte 100% på bordet det medges. Jag är inget Geni men heller ingen dumskalle.(låg i övre skiktet vid mönstringen för det militära)

Nåväl, för ett par veckor sedan fann jag mig plötsligt spelandes en 500kr:ers Omaha turnering vilken jag inte haft för avsikt att spela och medverka i. Rullen som var på 800 på kvällens början var plötsligt nere på 300.
Det tog väl ett par minuter innan jag fattade mig och ringde kundservice för undra vad det var frågan om. Väldigt snabbt fick jag där snacka med en kille och han sa på en gång att de haft "popupps" för denna turneringen denna kvällen och att jag måste anmält mig den vägen.
Jaha, det var konstigt sa jag men jag vill inte delta, går det att ta bort mig och jag får pengarna tillbaka för sådana här misstag borde inte kunna ske sa jag. Han fick mitt personnummer och några marker hade jag inte spenderat alls, möjligen att någon blind försvunnit.
Han höll med om att det måste suga att bli anmäld ovetandes men kunde inte ge något besked om det här utan skulle bli mailad av någon annan snart nog...

Efter ett tag där började jag spela turneringen för det kändes överjävligt om jag bara skulle sitta ut och insatsen försvann på det viset och jag inte skulle få tillbaka nånting. Men hela tiden kollade jag mailen för besked, och fyra timmar senare fick jag besked om att de inte kunde betala tillbaka på turneringar som startat.... Eeh, problemet verkar de inte förstått eftersom jag inte visste att jag var anmäld förrän ett bord öppnades och turneringen började.

Jag har irriterat mig förr på de där popuppsen som kommer ibland men har aldrig anmält mig utan trycker alltid bort dem. Den aktuella kvällen har jag inget minne alls av nån sådan ruta men säkerligen har den kommit upp och jag tryck fel. Vad jag vet är att de kan komma när som helst i en hand t.om när man sitter på tur att agera, vilket är helt sjukt då de där rutorna lägger sig över annat och du måste engagera dig i dom för att kunna fortsätta spela.

Jag skrev ett arg mail där jag ville ha en redogörelse för alla steg på vägen som måste till för att lyckas anmäla sig. Om man aktivt själv väljer att registrera sig på en turnering krävs det fyra klick om man räknar med den sista bekräftelserutan man klickar bort.
Svenska Spel påstår att det krävs två klick för att anmäla sig på de här popupp-ruts-turneringarna.
Det går inte att simulera så jag vet inte hur de olika stegen ser ut och Svenska Spel svarar inte på mail utan anser att jag aktiv valt att spela.

Har som sagt inget minne alls om nån popupp ruta denna kvällen och det enda jag kan spekulera över själv hur de gått till är ett snabbt skeende där jag anmäler mig till ny sit n go samtidigt som den förbannade popupprutan lägger sig över allt mitt i ett spel och jag trycker fel på den för att få bort den snabbt och sedan bekräftar vad jag tror är en annan turnering... Som jag sa är det fyra tryck för att anmäla sig till en själv och rutorna som ploppar upp trycker man bara snabbt bort..

Den här marknadsföringen dom kör med att mitt i spel lägga popupps för andra turneringar där man direkt anmäler sig kan inte vara OK alltså, de lägger sig över allt annat och kräver direkt handling för att kunna fortsätta spela handen man sitter i!

"Så har väl dom flesta" sa en på kundtjänst på den Statliga Pokersaiten!
Jag har då aldrig sett annat en små notiser nånstans som lite diskret påminner om vad för turneringar som är på gång!

Nån annan som upplevt det här eller har synpunkter?
__________________
Senast redigerad av --Arrandir-- 2018-12-01 kl. 22:18.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback